Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Navor

Tehnične posebnosti vozil Volkswagen

Hiter pregled

  • Navor je sila, ki prek ročice deluje na vrtišče (navor = sila x ročica).
  • Fizikalna enota za merjenje navora se imenuje njutonmeter (Nm).
  • V sodobnih motorjih se veliko pozornosti posveča temu, da imajo kar se da velik navor pri nizkem številu vrtljajev in kar se da konstanten navor pri različnem številu vrtljajev.

Ste vedeli?

Kaj je navor?

Navor opisuje silo, ki prek ročice deluje na vrtišče (navor = sila x ročica) in je rotacijski ekvivalent sili: Medtem ko sila predmete linearno pospešuje, navor povzroča njihovo vrtenje. Navor se meri v njutonmetrih (Nm), tj. če na primer sila 100 njutnov metrov deluje na dva metra dolgo ročico, ustvari navor 200 Nm.

Kaj pove navor motorja?

Kar zadeva motor, navor pove, kako hitro se motor odziva na pedal za plin. Sodobni motorji naj bi zagotavljali kar največji možen navor tudi pri nizkem številu vrtljajev ter omogočali kar najširše območje vrtljajev. Pri 1,4-litrskem motorju TSI Twincharger je krivulja navora tako naslednja: visok navor tudi pri nizkem številu vrtljajev (250 Nm pri 1.500 vrt./min) in konstanten potek do visokega števila vrtljajev (do 4.500 vrt./min). To pomeni veliko prožnost pri speljevanju in prehitevanju ter tako več užitka pri vožnji.