Volkswagnova ID družina je za podjetja lahko še ugodnejša.
V lanskem letu je v veljavo stopila novela Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV), ki podjetjem in poslovnim uporabnikom preko novega člena 66.b omogoča še ugodnejšo uporabo električnih vozil, katerih nabavna vrednost (skupaj z DDV) ne presega 80.000 EUR. Dodatno se lahko pri nakupu preko finančnega lizinga uveljavlja posebna 40-odstotna olajšava, hkrati pa je bila z novelo Zakona o dohodnini (ZDoh) spremenjena tudi stopnja obračuna dohodnine za zasebno uporabo službenega električnega vozila, ki spravi vrednost bonitete na nič.
Finančne ugodnosti
Sprememba ZDDV, ki jo je vlada uvedla kmalu po vstopu v leto 2022, se nanaša predvsem na uporabnike, ki vozilo ne uporabljajo za svojo glavno dejavnost (kot recimo taksisti, dostavljavci, ipd.), pri tem pa zakonodajalci niso pozabili na dva začetna predpogoja, in sicer:
- Vozilo med vožnjo ne sme izpuščati nobenega ogljikovega dioksida, kar pomeni, da novela zakona velja zgolj in le za popolnoma električna vozila, kot so Volkswagnovi modeli ID.
- Nabavna vrednost vozila vključno z obračunanim DDV in preostalimi dajatvami ne sme presegati 80 tisoč evrov.
Ugodno je nadalje tudi dejstvo, da odbitek DDV velja tudi za preostale storitve in vzdrževalne aktivnosti, z drugimi besedami torej za polnjenje električnih vozil, nakup tekočin in maziv, nakup nadomestnih delov in preostale neposredne storitve, vezane na električna vozila.
ID.7 je najnaprednejši član naše električne družine ID in naš prvi model v višjem srednjem razredu. Zaradi izpopolnjenega upravljanja baterije in aerodinamičnega dizajna lahko skladno z WLTP meritvami z enim polnjenjem prevozite 546 kilometrov, saj povprečna poraba znaša le 14,1 kWh/100km. Polnjenje od 0-100 % na izmeničnem priključku z močjo 11 kW poteka sedem ur in pol, medtem ko bo ultra hitra enosmerna polnilnica z močjo 170 kW baterijo napolnila med 0-80 % v 28 minutah.
Pri tem velja omeniti tudi investicijsko davčno olajšavo v višini 40 odstotkov za vlaganja v digitalno preobrazbo in zeleni prehod ter nično boniteto za osebno rabo službenega električnega vozila, ki zmanjša kočni davek na dobiček. V petih letih po nakupu električnega vozila lahko namreč podjetje uveljavlja 40-odstotno davčno olajšavo neto vrednosti vlaganj v trajnostno mobilnost brez DDV, kar velja tudi za električne avtomobile, polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije. Vendar omenjena olajšava velja zgolj ob nakupu preko finančnega lizinga, pri poslovnem najemu (operativnem lizingu) pa ne.
Zaradi spremembe ZDoh se v osnovo za dohodnino ne vključuje več določeni delež vrednosti električnega avtomobila, kar pomeni da je vrednost te bonitete enostavno nič. V primerjavi s klasično gnanimi vozili, kjer je davčna stopnja še vedno 1,5 odstotka vrednosti vozila na mesec, bi pri vozilu enake nabavne vrednosti kot vzorčni Volkswagen ID.7 mesečna osnova za obračun dohodnine v prvem letu znašala 855 EUR.
Torej, če poenostavimo zgornji finančni okvir. Ob nakupu električnega vozila ste podjetja upravičena do odbitka DDV, uveljavljate lahko 40-odstotno investicijsko davčno olajšavo za zeleni prehod in hkrati ne plačujete bonitete za osebno rabo službenega električnega vozila.
Vprašanja & odgovori
Podjetje mora za del uporabe službenega električnega vozila v osebne namene plačati DDV, saj se za vsak kilometer uporabe službenega električnega vozila za osebne namene v davčno osnovo za obračun DDV vključi 0,37 evra. Gre za tako imenovan popravek DDV zaradi zasebne rabe.
Če zgornje besedilo oštevilčimo na primeru, bi se glasilno takole:
- Letno število prevoženih kilometrov: 16.000
- Od tega 11.000 km zasebne narave in 5.000 km po potnih nalogih (službena raba)
- Osnova za obračun popravka DDV: 11.000 km x 0,37 EUR/km = 4.070 EUR
- Popravek DDV v enem letu: 4.070 EUR x 22 % = 895,4 EUR
- Popravek DDV v petih letih: 5 x 895,4 EUR = 4.477 EUR
Pri tem velja opozoriti, da za osebno rabo službenega električnega avtomobila velja tudi vožnja na delo in z dela, zato se mora podjetje odločiti, ali odbitek DDV ob nakupu službenega električnega vozila sploh obračunati. Prihranek ob nakupu vozila zaradi odbitka DDV je lahko na koncu nižji od stroškov, ki jih bo podjetje imelo v naslednjih petih letih zaradi plačevanja DDV za vsak kilometer uporabe tega vozila v zasebne namene.
Če se vrnemo k finančnemu primeru za obdobje zasebne vožnje službenega vozila VW ID.7 Pro za obdobje petih let, v katerem zaposleni opravi dnevno povratno pot na delovno mesto v dolžini 100 kilometrov:
- Davčna osnova za obračun popravka DDV v letu 2023: 0,37 EUR x 100 km na dan x 248 delovnih dni v letu = 9.176 EUR
- Popravek DDV v letu 2023: 9.176 x 22 % = 2.018,72 EUR
- Popravek DDV v petih letih: 10.093,60 EUR
- Znesek odbitnega DDV ob nakupu vozila VW ID.7, če bi se podjetje odločilo za to: 12.825,78 EUR
Izračun je pripravljen skladno s pogoji na dan 15.11.2023.
Spodaj smo pripravili izračun razlike pri gorivu med bencinskim in električnim vozilom, na podlagi cen na dan 10.11.2023. Pri tem smo upoštevali, da zaposleni dnevno prevozi 100 kilometrov, leto pa ima 248 delovnih dni.
- Bencinsko gorivo (npr. VW Arteon)
- Povprečna poraba: 6,9 L / 100 km
- Cena bencina: 1,534 EUR / L
- Stroški: (100 km/dan) x (248 dni) x (6,9 L / 100 km) x (1,534 EUR/L) x (5 let) = 13.124,90 EUR
- Električna energija (VW ID.7 Pro)
- Povprečna poraba: 14,1 kWh / 100 km
- Cena elektrike: 0,151 EUR / kWh
- Stroški: (100 km/dan) x (248 dni) x (14,1 kWh / 100 km) x (0,151 EUR/kWh) x (5 let) = 2.640,08 EUR
- Razlika: 10.484,82 EUR
Računica je torej nazorna. Več kilometrov kot jih zaposleni dnevno prevozi s službenim vozilom, višji bo prihranek pri gorivu, zato je bolje, da se podjetje v določenem primeru ne odloči za obračun odbitnega DDV.
Vse na enem mestu
Vabljeni tudi k branju in raziskovanju naše nove spletne strani, ki na enem mestu združuje vse za e-mobilnost in energetsko samooskrbo.
Članek je pripravljen skladno s pogoji na dan 15.11.2023.