Meni
Zapri meni
Zapri

Pridobivanje virov za električno mobilnost

Električna mobilnost nam ponuja vse pogoje za učinkovito in trajnostno prihodnost, obenem pa nas postavlja pred določene izzive: tako pri surovinah kot tudi pri recikliranju. Volkswagen je prevzel odgovornost in išče celovite rešitve za ljudi in okolje.

Električna mobilnost potrebuje surovine

Mobilnost potrebuje energijo. Električna mobilnost se pri tem ponaša s še posebej veliko učinkovitostjo. Navsezadnje lahko kot voznik električnega avtomobila z enako količino energije prevozite od tri- do štirikrat večjo razdaljo kot voznik avtomobila, ki ga poganja motor z notranjim zgorevanjem. Novi ID.3 za to potrebno energijo pridobiva iz litij-ionske baterije.

Vsaka celica v litij-ionski bateriji je sestavljena iz dveh elektrod, separatorja in elektrolita. Pri tem je ena elektroda izdelana iz grafita, druga pa iz litija, niklja, mangana in kobalta. Brez teh surovin ni mogoče izdelati elektrokemičnih hranilnikov energije s primerljivimi lastnostmi. Vsak zaenkrat še ne.

Surovine v bateriji modela ID.3.

Katere so glavne surovine za izdelavo litij-ionskih baterij+H29? Kje na svetu jih pridobivajo? In koliko posamezne surovine je v vašem ID.3? To lahko izveste v nadaljevanju.

Kobalt

Kobalt: element

Ime izvira iz besede cobaltum (lat. škrat), saj so ljudje v preteklosti verjeli, da škrati s tem - takrat neuporabnim - mineralom onesnažujejo rudo.

  • Simbol                    Co
  • Rezerve*                7.000.000 t
  • Videz                       kovinsko modra/siva barva
  • Agregatno stanje  trdno

* Nahajališča širom po svetu, ki so glede na najnovejša tehnična dognanja iz leta 2019 primerna za gospodarsko izkoriščanje; vir: USGS

Več informacij

 

Litij

Litij: element

Ime litij izhaja iz grške besede lithos, kar pomeni kamen. Čeprav je litij kovina, plava na vodi in je tako lahek, da ga je mogoče rezati z nožem.

  • Simbol                      Li
  • Rezerve*                 17.000.000 t
  • Videz                        srebrno bela/siva barva
  • Agregatno stanje   trdno

* Nahajališča širom po svetu, ki so glede na najnovejša tehnična dognanja iz leta 2019 primerna za gospodarsko izkoriščanje; vir: USGS Elementsymbol: Li

Več informacij

Grafit

Grafit: element

Beseda grafit v starogrškem jeziku pomeni pisati ali risati. Za poimenovanje je bila uporabljena, ker grafit pušča sledi na papirju. To je edina nekovina, ki lahko prevaja električni tok.

  • Simbol                    C
  • Rezerve*                300.000.000 t
  • Videz                       siva do črna barva
  • Agregatno stanje  trdno

* Nahajališča širom po svetu, ki so glede na najnovejša tehnična dognanja iz leta 2019 primerna za gospodarsko izkoriščanje; vir: USGS Elementsymbol: C

Več informacij

 

 

Mangan

Mangan: element

Prvotno ime manganesium je bilo zaradi velike podobnosti z imenom magnezij skrajšano na mangan. Mangan ima pomembno vlogo pri obdelavi jekla, saj poenostavlja njegovo oblikovanje.

  • Simbol                      Mn
  • Rezerve*                 810.000.000 t
  • Videz                        kovinsko srebrna barva
  • Agregatno stanje   trdno

* Nahajališča širom po svetu, ki so glede na najnovejša tehnična dognanja iz leta 2019 primerna za gospodarsko izkoriščanje; vir: USGS Elementsymbol: Mn

Več informacij

 

 

Baker

Baker: element

Baker (lat. cuprum) je dobil ime po glavnem nahajališču v antičnem času: otoku Ciper (lat. cyprus). Kovina ima naravni antibakterijski učinek in ne iskri. 

  • Simbol                     Cu
  • Rezerve*                 870.000.000 t
  • Videz                        lososovo rožnata barva, kovinski videz
  • Agregatno stanje   trdno

* Nahajališča širom po svetu, ki so glede na najnovejša tehnična dognanja iz leta 2019 primerna za gospodarsko izkoriščanje; vir: USGS Elementsymbol: Cu

Več informacij

 

Nikelj

Nikelj: element

Ime so elementu dali nemški rudarji, ki so verjeli, da so rudo, ki spominja na baker, začarali gorski duhovi (nem. Nickel), saj iz nje ni mogoče pridobiti bakra. To je drugi najpogostejši element v zemeljski skorji.

  • Simbol                     Ni
  • Rezerve*                 89.000.000 t
  • Videz                        bleščeča, kovinsko srebrna barva
  • Agregatno stanje    trdno

* Nahajališča širom po svetu, ki so glede na najnovejša tehnična dognanja iz leta 2019 primerna za gospodarsko izkoriščanje; vir: USGS 

Več informacij

 

 

Ukrepi pri Volkswagnu

Za proizvodnjo vozil so potrebne surovine, katerih pridobivanje praviloma predstavlja poseg v obstoječi ekosistem - in vpliva tako na ljudi kot tudi na okolje. Tega se zavedamo. Naši neposredni dobavitelji so zato pogodbeno zavezani k upoštevanju visokih okoljskih in socialnih standardov, ki so opredeljeni v kodeksu poslovanja za poslovne partnerje. Slednji jih med drugim izrecno poziva k preprečevanju kršenja človekovih pravic v njihovih dobavnih verigah.

Vendar pa trenutno ne moremo 100-odstotno zagotoviti, da so naše zahteve povsem izpolnjene tudi prek naših neposrednih dobaviteljev vse do rudnikov. Razlog za to se skriva v dejstvu, da je celovito preverjanje dobavne verige zelo kompleksna naloga. Trenutno Volkswagen surovin za proizvodnjo baterij ne kupuje sam, pač pa nabavlja izključno izdelane baterijske celice. Med baterijo, ki jo uporabimo, in rudnikom je tako do devet procesnih korakov in vmesnih dobaviteljev, zaradi česar dobavna veriga postane netransparentna.

Transparentnost in tveganja za trajnost v okviru dobavne verige pri proizvodnji baterij


1 Rudnik
2 Distributer
3 Rafinerija
4 Katoda
5 Baterijska celica
6 Transparentnost
7 Tveganja za trajnost

Na osnovi študije, ki je bila opravljena pod okriljem iniciative za trajnost Drive Sustainability, katere ustanovni član je tudi Volkswagen, smo identificirali 16 surovin, ki nakazujejo povečano tveganje za kršitev zahtev v zvezi s trajnostno naravnanostjo. Med njimi sta tudi litij in kobalt. Pri teh surovinah želimo raziskati predhodne stopnje dobavne verige vse do rudnikov, identificirati vse dobavitelje in razkriti tveganja za trajnost. V nadaljevanju bomo nato uvedli ukrepe za zmanjšanje teh tveganj in uporabili moč, ki jo imamo kot koncern Volkswagen, da bi zagotovili boljše okoljske in socialne standarde vzdolž celotne dobavne verige.

       

Pridobivanje virov in izzivi

Več kot polovica svetovne proizvodnje H108kobalta prihaja iz Demokratične republike Kongo. Večinoma ga izkopavajo na industrijskih dnevnih kopih. Vendar pa ljudje iščejo kobalt tudi na lastno pest. To se dogaja v okoljskih, socialnih in varnostnih razmerah, ki so za nas nesprejemljive.

Radi bi bolje razumeli in spremljali lokalno situacijo, zato v okviru projekta za certificiranje surovin (CERA) razvijamo standard trajnosti za področje pridobivanja surovin.

Želimo pa doseči še več - in predvsem preprečiti delo otrok - zato smo aktivni v Svetovnem združenju proizvajalcev baterij. V njem sodelujemo s številnimi pomembnimi deležniki vrednostne verige s področja proizvodnje baterij. Skupaj želimo opredeliti in uvesti konkretne ukrepe, ki bodo pripomogli k izboljšanju situacije v Kongu.

Tudi litij je surovina s povečanim tveganjem za trajnost. Največje rezerve so v slanih jezerih Južne Amerike. Tukaj je večinoma raztopljen v slanici. To črpajo na površje in pridobivajo litij z izhlapevanjem vode. Toda prekomerna poraba vode ima negativen vpliv na ekosisteme in uporabo zemlje.

Alternativno je litij na voljo tudi kot sediment, vezan v mineralih. Tega pridobivajo s klasičnim rudarjenjem. Na primer v Avstraliji, kjer trenutno izkopljejo največ litija.

Tudi pri litiju zahtevamo upoštevanje visokih okoljskih in socialnih standardov. Skupaj z vsemi deležniki prevzemamo odgovornost in si prizadevamo preprečiti negativen vpliv pridobivanja litija na ljudi in naravo.  

Na področju kobalta in litija sodelujemo v projektu Nemškega združenja za mednarodno sodelovanje (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH, GIZ), v okviru katerega si prizadevamo za izboljšanje delovnih pogojev v malem rudarjenju kobalta v Kongu oz. za trajnostno rudarjenje litija v Čilu.

Več recikliranja, manj izkopavanja surovin

Dolgoročno je lahko cilj samo zmanjšanje uporabe kritičnih surovin vse do točke, ko jih naši produkti sploh ne bodo več vsebovali. Že danes zato raziskujemo baterijske tehnologije prihodnosti in si med drugim intenzivno prizadevamo, da bi v naslednjih 3-4 letih občutno zmanjšali potrebno količino kobalta.

Poleg tega želimo potrebo po surovinah in hranilnikih energije pokriti z vedno večjim deležem starih baterij. Bodisi z nadaljnjo uporabo starejših, a še vedno brezhibnih baterij v tako imenovanem "drugem življenju" - na primer v vsestranskih stebričkih za hitro polnjenje na festivalih - ali z neposrednim recikliranjem vsebovanih surovin.

Že leta 2020 je v Volkswagnovi tovarni v Salzgittru in v neposredni bližini našega Centra odličnosti za baterijske celice zaživel pilotni projekt, v okviru katerega izpopolnjujemo naš inovativni postopek recikliranja. Razvoj tega postopka se je začel že pred 10 leti. Tako bomo optimalno pripravljeni na prva večja vračila baterij ob koncu 20. let tega stoletja.

Poenostavljena predstavitev načrtovanega kroga recikliranja za katodne materiale.
0 Pridobivanje surovin v rudnikih
1 Izdelava baterij
2 Prvo življenje
3 Demontaža baterijskega sistema
4 Analiza baterijskih modulov
5 Nadaljnja uporaba brezhibnih modulov ("drugo življenje")
6 Drobljenje
7 Ločevanje in priprava sestavnih delov
8 Ponovna uporaba katodnih materialov - niklja, kobalta, mangana in litija - v proizvodnem procesu

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen