Kako deluje toplotna črpalka?
V primerjavi z avtomobilom z bencinskim ali dizelskim motorjem velja, da pogonske
komponente v električnem avtomobilu ne morejo zagotoviti dovolj odpadne toplote za
zadostno ogrevanje notranjosti.
Rešitev predstavlja visokoučinkovit sistem toplotne črpalke, ki z visokim tlakom
komprimira hladilno tekočino. Pri tem nastaja toplota, ki se uporablja za
segrevanje hladnega zunanjega zraka.
S sistemom toplotne črpalke visokonapetostno ogrevanje vozila porabi manj energije
iz baterije. Doseg je tako večji kot pri električnih avtomobilih brez toplotne
črpalke.
Hladen zunanji zrak se pred vstopom v potniški prostor segreje
Dobra za okolje – in za vas
Toplotna črpalka v novem ID.3 in novem ID.4 ima več različnih prednosti:
Trajnostna naravnanost:
Hladilna tekočina R744 (ogljikov dioksid), ki se uporablja za ogrevanje ali hlajenje zunanjega zraka, je plin, ki v primerjavi s fluoriranimi hladilnimi tekočinami manj obremenjuje naše podnebje.
Učinkovitost:
Pri zunanjih temperaturah pod 0 °C se za ogrevanje notranjosti porabi manj energije kot v vozilih brez toplotne črpalke.
Doseg:
Zaradi privarčevane energije se zmanjša poraba elektrike in poveča kapaciteta baterije, kar omogoča večji doseg. Povečanje dosega je pri tem odvisno tudi od individualnega načina vožnje. Praviloma velja: čim nižja je povprečna hitrost, tem večji je vpliv na ogrevanje, s tem pa je dosežen večji pozitivni učinek toplotne črpalke na skupni doseg.
Praviloma velja: čim nižja je povprečna hitrost, tem večji je vpliv na ogrevanje, s tem pa je dosežen večji pozitivni učinek toplotne črpalke na skupni doseg.
Večja učinkovitost dan za dnem
Predvsem v mestnem prometu lahko na ta način povečate doseg. Obenem učinkovita tehnologija predstavlja nov korak na poti do trajnostne prihodnosti - celotno življenjsko dobo vozila.