Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Avtomatski menjalnik

Tehnične posebnosti vozil Volkswagen

Hiter pregled

  • Pri avtomatskem menjalniku prestavljanja voznik ne izvaja ročno, temveč menjalnik sam.
  • Avtomatski menjalniki zagotavljajo prijeten in sproščen občutek pri vožnji.
  • Avtomatski menjalnik je pri nakupu in vzdrževanju dražji od ročnega.

Ste vedeli?

Kako deluje avtomatski menjalnik?

Avtomatski menjalnik je po konstrukciji podoben običajnemu ročnemu menjalniku. Razlika je v tem, da pri avtomatskem menjalniku ne prestavlja voznik, temveč to poteka avtomatsko. V ta namen so bili v menjalnik dodatno vgrajeni nastavni motorji in hidravlični cilindri. Prestavljanje praviloma samodejno izvaja prestavni program v ozadju. Poleg tega ima voznik tudi možnost, da z gumbi na volanu ali prestavno ročico na sredinski konzoli sam prestavi v naslednjo višjo ali nižjo prestavo.

Katere vrste avtomatskih menjalnikov obstajajo?

Avtomatizirani ročni menjalnik - ASG

Avtomatizirani ročni menjalnik je konstrukcijsko podoben ročnemu menjalniku. Razlika je v tem, da menjanje prestav ne poteka prek prestavne ročice ali žicovodov, temveč samodejno prek računalniško vodenih hidravličnih ali mehanskih elementov.

Menjalnik z dvojno sklopko DKG

Danes zelo priljubljen menjalnik z dvojno sklopko je sestavljen iz dveh neodvisnih menjalniških sklopov v enem ohišju. En menjalniški sklop je namenjen sodim prestavam (2, 4, 6 itd.), en pa lihim (1, 3, 5 itd.). Pri pospeševanju lahko menjalnik tako že pripravi naslednjo prestavo še pred dejanskim prestavljanjem. Takoj, ko je to potrebno, se odpre sklopka trenutno uporabljanega menjalniškega sklopa, sklopka drugega menjalniškega sklopa pa zapre. To poteka tako hitro, da ni čutiti izgube pogonske moči.

Avtomatski menjalnik s pretvornikom

Pri avtomatskem menjalniku s pretvornikom motor in planetno gonilo menjalnika povezuje hidravlična sklopka kot pretvornik navora. Ko voznik doda plin, so vrtljaji motorja na začetku višji kot pri menjalniku. Pretvornik navora tu deluje kot brezstopenjski menjalnik, saj število vrtljajev menjalnika prilagaja številu vrtljajev motorja. Ko se navora motorja in menjalnika ujemata, pretvornik navora deluje kot običajna sklopka.

Brezstopenjski avtomatski menjalnik CVT

Kontinuirano spremenljiva transmisija

Pri avtomatskem menjalniku motor in planetno gonilo menjalnika povezuje hidravlična sklopka kot pretvornik navora. Ko voznik doda plin, so vrtljaji motorja na začetku višji kot pri menjalniku. Pretvornik navora tu deluje kot brezstopenjski menjalnik, saj število vrtljajev menjalnika prilagaja številu vrtljajev motorja. Ko se navora motorja in menjalnika ujemata, pretvornik navora deluje kot običajna sklopka.

Katere so prednosti avtomatskega menjalnika?

  • Manjša poraba: Z avtomatskim prestavljanjem število vrtljajev motorja ostaja v optimalnem območju, zaradi česar se zmanjša poraba goriva.
  • Avtomatsko prestavljanje zagotavlja udobnejšo vožnjo, zlasti v prometnih zastojih in v mestu.
  • Avtomatsko prestavljanje je v veliko pomoč zlasti voznikom začetnikom, saj se lahko bolj osredotočijo na cestni promet in dejansko vožnjo.
  • Lažje je speljevanje na klancu.
  • Ni mogoče, da bi na semaforju motor zaradi nezadostnega dodajanja plina ugasnil.

Katere so pomanjkljivosti avtomatskega menjalnika?

  • Avtomatski menjalniki tako ob nakupu kot pri uporabi dražji od ročnih.
  • Poraba goriva je večja. Vozila z avtomatskim menjalnikom v povprečju porabijo 1 liter več goriva na 100 kilometrov.
  • Popravilo in vzdrževanje sta bolj zapletena in zato dražja. Pri starih avtomatskih menjalnikih je poleg tega potrebna tudi redna menjava olja.