Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

ESP

Tehnične posebnosti vozil Volkswagen

Hiter pregled

  • ESP (elektronski stabilizacijski program) je elektronski asistenčni sistem, ki je namenjen preprečevanju zdrsa vozila z zaviranjem posameznih koles.
  • Ta asistenčni sistem se imenuje tudi ESC (elektronski nadzor stabilnosti) oziroma sistem za uravnavanje vozne dinamike.
  • ESP je v svoji sedanji obliki razširitev sistema ABS (antiblokirni sistem) in vključuje tudi ASR (regulacijo zdrsa pogonskih koles), pomoč pri zaviranju in elektronsko porazdelitev zavorne moči.
  • Od 1. novembra 2014 sta ESP in indikator menjave prestave obvezna za vsa na novo registrirana vozila.

Ste vedeli?

Kakšna je razlika med sistemoma ESP in ESC?

Oba izraza, ESP in ESC, pomenita asistenčni sistem za uravnavanje vozne dinamike. Različni izrazi so se prej uporabljali kot blagovne znamke različnih proizvajalcev. Danes se najpogosteje uporablja izraz ESC. Nevtralen izraz je sistem za uravnavanje vozne dinamike.

Kako deluje ESP?

Naloga sistema ESP je, da s ciljanim in rahlim zaviranjem posameznih koles preprečuje uhajanje zadka vozila. pri zanašanju vozila pa vozniku pomaga, da povrne nadzor nad vozilom.

V ta namen sistem za uravnavanje vozne dinamike uporablja različne senzorje v vozilu, ki merijo smer vožnje in vrtenje ter v nujnih primerih krmilijo ustrezne zavore, da bi stabilizirali vozilo.

Ureditev na ravni EU: ESP je obvezen!

Od 1. novembra 2014 morajo imeti vsa nova vozila, registrirana v EU, sistem za uravnavanje vozne dinamike. Ureditev na ravni EU bi morala prispevati k večji splošni prometni varnosti.

Poleg tega mora vsako vozilo imeti tudi indikator menjave prestave. Indikator menjave prestave vozniku sporoči, kdaj naj prestavi v naslednjo višjo prestavo. S tem naj bi indikator prispeval k zmanjšanju porabe goriva.

Dodatne funkcije ESP

ESP v kraticah:

  • ABS: antiblokirni sistem
  • ASR: regulacija zdrsa pogonskih koles
  • EBV: elektronska zapora diferenciala
  • EDS: elektronska porazdelitev zavorne moči
  • MSR: regulacija vlečnega momenta motorja

Odvisno od modela Volkswagnovega vozila so na voljo dodatne funkcije elektronskega stabilizacijskega programa.