Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Vlečna kljuka

Tehnične posebnosti vozil Volkswagen

Hiter pregled

  • Vlečna kljuka je povezava med vozilom in prikolico.
  • Pri osebnih vozilih se načeloma uporablja vlečna kljuka s kroglasto glavo. Sestavlja jo del s kroglo, ki je povezan z vozilom. Standardizirana velikost krogle je 50 mm in je tako za vsa vozila enaka.
  • Drugi del je na priklopniku v obliki krogelnega nadglavka z vzvodnim zapiralom. Če sta ta dva elementa medsebojno povezana, je prikolica vodljiva.
  • Za sprostitev vlečne kljuke je treba dvigniti vzvodno zapiralo, da je krogelni nadglavek mogoče ločiti od krogle.
  • Vlečna kljuka se ne uporablja zgolj za priklopna vozila, temveč tudi za druge transportne sisteme, kot so na primer nosilci za kolesa.
    Pri tem je treba predvsem upoštevati dovoljeno oporno obremenitev vlečne kljuke. Ponavadi znaša približno 75 kg.

Ste vedeli?

Pri Volkswagnovih vozilih je mogoče uporabiti različne sisteme vlečnih kljuk.

Različne vrste vlečnih kljuk

Glede na način pritrditve ločimo tri vrste vlečnih kljuk. Pri fiksnih vlečnih kljukah je del s kroglasto glavo fiksno in nepremično povezan z vozilom. Alternativna rešitev so snemljive ali pomične vlečne kljuke, ki jih lahko po potrebi preprosto snamete ali zložite. Ponujajo različne prednosti, saj ko so snete ali zložene, ne vplivajo na videz vozila, nevarnost nezgod pri manevriranju ali na tesnih parkirnih mestih pa je manjša.

Vlečne kljuke, naknadno pritrjene na vozilo, mora odstraniti strokovnjak v delavnici in potrditi skladnost. S tem potrdilom o skladnosti je treba nato vlečno kljuko vnesti v prometno dovoljenje. Pri vleki je treba upoštevati dovoljeno vlečno obremenitev.

Fiksna vlečna kljuka

Klasična vlečna kljuka je trdno pritrjena na vozilo. Ta robustna izvedba je tako pripravljena za uporabo vedno in povsod.

Snemljiva vlečna kljuka

Pri snemljivi vlečni kljuki je del s kroglasto glavo mogoče sneti z vozila. Ta izvedba je primerna zlasti, če kljuko uporabljate redko. Posebej praktično - preprosta namestitev.

Pomična vlečna kljuka

Vlečna kljuka je električno pomična in jo je mogoče zložiti s stikalom v notranjosti vozila. Zložena kljuka je v celoti skrita pod vozilom.

Katera priklopna vozila lahko vleče osebno vozilo?
  • Lahka priklopna vozila (nezavirana).
    največje dovoljene mase do 750 kg.
  • Težji priklopniki z naletno zavoro.
    Pri večjih priklopnikih je treba v prometnem dovoljenju najprej preveriti vlečno in oporno obremenitev vlečne kljuke.
Katero vozniško dovoljenje je potrebno za vleko priklopnega vozila?

Imetniki vozniškega dovoljenja kategorije B smejo voziti priklopnike z največjo dovoljeno maso do 750 kg. Voziti smejo tudi težje priklopnike z naletno zavoro, če skupna dovoljena masa ne presega 3500 kg.

Za večje obremenitve je treba poleg vozniškega dovoljenja kategorije B opraviti dodatno usposabljanje za Kodo 96.

Vlečna kljuka: vpis v potrdilo o skladnosti vozila in prometno dovoljenje?

Če se na vozilo naknadno pritrdi vlečna kljuka, je treba to vnesti v dokumentacijo vozila. Podrobnejše informacije o potrdilu o skladnosti vozila (homologaciji) lahko dobite pri akreditiranem organu za homologacijo.

Priporočljivo je, da vlečno kljuko vnesete tudi v prometno dovoljenje, da boste v primeru kontrole lahko predložili ustrezno potrdilo.