Razlogov za daljše dobavne roke je veliko. Pri električnih avtomobilih so to trenutno …
- povečano povpraševanje,
- omejena razpoložljivost polprevodnikov in
- zaostreno stanje oskrbe na svetovnem trgu.
Zaradi spletnega nakupovanja z ekspresno dostavo smo se navadili na bliskovito
hitro dobavo naročenega blaga. Pri avtomobilih pa je dobavni rok od treh do šestih
mesecev nekaj povsem običajnega. Ravno električni in hibridni avtomobili so
trenutno zelo priljubljeni. Poleg tega so v avtomobilski industriji po vsem svetu
prisotne zamude v dobavnih verigah. To je izziv, s katerim se trenutno soočajo
skoraj vsi proizvajalci - in ki kratkoročno podaljšuje čakalne dobe tudi za nova
vozila z drugimi vrstami pogonov.
Posledice velikega povpraševanja
Že leta 2021 se je Volkswagnova prodaja električnih avtomobilov v primerjavi s predhodnim letom več kot podvojila. Po eni strani je to posledica uspeha naše serije popolnoma električnih vozil ID., po drugi strani pa državnih subvencij, zaradi katerih je ta prehod trenutno še posebej privlačen. Zato si prizadevamo, da bi naročene električne avtomobile zagotovili čim prej. Vendar pa lahko povpraševanje včasih preseže naše zmogljivosti.
Stanje oskrbe na svetovnem trgu
Trenutne razmere v Ukrajini še dodatno zaostrujejo napeto stanje oskrbe na svetovnem trgu. Kljub ozkim grlom in zamudam v dobavnih verigah po vsem svetu delamo vse, kar je v naši moči, da bi čim bolje zadostili povpraševanju. Električna mobilnost kot alternativna oblika pogona ravno zdaj še bolj pridobiva na pomenu.
Učinki krize na področju polprevodnikov
Na dele avtomobilske industrije vpliva tudi kriza pri oskrbi s polprevodniki. V sodobnih avtomobilih se namreč uporabljajo posebni čipi z večjo zanesljivostjo, ki jih ni mogoče preprosto zamenjati z nadomestnim izdelkom. Zaradi omejene razpoložljivosti se lahko proizvodnja določenih modelov zamakne, zaradi česar se podaljšajo čakalne dobe. Občutno umiritev te situacije pričakujemo v letu 2023.
Vprašanja & odgovori
To je lahko na primer posledica pomanjkanja polprevodnikov oz. mikročipov ter zamud v dobavnih verigah, ki povzročajo ozka grla v dobaviteljski industriji in proizvodnji vozil.
Povpraševanje po polprevodnikih trenutno presega ponudbo proizvajalcev čipov, saj skoraj vse panoge zaradi čedalje večje digitalizacije potrebujejo vedno več teh komponent. Razmere so se še poslabšale zaradi lokalnih dogodkov in prekinitev proizvodnje zaradi začasnega zaprtja tovarn proizvajalcev čipov.
Polprevodniki so glavni sestavni del mikročipov in del elektronskih vezij. V sodobnih avtomobilih se uporabljajo na številnih mestih: močnostna elektronika, infotainment sistem, digitalni zasloni, kamere in drugi senzorji. V primeru nezadostne dobave določenih polprevodnikov posameznih elementov ali celotnih sklopov opreme v vozilu morda ne bo mogoče izdelati. To znatno podaljša dobavni rok.
Za tehnično zahtevne sestavne dele vozil v avtomobilski industriji so potrebni posebni čipi z večjo zanesljivostjo. Na svetu je le nekaj proizvodnih podjetij, ki izpolnjujejo te visoke zahteve glede kakovosti in zanesljivosti.
Če zaradi pomanjkanja polprevodnikov posamezni elementi opreme začasno niso na voljo, v najkrajšem možnem času prilagodimo ponudbo opreme. Volkswagnovi partnerji so o tem takoj obveščeni in lahko po potrebi v dogovoru s svojimi strankami prilagodijo obstoječa naročila, da bi skrajšali dobavne roke.