Trajnostna raba virov in opuščanje uporabe fosilnih goriv spadata med največje izzive našega časa. Volkswagen si prizadeva po svojih najboljših močeh in se izrecno zavezuje k ciljem pariškega podnebnega sporazuma. Volkswagen želi do leta 2050 doseči ogljično nevtralnost1.
V nadaljevanju boste o naši poti do brezemisijske mobilnosti izvedeli naslednje – in še več:
- Volkswagen se je usmeril v elektromobilnost in si zastavil več etapnih ciljev. V Evropi naj bi se delež električnih vozil do leta 2030 povečal na 80 %.
- Pristop Way to Zero za preprečevanje oz. zmanjševanje emisij CO2 sloni na štirih področjih ukrepanja.
- Razogljičenje globalnih dobavnih verig je največji dolgoročni izziv in hkrati tek na dolge proge.
Po etapah do cilja
Osnova pristopa Way to Zero je Volkswagnova strategija ACCELERATE, ki spodbuja preoblikovanje v proizvajalca električnih avtomobilov in ponudnika mobilnosti. Določili smo tudi etapne cilje za proizvodnjo, ki naj bi se kontinuirano usmerjala v električna vozila. Do leta 2025 naj bi delež električnih vozil med vsemi v Evropi proizvedenimi vozili znašal že več kot 30 %, do leta 2030 pa želi Volkswagen doseči 80 %. S temi etapnimi cilji je povezano zmanjšanje emisij CO2 na vozilo: te naj bi se v Evropi v primerjavi z letom 2018 do leta 2030 v povprečju zmanjšale za 40 %. To v povprečju pomeni okrog 17 ton manj CO2 na avtomobil v celotnem življenjskem ciklu.
Mobilnost prihodnosti: poudarek na štirih pomembnih področjih
Na poti do brezemisijske mobilnosti se izvajajo številni ukrepi za preprečevanje in zmanjševanje preostalih emisij CO2. Volkswagen trenutno kompenzira na primer emisije CO2, ki nastajajo pri proizvodnji modelov ID.3 in ID.4. Razogljičenje sloni na štirih osrednjih področjih ukrepanja:
- elektrifikacija modelske palete,
- razogljičenje dobavne verige in proizvodnje, vključno z logistiko,
- po možnosti izključna uporaba zelene elektrike za proizvodnjo in v fazi uporabe,
- recikliranje vozil, vključno z visokonapetostnimi baterijami.
Elektrifikacija modelske palete
Volkswagen je za elektrifikacijo modelske palete izdelal modularno platformo za električna vozila (MEB). Ta avtomobilska arhitektura, razvita posebej za vozila na električni pogon, omogoča izdelavo električnih vozil z velikim električnim dosegom in veliko prostora v notranjosti. Omogoča tudi brezžično posodabljanje programske opreme. Po prvih popolnoma električnih avtomobilih družine ID. bo v prihodnjih letih sledilo še več novih modelov ID. Leta 2025 bo na trg predvidoma prišel ID.2.
Razogljičenje dobavne verige in proizvodnje
V okviru projekta Way to Zero poteka tudi razogljičenje proizvodnje, tj. dobavne verige in proizvodnje pri Volkswagnu. To pomembno področje je odgovorno za približno polovico vseh emisij CO2 iz električnih avtomobilov. Za proizvodnjo smo si v okviru programa Zero Impact Factory (ZIF) zastavili cilj, da emisije CO2 do leta 2030 zmanjšamo za 50 % v primerjavi z letom 2018. V ta namen na primer avtomobilske tovarne že danes zunanjo električno energijo 100-odstotno pridobivajo iz obnovljivih virov.
Da bi dosegli še višjo stopnjo razogljičenja, spodbujamo ukrepe pri naših dobaviteljih in v vozila postopoma uvajamo dele z manjšim ogljičnim odtisom. To omogoča nadaljnje izboljšanje bilance emisij CO2. Ključnega pomena v predhodni dobavni verigi je uporaba zelene električne energije, na primer pri energetsko intenzivni proizvodnji baterijskih celic. Dobavitelji baterijskih celic so se v okviru Svetovnega združenja proizvajalcev baterij (Global Battery Alliance) zavezali, da bodo poskrbeli za takšno proizvodnjo visokonapetostnih baterij, ki bo z družbenega, okoljskega in gospodarskega vidika trajnostna. Volkswagen želi s sporazumi vse svoje dobavitelje in kooperante popeljati na pot do podnebne nevtralnosti. Neposredni dobavitelji se s Kodeksom poslovanja pogodbeno zavežejo k spoštovanju visokih okoljskih in socialnih standardov.
Zelena elektrika v fazi uporabe
Tretje področje je dosledna uporaba zelene električne energije v fazi uporabe modelov ID.: za obdobje, ko se boste vozili z električnim vozilom. V ospredju je storitev We Charge2, ki jo je mogoče uporabljati za polnjenje električne energije na več sto tisoč polnilnih točkah v Evropi. Toda tudi če stranke svojega vozila ne bodo mogle polniti z zeleno elektriko, bo Volkswagen poskrbel za bilančno izravnavo teh količin električne energije. V ta namen podjetje podpira širitev obnovljivih virov energije in s tem energetski prehod v Evropi.
Volkswagen podpira širitev obnovljivih virov energije na industrijski ravni, da bi bila uporaba njegovih električnih vozil v Evropi ves čas ogljično nevtralna.
Do leta 2025 je načrtovana količina električne energije v višini približno sedem teravatnih ur. To ustreza letni potrebi elektrike za 600.000 gospodinjstev. Poleg velike sončne elektrarne v nemški zvezni deželi Mecklenburg-Predpomorjansko so leta 2021 subvencionirali tudi vetrno elektrarno na Švedskem. Leta 2022 se jim je pridružilo še več projektov v Španiji, Angliji, na Finskem in Švedskem. Tudi v prihodnjih letih naj bi podprli nadaljnje projekte po vsej Evropi. Naš največji izziv za prihodnost je zmanjšanje emisij CO2 v mreži naših dobaviteljev. Vendar tudi na tem področju s sporazumi z našimi neposrednimi dobavitelji postopoma povečujemo svoj vpliv na predhodne verige.
Recikliranje baterij in "second life" baterij
Četrto področje je recikliranje, na primer baterij. Pomembna tema za prihodnost, saj kot podjetje ne želimo le zmanjšati skupne porabe surovin, temveč tudi v večjem obsegu reciklirati dele, ki jih vgrajujemo v vozila. Januarja 2021 je v okviru tovarne v Salzgittru začel delovati prvi pilotni obrat za recikliranje baterij. Cilj je ponovno pridobiti čim več litija, mangana, kobalta in niklja ter ohraniti te materiale v t. i. "zaprti zanki", tj. v zaprtem snovnem krogu. Predvidena stopnja recikliranja v prihodnosti je 90 %. Dragocene surovine mehansko ločimo, predelamo in jih s pomočjo partnerjev prek kemičnega recikliranja ponovno dovedemo v proizvodni proces. Določen delež baterij lahko v celoti uporabimo tudi za t. i. "drugo življenjsko dobo", na primer za oskrbo z električno energijo v poslovnih ali zasebnih stavbah.