Klimatsko ozaveščeno: Vožnja z zeleno energijo
- Več o zeleni energiji za električna vozila lahko izveste tukaj: Bolj kot je mešanica električne energije za polnjenje električnih avtomobilov zelena, boljša je njihova CO₂ bilanca.
- Kot prvi avtomobilski proizvajalec Volkswagen neposredno podpira širitev obnovljivih virov energije in tako energetski prehod.
- Volkswagen trenutno dobavlja modele ID. z bilančno nevtralnim CO₂ odtisom¹.
Zelena energija poganja električna vozila trajnostno.
Številne študije kažejo, da je okoljska bilanca električnih avtomobilov skozi celotno življenjsko dobo bistveno boljša kot pri dizelskih in bencinskih vozilih. Še posebej v fazi uporabe se električni avtomobili odrežejo bistveno bolje kot vozila z notranjim izgorevanjem, saj so lokalno brez emisij CO2. Vendar pa pri proizvodnji popolnoma električnega vozila trenutno nastajajo višje emisije CO2 kot pri konvencionalnih vozilih - predvsem zaradi energetsko in surovinsko intenzivne proizvodnje baterij za električna vozila, na primer litij-ionskih baterij.
Zelena energija izboljšuje CO2 bilanco
Električni avtomobili med vožnjo izravnajo tako imenovani CO2 odtis, ki nastane na začetku njihovega življenjskega cikla - in to že pri polnjenju s povprečno mešanico evropske električne energije. Pri polnjenju z zeleno energijo je bilanca še boljša. Elektromobilnost tako ponuja veliko priložnost za zmanjšanje emisij CO2 v fazi uporabe na skoraj nič in za nadaljnje izboljšanje prednosti pri CO2 bilanci v primerjavi z vozili z notranjim izgorevanjem.
Bolj kot je zelena energija, s katero se polni električni avtomobil, bolj zelena je elektromobilnost.
Na primer, ID.3, ki deluje izključno na zeleno energijo, ima po okoljski bilanci, ki jo je objavil Volkswagen, že po približno 56.000 prevoženih kilometrih boljšo CO2 bilanco kot primerljivo vozilo z notranjim izgorevanjem. Ta vrednost je pri uporabi običajne evropske mešanice električne energije, ki še vedno vsebuje deleže fosilnih goriv, približno 125.000 kilometrov.
Volkswagen podpira širitev ponudbe
Da bi vozniki električnih avtomobilov lahko polnili z zeleno energijo in prispevali k varstvu podnebja, mora biti te energije tudi dovolj na voljo. Povpraševanje po polnilni energiji za ID. modele in druga električna vozila narašča. Volkswagen v sodelovanju z inštitutom Fraunhofer ocenjuje, da je bilo leta 2021 že 60 odstotkov potreb po polnilni energiji pokritih z obnovljivimi viri energije; za družino ID. pa bo do leta 2025 potrebnih skupno približno sedem teravatnih ur (TWh) zelene energije v Evropi.
Da bi zagotovili dodatne zmogljivosti vetrnih in sončnih elektrarn, Volkswagen tesno sodeluje z energetskim sektorjem in podpira projekte, pri katerih se proizvede in v lokalna omrežja dovede toliko dodatne zelene energije, kot jo potrebujejo vozila družine ID.
Projekti za sončno in vetrno energijo
Prvi projekt te vrste je trenutno največji neodvisni, brezsubvencijski solarni projekt v Nemčiji, ki se nahaja v mecklenburgskem Tramm-Göthenu: fotovoltaična naprava s skoraj 420.000 solarnimi moduli na površini 2,48 milijona kvadratnih metrov, kar ustreza velikosti približno 350 nogometnih igrišč. Letna skupna zmogljivost znaša približno 170 milijonov kilovatnih ur (kWh), kar zadostuje za letne potrebe 48.000 električnih avtomobilov in lahko letno prihrani približno 105.100 ton CO2.
Med prvimi projekti je poleg Tramm-Göthena tudi vetrni park v severnošvedskem Skellefteåju. Nato bo sledilo približno 20 dodatnih projektov po vsej Evropi.
Energetska mešanica
Kako pa pride trajnostno proizvedena energija do potrošnikov? In ali potrošniki, ki se odločijo za zeleno energijo, resnično dobijo podnebno nevtralno energijo? Da bi odgovorili na to vprašanje, se pogosto uporablja prispodoba tako imenovanega energetske mešanice ali energetski bazen. Ta ponazarja nastanek energetske mešanice in njeno distribucijo v gospodinjstva ali proizvodne obrate.
Po tej analogiji vsa proizvedena energija priteče v velik energetski bazen - podobno kot v jezero, ki ga napajajo različni potoki in reke. Kot vir obstajajo različne oblike proizvodnje energije, na primer plinske ali premogovne elektrarne ali pa obnovljivi viri energije, kot so fotovoltaične ali vetrne elektrarne. Večji kot je delež obnovljivih virov energije, bolj “zelena” je energetska mešanica.
Iz energetske mešanice gre energija do potrošnikov, ki so jo naročili. Če imajo na primer tarifo za zeleno energijo in želijo prejemati zeleno energijo, morajo proizvajalci energije zagotoviti, da je v mešanici dovolj te energije. K temu prispevajo tudi fotovoltaični in vetrni projekti Volkswagna. Logika je naslednja: večje kot je povpraševanje po trajnostni energiji, večji mora biti njen delež v energetski mešanici. To na koncu spodbuja širitev obnovljivih virov energije, energetski prehod in s tem globalno varstvo podnebja. Volkswagen s podporo projektom za obnovljive vire energije po vsej Evropi podpira širitev v enaki meri, kot narašča povpraševanje po električnih vozilih.
Tako prispevamo k temu, da lahko tudi vozniki električnih avtomobilov prispevajo k temu, da je elektromobilnost bolj trajnostna in čim bolj CO2 nevtralna - in sicer z zavestno odločitvijo za zeleno energijo. Kajti dosledno polnjenje s 100 % obnovljivo proizvedeno energijo je ključno za trajnostno in podnebno nevtralno elektromobilnost.
Cilj: CO2-nevtralna proizvodnja
Celostni pristop Volkswagna k podnebni nevtralnosti se začne že pred fazo uporabe. Volkswagen pri svojih modelih ID. od začetka stavi na preprečevanje in izravnavo trenutno neizogibnih emisij CO2, kar omogoča bilančno podnebno nevtralno dobavo modelov. To je mogoče z uporabo zelene energije tako pri proizvodnji baterijskih celic pri dobaviteljih kot tudi v tovarni ID. v Zwickauu. Emisije CO2, ki jih trenutno še ni mogoče preprečiti, Volkswagen izravnava z naložbami v projekte za varstvo podnebja.
Zavezali smo se ciljem Pariškega podnebnega sporazuma, pri čemer je elektromobilnost v središču prehoda k CO2-nevtralnosti.
Leta 2050 želi Volkswagen postati popolnoma CO2-nevtralen.
Električni avtomobil velja za najboljšo tehnologijo za učinkovito uporabo obnovljivih virov energije in zmanjšanje emisij CO2 v prometu, ne da bi pri tem omejevali individualno mobilnost. Z načrtom “Way to Zero” je Volkswagen predstavil ustrezen načrt za podnebno nevtralno mobilnost in določil cilje: nenehno si prizadevamo preprečevati in zmanjševati emisije CO2 ter tako trajnostno izboljšati svojo podnebno bilanco.