Z asistenčnimi sistemi varneje in bolj sproščeno na poti.
Pri Volkswagnu nenehno delamo na tem, da bi vaše vozniške izkušnje še izboljšali. Z asistenčnimi sistemi za voznike Volkswagen ne naredimo le naslednjega koraka proti avtonomni vožnji, temveč na novo razmišljamo o udobju vožnje in povečujemo varnost vožnje ─ ne glede na to, ali ste v mestu, na avtocesti ali pri parkiranju. Asistenčni sistemi Volkswagen lahko pomagajo preprečevati nesreče in naredijo vožnjo z vašim vozilom še bolj sproščeno.
Asistenčni sistemi od A - Z
Pregled asistenčnih sistemov
Connected Travel Assist
Delovanje asistenčnega sistema Travel Assist temelji na inovativni tehnologiji, ki občutno poenostavlja menjavo voznega pasu. Vključite smernike, in ko je sosednji pas prost, Volkswagnova asistenca za menjavo voznega pasu v okviru sistemskih omejitev namesto vas zamenja vozni pas. Pri tem s senzorji na zadku vozila preveri, ali vas prehiteva drugo vozilo, in zapelje na sosednji pas samo, če je ta prost.
Opcijski sistem Travel Assist preprosto aktivirate s tipko na večfunkcijskem volanu. Ko je asistenca za menjavo voznega pasu aktivna, lahko namesto vas pospešuje ter ohranja vozilo na voznem pasu in na ustrezni razdalji do spredaj vozečega vozila. Če posežete v upravljanje, znova prevzamete popoln nadzor nad vozilom. Navsezadnje ste vi tisti, ki ves čas nosi vso odgovornost.
Avtomatsko uravnavanje razdalje ACC
Sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC (angl. Adaptive Cruise Control) vam pomaga ohranjati razdaljo do spredaj vozečega vozila in pri tem samodejno prilagaja hitrost. Želeno razdaljo in najvišjo hitrost pri tem nastavljate in spreminjate vi. Volkswagnov sistem ACC je še posebej uporaben v prometnih zastojih, saj je z avtomatskim uravnavanjem razdalje vožnja udobna celo v počasnih kolonah. V kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko DSG lahko ACC – v okviru sistemskih omejitev – zaustavi vozilo do mirovanja in nato avtomatsko sledi spredaj vozečemu vozilu, ko to znova spelje.
ACC deluje tudi v povezavi z drugimi asistenčnimi sistemi in lahko na podlagi podatkov o poti, pridobljenih iz navigacijskega sistema, prilagaja hitrost ovinkom, križiščem (odcepom) in krožiščem. Udobje med vožnjo je tako večje, poraba goriva pa manjša. V nekaterih Volkswagnovih modelih lahko opcijski sistem ACC v kombinaciji s prepoznavanjem prometnih znakov odčitava omejitve hitrosti in samodejno prilagaja hitrost. Če je ACC vgrajen skupaj z menjalnikom z dvojno sklopko DSG, je za bistveno višjo raven udobja poskrbljeno tudi v zastojih in gostem prometu.
Asistenca za ohranjanje smeri Lane Assist
S Volkswagnovim sistemom Lane Assist boste zlahka ohranjali pravo smer vožnje. Sistem deluje od hitrosti 65 km/h naprej in vam zagotavlja optimalno podporo na regionalnih cestah in avtocestah. Kamera v sprednjem delu Volkswagnovega vozila zaznava označbe na cestišču, kot so neprekinjene in prekinjene črte ali le dve zunanji črti na dvopasovnih cestah. Tudi v temi in megli zaznava črte in ohranja vozilo na voznem pasu. Če voznik zapelje iz optimalne smeri, Lane Assist glede na model vozila posreduje z rahlim korigiranjem zasuka volana. Tako vozilo ostane med označbami na voznem pasu.
Če preti nevarnost, da bo voznik zapeljal z voznega pasu, se poleg tega aktivirajo vizualni signali in tresenje volana. Pri prehitevanju z vključenimi smerniki se Lane Assist ne odzove in vozniku omogoči, da spredaj vozeče vozilo prehiti brez motenj.
Za asistenčni sistem Lane Assist poleg tega velja, da se prilagodi voznikovim voznim navadam in vzdržuje preferenčno linijo vožnje po voznem pasu. Voznik pri tem ves čas ohrani nadzor in s posegom v krmiljenje lahko kadarkoli prekine delovanje sistema.
Opozorilo bo izstopu
Inovativni opozorilnik ob izstopu lahko zmanjša nevarnost pri odpiranju avtomobilskih vrat, saj vas opozori na druge udeležence v prometu, ki se mirujočemu vozilu približujejo od zadaj, npr. kolesarji. Opozorilnik ob izstopu poleg voznikovih in sovoznikovih vrat varuje tudi zadnja vrata.
Način delovanja: opozorilnik ob izstopu z dvema radarskima senzorjema na zadku (na levi in desni strani v odbijaču) pregleduje prostor za vozilom in potnike opozori na nevarnost, še preden odprejo vrata. Če se bližajo drugi udeleženci v prometu, se najprej kot prvo opozorilo v zunanjem ogledalu avtomatsko prižge LED-lučka. Če kljub temu začnete odpirati vrata, se oglasi opozorilni signal. Asistenčni sistem ostane aktiven še tri minute po zaustavitvi vozila in izklopu motorja, da kontrolira izstopanje vseh potnikov.
Side Assist in senzor za mrtvi kot
Slabo vidni predeli in mrtvi koti prečno za vozilom lahko povzročajo težave na avtocesti ali v stresnem mestnem prometu. Volkswagnov asistenčni sistem Side Assist vam skupaj s senzorjem za mrtvi kot omogoča potrebni nadzor, tudi ko nimate popolnega pregleda nad okolico vozila. Radarski senzorji v zadnjem delu vozila lahko zaznajo objekte v kritičnem območju za vozilom in ob njem. V primeru, ko v kritičnem območju v bližini vašega vozila zaznajo objekt, zasveti svetleča dioda v zunanjem ogledalu ali na notranji strani ohišja zunanjega ogledala. Če kljub temu vključite smernike ali z vozilom zavijete proti sosednjemu pasu, dioda začne utripati. V kombinaciji s sistemom Lane Assist lahko asistenčni sistem tudi korigira zasuk volana, da bi na ta način preprečil nezgodo.
Side Assist še posebej zvišuje raven varnosti pri prehitevanju na avtocestah ali regionalnih cestah. V mestnem prometu ali pri izvozu s parkirnega mesta senzor za mrtvi kot z zvočnimi signali opozarja na druge udeležence v prometu v bližini in pomaga zaznati objekte v mrtvem kotu.
Prepoznavanje prometnih znakov
S tem Volkswagnovim asistenčnim sistemom boste vedno obveščeni o veljavnih prometnih znakih na izbrani poti. Sprednja kamera prepoznava prometne znake in prikazuje zbrane informacije na zaslonu večfunkcijskega prikazovalnika ali na zaslonu radia oz. navigacije, kjer jih voznik zlahka odčita. Z združitvijo podatkov o vozilu, informacij navigacijskega sistema in prepoznanih prometnih znakov sistem generira prikaz, ki vozniku omogoča optimalno orientacijo – za optimalno obveščenost med vožnjo.
Sistem za nadzor prometa Front Assist
Sistem za nadzor prometa Front Assist spremlja prometno situacijo pred vozilom in vam pomaga pravočasno prepoznati nevarnosti. Še posebej na avtocestah in regionalnih cestah, kjer je težko oceniti hitrost in razdaljo drugih udeležencev v prometu, voznik z njim lažje ohranja celovit pregled nad prometno situacijo.
Radarski senzorji na sprednjem delu vozila zaznavajo oddaljenost od drugih udeležencev v prometu in z vizualnimi in zvočnimi signali opozorijo voznika, ko je dosežena kritična razdalja. Hkrati se Front Assist pripravi na zaviranje. Na naslednji stopnji z zavornim sunkom dodatno opozori na nevarnost trčenja.
Če voznik v tem trenutku zavira, Front Assist poveča zavorno moč in lahko v kritičnih primerih bistveno skrajša zavorno pot. Če pa voznik na opozorila asistenčnega sistema ne reagira ali ne reagira pravočasno, lahko Front Assist zavira samodejno in izvede zaviranje v sili. Front Assist deluje neodvisno od sistema ACC.
Tudi v mestnem prometu lahko Volkswagnov asistenčni sistem Front Assist prispeva k varni vožnji, saj je do hitrosti 30 km/h aktivna mestna funkcija zaviranja v sili. Če asistenčni sistem zazna objekte v kritičnem območju pred vozilom, samodejno zavira. Tako Front Assist pomaga preprečiti nalete in trčenja v cestnem prometu.
Asistenca za križišča
Asistenca za križišča je nadgradnja asistence za odparkiranje in pomaga vozniku pri vključevanju v T-križišča ali tekoči promet. Radarska senzorja v predelu odbijača nadzorujeta prečni promet in zaznavata objekte, ki se vozilu približujejo s strani ali od spredaj. To je vozniku še posebej v pomoč pri izvozu z dvorišč ter pri prečkanju pločnikov in kolesarskih stez. Asistenca za križišča namreč aktivira opozorilni signal, še preden je objekt v vidnem polju voznika.
Če senzorja zaznata potencialno nevarnost, sistem do hitrosti 30 km/h voznika na to opozori z optičnimi in zvočnimi signali. Pri hitrosti do 10 km/h lahko asistenčni sistem celo samodejno zaustavi vozilo z zaviranjem v sili.
Asistenčni sistemi za parkiranje
Parkirni sistem Park Assist in asistenca za odparkiranje
Parkiranje in odparkiranje vozila sta lahko stresna in neprijetna. Asistenčni sistem Park Assist vam pomaga najti primerno parkirno mesto in pri parkiranju samodejno vrti volan. Ko s pritiskom na tipko vključite parkirno asistenco, ultrazvočni senzorji začnejo iskati parkirno mesto, ki je dovolj veliko za vaše vozilo. 40 cm pred in za vozilom je dovolj, da sistem parkirno mesto oceni kot primerno. Ko Park Assist najde parkirno mesto, izračuna, kako naj pravilno zapelje nanj. Pri tem velja, da Park Assist zlahka prepozna tudi prečna parkirna mesta in pri parkiranju samodejno krmili vozilo. Na zaslonu prikaže manever in okolico vozila. Vozniku so poleg tega v pomoč tudi zvočni signali senzorjev, ki obveščajo o razdalji do vozil spredaj in zadaj. Asistenčni sistem samodejno vrti volan, medtem ko mora voznik dodajati plin, zavirati in prestavljati. Tudi pozivi vozniku – na primer za aktiviranje prestave za vožnjo naprej – se prikažejo na zaslonu.
Park Assist poleg tega bistveno poenostavlja odparkiranje vozila in lahko brez težav zapelje s parkirnega mesta, tudi ko razdalja do sosednjih vozil znaša 25 cm. Tudi v tem primeru so aktivni senzorji razdalje in z zvočnimi signali obveščajo voznika o oddaljenosti od okoliških objektov. Senzor za mrtvi kot voznika opozarja na vozila in objekte, ki se približujejo od zadaj.
Park Assist Plus za popolnoma avtomatsko in daljinsko upravljano parkiranje
Park Assist Plus je nadgradnja sistema Park Assist in omogoča popolnoma avtomatsko parkiranje. To pomeni, da asistenčni sistem vašega Volkswagna izračuna pot do parkirnega mesta in krmili vozilo, dodatno pa tudi samodejno prestavlja. Ko aktivirate Park Assist Plus in ta najde primerno parkirno mesto, držite tipko za popolnoma avtomatsko parkiranje, dokler avtomobil ni parkiran. Enako deluje popolnoma avtomatsko odparkiranje z asistenčnim sistemom. Se vam v parkirnih hišah z ozkimi parkirnimi mesti pogosto zgodi, da se pri izstopanju iz vozila ali pri vstopanju komajda prerinete mimo stene ali drugih vozil? Tudi to je zdaj preteklost. S sistemom Park Assist Plus namreč lahko svoj Volkswagen udobno parkirate od zunaj s svojim pametnim telefonom.
Parkirni sistem s funkcijo daljinskega upravljanja zapelje vozilo na parkirno mesto, medtem ko postopek spremljate in upravljate prek aplikacije. Avtomobil je pri tem povezan s pametnim telefonom prek Bluetootha. Če je pametni telefon oddaljen od antene več kot 4 m in se povezava prekine, se vozilo samodejno ustavi. Postopek lahko od zunaj kadarkoli ustavite tudi prek aplikacije.
Kamera za vzvratno vožnjo Rear View
Z asistenčnim sistemom Rear View boste imeli odličen pregled nad objekti in dogajanjem za vozilom. Kamera za vzvratno vožnjo prenaša sliko območja za vozilom na zaslon infotainment sistema in pri vzvratni vožnji s pomožnimi črtami nakazuje, kam je usmerjeno vozilo. S tem kamera za vzvratno vožnjo poenostavlja parkiranje in vzvratno vožnjo, pa tudi manevriranje pri priklopu prikolice. S pomočjo kamere za vzvratno vožnjo se namreč voznik lažje približa vlečni kljuki pod ustreznim kotom.
Area View
Sistem Area View prikaže celotno okolico vozila. Vključite ga s pritiskom na tipko. Nato štiri kamere, nameščene spredaj, zadaj in ob straneh, posnamejo okolico vozila. Izberete lahko želeno perspektivo in slika se prikaže na zaslonu infotainment sistema. Posamezne perspektive omogočajo, da se osredotočite le na določeno območje. Pri ptičji perspektivi sta vozilo in okolica prikazana od zgoraj, sistem pa sliko sestavi iz posnetkov vseh kamer. Asistenčni sistem Area View torej s pritiskom na tipko razširi voznikovo vidno polje in z njegovo pomočjo lažje opazite morebitne ovire.
Sprednja kamera poleg tega omogoča 180-stopinjski pogled, kar je še posebej praktično pri vključevanju v promet. Sistem namreč na osnovi posnetka kamere zazna kolesarje in druge udeležence v prometu, ki se približujejo od strani, še preden jih lahko opazi voznik. S prikazom okolice Area View boste torej v cestnem prometu udeleženi še bolj varno.
Asistenca za manevriranje s prikolico
S Volkswagnovim sistemom Trailer Assist boste igraje kos vzvratnemu manevriranju s prikolico. Ko je na vozilo priključena prikolica, lahko asistenco za manevriranje s prikolico aktivirate z vklopom vzvratne prestave in pritiskom na tipko parkirnega sistema. S stikalom za nastavljanje zunanjih ogledal in prikazom na zaslonu nastavite, v katero smer želite peljati s prikolico. Asistenca nato med vzvratno vožnjo samodejno vrti volan in samostojno manevrira. Vi morate le pozorno spremljati okolico ter dodajati plin in zavirati. S korigiranjem smeri vožnje in zaviranjem se postopek zaključi in voznik prevzame nadzor nad vozilom.
Asistenčni sistemi za večjo varnost
Emergency Assist
Vaša varnost ima najvišjo prioriteto. Prav zato smo razvili sistem Emergency Assist – ta vozniku kot njegov osebni reševalec med vožnjo ves čas stoji ob strani in v primeru kritičnega zdravstvenega stanja takoj poskrbi za potrebne ukrepe. Če ugotovi, da je voznik postal neodziven, zažene poseben varnostni program. Tako v primeru, ko voznik ne upravlja več volana ter ne dodaja plina ali zavira, z zavornimi sunki, zvočnimi opozorili in opozorilnim utripanjem skuša doseči, da bi voznik znova prevzel nadzor nad vozilom. Če voznik kljub temu ostane neodziven, sistem poskrbi, da avtomobil ostane na svojem voznem pasu, vključi opozorilne utripalke in – če je le mogoče – v okviru sistemskih omejitev zaustavi vozilo.
Če okolica vozila to dopušča, sistem pri določenih modelih zapelje vozilo na zunanji vozni pas in zavira do zaustavitve. Med celotnim postopkom je s posegom v krmiljenje ali s pritiskom na pedal za plin kadarkoli mogoče znova prevzeti nadzor nad vozilom.
Funkcija Auto Hold
Volkswagnov asistenčni sistem Auto Hold je nadgradnja elektronske parkirne zavore. Auto Hold preprečuje, da bi se vozilo po zaustavitvi ali pri speljevanju nenamerno premaknilo iz položaja mirovanja. Vozniku tako ni več treba ves čas pritiskati na zavorni pedal. Zlasti pri speljevanju na klancu ta asistenčni sistem omogoča nadzorovano speljevanje brez premika vzvratno in zagotavlja zanesljivo mirovanje tudi na strmih terenih. Auto Hold je povezan s sistemom ABS/ESP. Če senzorji števila vrtljajev koles (del sistema ABS) zaznajo, da se vozilo premika, se zavorni moment avtomatsko poveča do tolikšne mere, da se vozilo znova zaustavi. Ob prestavljanju in pritisku na pedal za plin se Auto Hold izključi. S tipko na konzoli lahko voznik sistem Auto Hold znova vključi.
Proaktivni sistem za zaščito potnikov
Ta asistenčni sistem prepozna potencialno nevarne situacije v cestnem prometu in samodejno pripravi vozilo in potnike na morebitno trčenje. Volkswagnov proaktivni sistem za zaščito potnikov na osnovi podatkov senzorjev sistema ESP in sprednje kamere ves čas analizira okolico. Če na primer vozite po mokrem cestišču in vozilo začne izgubljati oprijem, varnostni sistem vozila takoj reagira. Stranska okna in strešno okno se samodejno zaprejo, varnostni pasovi se zategnejo. Vozilo se na ta način pripravi na morebitno trčenje in sistem skuša potnike optimalno zaščititi, še preden pride do trka. Ko voznik uspe znova prevzeti nadzor nad vozilom, se pasovi sprostijo in vožnja se lahko nemoteno nadaljuje.
Sistem za zaznavanje utrujenosti voznika
Dolga vožnja po avtocesti je lahko za voznika še posebej utrudljiva. Volkswagnov asistenčni sistem za zaznavanje utrujenosti voznika analizira krmiljenje vozila in v primeru odstopanj od običajnega načina vožnje aktivira opozorilo. Ko voznik vozi normalno, ima obe roki na volanu in volan mehko vrti v želeno smer. Ko pa je voznik utrujen, drži volan togo in s sunkovitimi premiki popravlja smer vožnje. Sistem za zaznavanje utrujenosti voznika zazna te odklone v vrtenju volana in voznika na odstopanja opozori z akustičnimi in optičnimi signali. Pri tem asistenčni sistem za zaznavanje utrujenosti voznika lahko pri svoji oceni situacije upošteva tudi trajanje vožnje in čas dneva.
Funkcija večnaletnega zaviranja
Funkcija večnaletnega zaviranja lahko pomaga preprečiti sekundarna trčenja in zmanjšati posledice nezgode. Pri številnih nezgodah pride do nadaljnjih naletov, ki so posledica prvega trčenja. Če senzorji v vozilu zaznajo trčenje, asistenčni sistem avtomatsko aktivira zavore. S tem zmanjša hitrost vozila v cestnem prometu in lahko prepreči nadaljnja trčenja ali zanašanje vozila. Tudi če voznik v primeru nezgode ne zmore reagirati dovolj hitro, funkcija večnaletnega zaviranja ustrezno posreduje in zaustavi vozilo. S Volkswagnovo funkcijo večnaletnega zaviranja se torej nevarnost nadaljnjih trčenj zmanjša.
Car2X v Golfu
Tehnologija Car2X je sistem za opozarjanje na nevarnosti, ki omogoča varnejšo vožnjo. S pošiljanjem in sprejemanjem signalov in informacij med vozili in infrastrukturo lahko Car2X poveča varnost vožnje na avtocesti. Voznik Volkswagnovega vozila z asistenčnim sistemom Car2X pravočasno prejme opozorila glede prometnih zastojev, omejitev hitrosti ali rdeče luči na semaforju.
Poslane informacije se vozniku prikažejo na zaslonu. V primeru nezgode lahko sistem Car2X posreduje pomembne informacije in intervencijska vozila, opremljena s to tehnologijo, lahko pred uvozov v križišče opozorijo druge udeležence v prometu. Že nekaj sto metrov pred prihodom na kraj nezgode je bližajoče se vozilo obveščeno na primer o tem, da je avto parkiran ob robu ceste ali da se je sprožila varnostna blazina.
Tehnologija Car2X je v vozilu aktivna od hitrosti 80 km/h naprej. Signali se med vozili v cestnem prometu prek omrežja WLAN (pWLAN) izmenjujejo v milisekundah. Tehnologija Car2X deluje brez omrežja mobilne telefonije in brez shranjevanja občutljivih podatkov. V kombinaciji s sistemom za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC lahko asistenčni sistem tudi poseže v upravljanje vozila. Tehnologija Car2X temelji na uporabi množic podatkov. Čim več vozil in cestnih odsekov je opremljenih z njo, tem bolje deluje. V Avstriji se obseg uporabe tehnologije Car2X nenehno širi.
Asistenci za dolge luči Light Assist in Dynamic Light Assist
Sistema Light Assist in Dynamic Light Assist avtomatsko uravnavata delovanje dolgih luči in zagotavljata optimalno osvetlitev cestišča. V vseh voznih situacijah je tako poskrbljeno za varnost in kar najboljše svetlobne razmere. Medtem ko sistem Light Assist samodejno vklaplja in izklaplja dolge luči, izpopolnjena različica Dynamic Light Assist zagotavlja optimalno osvetlitev cestišča s prilagajanjem danim pogojem, npr. v mestnih križiščih ali na ovinkastih cestah. Pri zavijanju v urbanih območjih tako lahko hitreje opazite druge udeležence v prometu, kot so pešci ali kolesarji, in prilagodite vožnjo dani situaciji. Tudi dinamične smerno prilagodljive luči, ki so del tega asistenčnega sistema, zvišujejo raven varnosti med vožnjo. Prilagajajo se namreč poteku ovinkov, sledijo kotu zasuka volana in zagotavljajo najboljšo možno vidljivost v zavojih.
Od hitrosti 60 km/h naprej in v temi vozilo s sistemom Dynamic Light Assist avtomatsko in ves čas vozi z dolgimi lučmi. Tako vam med vožnjo po regionalnih cestah ali avtocestah ni treba misliti na vklapljanje in izklapljanje dolgih luči. Zaradi inteligentnega delovanja asistence se ne zgodi, da bi dolge luči zaslepile druge udeležence v prometu. Sistem jih zazna s pomočjo sprednje kamere in ustrezno zasenči svetlobni snop, medtem ko okolica ves čas ostane dobro osvetljena.
Matrični LED-žarometi IQ.LIGHT
Asistenčni sistem IQ.LIGHT prepriča z najsodobnejšimi matričnimi LED-žarometi. Ti imajo glede na model in izvedbo do 128 svetlečih diod (LED) in zagotavljajo natančno osvetlitev in s tem varno vožnjo. Zaradi povezave med sistemom IQ.LIGHT in sistemom Dynamic Light Assist lahko individualno krmiljene svetleče diode učinkovito in optimalno sodelujejo ter prilagajajo osvetlitev trenutni situaciji.
Matrični sistem na osnovi informacij sprednje kamere, podatkov navigacijskega sistema, GPS-signala, kota zasuka volana in trenutne hitrosti v nekaj sekundah izračuna idealno osvetlitev in se prilagodi okolici. Poleg tega IQ.LIGHT prepriča z dosegom svetlobnega snopa, ki meri do 130 metrov. Različni načini osvetlitve se nastavljajo samodejno glede na osvetlitev v okolici in hitrost.
- Mestne luči: širok svetlobni snop, do hitrosti 50 km/h
- Izvenmestne luči: zasenčene luči zunaj naselij, od hitrosti 60 km/h naprej
- Trajno vključene dolge luči z maskirno funkcijo: dolge luči s točkovnim zasenčenjem drugih udeležencev v prometu
- Avtocestne zasenčene luči: ožji svetlobni snop z velikim dosegom pri visokih hitrostih
- Avtocestne dolge luči: vključijo se, ko sistem ne zaznava drugih udeležencev v prometu
- Prehitevalne luči: posebna osvetlitev levega stranskega območja vašega Volkswagna brez tveganja, da bi luči zaslepile druge
- Srečevalne luči: osredotočenje osvetlitve na desno stran cestišča preprečuje, da bi luči zaslepile nasproti vozeče voznike
- Dolge luči: ročno aktivirane dolge luči s širšim svetlobnim snopom, kot ga imajo avtocestne dolge luči
- Luči za slabo vreme: odzovejo se na mokrem cestišču in točkovno zmanjšajo jakost osvetlitve, da zmanjšajo bleščanje
- Prikrivanje bleščanja prometnih znakov: z zatemnitvijo dolgih luči na odsevnih prometnih znakih se zmanjša bleščanje
- Terenske luči: izredno širok snop zasenčenih luči z 90-stopinjsko osvetlitvijo omogoča vozniku, da hitreje opazi ovire na terenu
- Označevalne luči: v kombinaciji z asistenco za nočni vid (toplotna kamera) zaznajo pešce in divjad ter jih osvetlijo, ne da bi jih pri tem zaslepile
- Sekvenčne statične smerno prilagodljive luči: ciljno zasenčijo in prilagodijo osvetlitev pri zavijanju
HD matrični žarometi IQ.Light
Opcijski HD matrični žarometi lahko z več kot 19.000 posamično krmiljenimi LED-diodami na žaromet izboljšajo vidljivost ponoči: oznake, ki jih projicirajo neposredno na cestišče, vam olajšajo vožnjo, na primer skozi ozka gradbišča na avtocesti, in vam pomagajo ohranjati smer na svojem voznem pasu.
K varni vožnji pripomore tudi opcijski sistem Dynamic Light Assist, ki omogoča, da žarometi druge udeležence v prometu in znake natančno izključijo iz snopa dolgih luči. V naseljih sistem poleg tega avtomatsko preklopi z dolgih na zasenčene luči. Za vas to pomeni, da lahko več časa in pogosteje vozite z dolgimi lučmi. Ceste so tako bolje osvetljene in morebitne ovire lahko opazite hitreje.1
Ob zagonu ali zapuščanju vozila vas poleg tega pozdravi posebna svetlobna animacija, imenovana Leaving Home/Coming Home.
Asistenca za nočni vid
Asistenca za nočni vid vam pomaga med nočno vožnjo in v temi. Sistem s toplotno kamero zazna pešce ali živali in jih označi na sliki na zaslonu. Slika na zaslonu je prikazana v sivih odtenkih, medtem ko so pešci in kolesarji ponazorjeni v rumenih ali rdečih barvnih odtenkih. Če se pešci, kolesarji ali divjad nahajajo v kritičnem območju v bližini vozila, jih sistem na zaslonu označeni z rdečo barvo.
V vozilih z matričnimi LED-žarometi je udeležence v prometu, ki so morda izpostavljeni nevarnosti, mogoče opozoriti s svetlobnim signalom in jih osvetliti. Funkcija se vključi, ko se Volkswagen pelje po regionalni cesti ali avtocesti s hitrostjo najmanj 60 km/h. Vozilo z asistenco za nočni vid torej dodatno opozarja na pešce in pravočasno prepozna potencialno nevarne situacije v temi.
Prihodnost koncepta IQ.DRIVE
Vstopite, izberite cilj in se udobno namestite – za vse ostalo bo avto poskrbel sam. Oddaljena prihodnost? Prihodnost zagotovo, a ne oddaljena. Dan za dnem namreč delamo na tem, da bi se ta vizija uresničila. Pri Volkswagnu smo vse inteligentne asistenčne sisteme – današnje in prihodnje – združili pod imenom IQ.DRIVE.
Z rešitvami IQ.DRIVE boste na številne načine jasno občutili tehnični napredek, obenem pa se vam bo odstrl pogled v prihodnost mobilnosti – prihodnost, v kateri bodo zastoji in nezgode morda samo še stvar preteklosti. Kajti asistirana vožnja današnjega dne je za nas nov pomemben korak na poti do avtonomne vožnje jutrišnjega dne.