Hitri pregled
- Varnostne blazine v kombinaciji z varnostnim pasom bistveno zmanjšajo tveganje za hude poškodbe pri hudih trkih.
- Varnostne blazine so sestavljene iz senzorjev za trke, krmilne enote in modula.
- Krmilna enota varnostne blazine je odgovorna za sprožitev varnostne blazine.
- Poleg sprednjih varnostnih blazin so tu še stranske, kolenske varnostne blazine in varnostne blazine za glavo.
Kaj je varnostna blazina?
Varnostna blazina v vozilu, se ob trku napihne in tako zmanjša tveganje za poškodbe. Optimalno zaščito zagotavlja le, če so vsi potniki pravilno pripeti z varnostnimi pasovi. Varnostna blazina in varnostni pas delujeta kot usklajen varnostni sistem.
Običajno je v avtomobilu več varnostnih blazin. Prav tako lahko ločimo med različnimi vrstami varnostnih blazin.
Vrste varnostnih blazin
Najbolj znana varnostna blazina je klasična sprednja varnostna blazina. Vendar pa so za današnje varnostne standarde običajno vključene tudi druge vrste varnostnih blazin:
Sprednja varnostna blazina
V večini novih avtomobilov so sprednje varnostne blazine serijsko vgrajene. Sem spadajo voznikova varnostna blazina, ki se nahaja v volanskem obroču, ter sovoznikova varnostna blazina, ki je vgrajena v armaturno ploščo. Sprednje varnostne blazine naj bi predvsem ščitile pred poškodbami glave in zgornjega dela telesa.
Stranska varnostna blazina
Te se običajno nahajajo v hrbtnih delih voznikovih sedežev in naj bi pri bočnem trku ščitile prsni koš, pljuča in medenico.
Varnostna blazina za glavo
Da bi pri bočnem trku zaščitili glavo in ramena, so varnostne blazine za glavo vgrajene v strešni okvir vozila.
Kolenska varnostna blazina
Ta je še posebej uporabna pri čelnem trku. Kolenske varnostne blazine so za voznika nameščene pod volanom, za sovoznika pa pod predalom za rokavice.
Sredinska varnostna blazina
Poleg konvencionalnih varnostnih blazin lahko sredinska varnostna blazina v Polu (od leta 2021) zaščiti pred trkom med voznikom in sovoznikom. Poleg tega ima serijsko vgrajeni dve dodatni varnostni blazini za glavo, ki se v primeru nesreče razprostreta iz stropa kot zavese in pokrijeta celotna stranska okenska območja od spredaj do zadaj, vključno z B-stebričkom. Tako so vse osebe v avtomobilu dobro zaščitene, tudi tiste na zadnjih sedežih.
Kako deluje varnostna blazina?
Da bi razumeli delovanje varnostne blazine, je smiselno podrobneje preučiti njene sestavne dele:
- Najprej so pomembni tako imenovani senzorji trka. Ti so, odvisno od sistema varnostne blazine, bodisi neposredno v krmilni enoti bodisi v avtomobilu. Merijo pritisk in pospešek ter te informacije posredujejo krmilni enoti varnostne blazine.
- Krmilna enota varnostne blazine je osrednja nadzorna enota varnostne blazine. Prepozna in oceni trk ter nato pošlje signal tako imenovani spiralni vzmeti. Ta je odgovorna za prenos končnega vžigalnega impulza.
- Modul varnostne blazine je sestavljen iz dejanske blazine za trk (varnostna blazina) in generatorja plina. Ko senzorji trka zaznajo trk, se generator plina sproži s signalom krmilne enote varnostne blazine.
- Omeniti velja tudi senzor za zaznavanje zasedenosti sedeža. Ta je integriran v sovoznikov sedež in zazna, ali je tam oseba ali ne. Tako se nadzoruje, ali se bo sprožila tudi varnostna blazina na sovoznikovem sedežu.
Nasveti glede varnostne blazine – otroški sedež, deaktivacija in drugo
Nekateri vidiki so v povezavi z varnostno blazino nujno potrebni. Najpomembnejše točke so povzete spodaj:
- Otroci na sovoznikovem sedežu: Če na sovoznikovem sedežu prevažate otroka v sedežu, obrnjenem nazaj, morate pred vožnjo obvezno deaktivirati sovoznikovo varnostno blazino. To je potrebno, ker sedeži, obrnjeni nazaj, v primeru nesreče pogosto ne morejo prenesti pritiska varnostne blazine. Otroci lahko zaradi tega utrpijo hude poškodbe glave in vratu. Tukaj lahko izveste več o otroških sedežih.
- Prevoz dolgih predmetov: Tudi v takšni situaciji morate deaktivirati sovoznikovo varnostno blazino.
- Pozor: Pred deaktivacijo varnostne blazine vedno najprej preverite navodila za uporabo vašega vozila, saj pri starejših modelih včasih odsvetujejo izklop sovoznikove varnostne blazine.
- Ponovna aktivacija varnostne blazine: Pri “normalni” uporabi vedno pazite, da je sovoznikova varnostna blazina ponovno aktivirana.
- Varnostna blazina po nesreči: Ko je varnostna blazina enkrat uporabljena, je ni mogoče ponovno uporabiti. Zato je treba varnostno blazino po nesreči nujno zamenjati. To vključuje tudi krmilno enoto varnostne blazine.