Meni
Iskanje

Proizvodnja električnih avtomobilov: zelena energija za VW tovarne

Volkswagen pospešuje svojo električno ofenzivo. Podjetje ne preusmerja le proizvodnje na električne modele, temveč se tudi vse bolj osredotoča na proizvodnjo z zmanjšanimi emisijami CO2 in okoljsko ozaveščenostjo. Vzorčni primeri te preobrazbe so tovarne v Zwickauu, Dresdnu in Chemnitzu.

O zeleni energiji v proizvodnji in še več lahko izveste tukaj:

  • Volkswagnovi lokaciji v Zwickauu in Dresdnu sta prvi, ki sta popolnoma prešli na električna vozila.
  • Oba Volkswagnova obrata v Saški spodbujata prehod na “zeleno tovarno” z bilančno CO2-nevtralno zunanjo oskrbo z energijo in proizvodnjo.
  • Tri Volkswagnova osnovna načela okolju prijazne proizvodnje se dosledno izvajajo v saških obratih: zmanjšanje porabe energije, uporaba obnovljivih virov energije, kompenzacija neizogibnih emisij.
  • Tudi dobavitelji morajo čim bolj bilančno CO2-nevtralno proizvajati in uporabljati elektriko iz obnovljivih virov. To še posebej velja za energetsko intenzivno proizvodnjo baterijskih celic.

Prehod na pridobivanje 100 % zelene energije.

Kot prvi veliki svetovni proizvajalec je Volkswagen leta 2019 v Dresdnu popolnoma preusmeril celotno tovarno iz serijske proizvodnje vozil z notranjim izgorevanjem na proizvodnjo električnih vozil. Sledila je preusmeritev tovarne vozil v Zwickauu. Od začetka leta 2022 tovarna v Zwickauu proizvaja šest električnih modelov treh koncernskih znamk. Volkswagen v Saški pa ne stavi le na e-mobilnost, temveč tudi trajnostno spodbuja prehod na “zeleno tovarno” z okolju prijazno, bilančno CO2-nevtralno zunanjo oskrbo z energijo in proizvodnjo. Tako je bila v tovarnah vozil v Zwickauu in Dresdnu ter v tovarni motorjev v Chemnitzu že leta 2017 zunanja oskrba z električno energijo preusmerjena na 100 odstotkov zeleno energijo. Od začetka proizvodnje električnih avtomobilov v Dresdnu in Zwickauu so vsi modeli električnih avtomobilov tam zapustili proizvodno linijo bilančno CO2-nevtralno - vključno s celotno dobavno in proizvodno verigo.

Sestavni deli ID.3

Kompenzacija preostalih emisij

Na območju tovarne v Zwickauu lastna kogeneracijska elektrarna (BHKW) z učinkovito soproizvodnjo električne energije in toplote dodatno proizvaja elektriko in toploto. Emisije CO2 iz BHKW se izravnavajo s certificiranimi podnebnimi projekti po mednarodno priznanih standardih.

Da bi podprli Volkswagenovo zavezanost podnebnim projektom in razvili lastne projekte po najvišjih standardih, je bilo leta 2022 med razvijalcem projektov ClimatePartner in Volkswagnom ustanovljeno skupno podjetje za kompenzacijske projekte.

Z njimi naj bi se na primer tropski gozdovi zaščitili pred sečnjo in ponovno pogozdili ogrožena gozdna območja. S tem povezano shranjevanje CO2 se po certificiranju pretvori v CO2-dobropise (carbon credits). S temi dobropisi Volkswagen bilančno kompenzira trenutno še neizogibne emisije CO2, med drugim iz dobavne verige, proizvodnje in transporta vozil.

Grüner Strom: Solar und Windkraftanlage

Načela bilančno CO2-nevtralne proizvodnje

Za izvajanje bilančno CO2-nevtralne proizvodnje v Saški so se od začetka uporabljala tri Volkswagnova načela:

  • Zmanjšanje porabe energije,
  • Uporaba obnovljivih virov energije,
  • Kompenzacija neizogibnih emisij.

Dosledno izvedeni ukrepi

Da bi konkretno izboljšali okoljsko bilanco in zmanjšali emisije CO2 na čim nižjo raven, so bili v Saški hitro uvedeni in izvedeni številni ukrepi. Ti še danes oblikujejo energetski status quo lokacij.

Tako obrati v Zwickauu, Dresdnu in Chemnitzu, ki pripadajo Volkswagen Sachsen GmbH, večino zelene energije pridobivajo od Volkswagen Kraftwerk GmbH, ki proizvaja zeleno energijo iz hidroelektrarn, vetrnih in sončnih parkov.

Drugi dobavitelj zelene energije je ENERPARC AG. Podjetje upravlja sončni park v Moslu blizu Zwickaua na površini šestih hektarjev s 11.600 paneli in letno oskrbuje tovarno vozil v Zwickauu s približno 5,5 milijona kWh električne energije. Ta količina ustreza potrebam 2.200 tričlanskih gospodinjstev s porabo 2.500 kWh na leto.

Eine Illustration des VW ID.3 mit einer Steckdose daneben und Solarplatten im Hintergrund

Poleg tega lahko kogeneracijska elektrarna na območju tovarne v Zwickauu s svojimi petimi plinskimi motorji pokrije do 70 odstotkov tamkajšnjih potreb po energiji. Od tega imajo koristi tudi nove in razširjene hale ter prihodnje stavbe, ki so še v načrtovanju. Te novogradnje in razširitve bodo uporabljene na podlagi trenutne uredbe o varčevanju z energijo in bodo ustrezno zmanjšale porabo električne energije, vode in toplote. Kjer koli je mogoče, je bila tudi poraba plina zmanjšana. Na primer pri termični naknadni oksidaciji v lakirnici, kjer gorilnik zdaj porabi manj plina kot prej.

V tovarni motorjev v Chemnitzu se je zaradi doslednih ukrepov za energetsko učinkovitost v proizvodnji ter uporabe sodobne in okolju prijazne procesne tehnologije v novih obratih od leta 2010 znatno zmanjšala poraba energije. Prav tako so bili doseženi veliki napredki pri porabi vode in emisijah CO2.

V Stekleni tovarni v Dresdnu so že med gradnjo upoštevali in izvajali številne vidike varstva okolja in narave. Regulacija toplote v stavbah je na primer okolju prijazna: zunanja stopnišča služijo za uravnavanje temperature, dodatno pa ima stavba dvojno zunanjo fasado.

Tudi dobavitelji si prizadevajo za čim bolj bilančno CO2-nevtralno proizvodnjo.

Ukrepi za zmanjšanje emisij CO2 pri Volkswagnu niso omejeni le na proizvodnjo modelov ID., temveč vključujejo tudi dobavno verigo. Poseben poudarek je na energetsko intenzivni proizvodnji baterijskih celic. Volkswagen je proizvajalce zavezal k uporabi zelene električne energije iz obnovljivih virov. S tem dodatnim vzvodom se še izboljša okoljska bilanca električnih avtomobilov. Nadaljnje izbrane ključne komponente MEB (modularna električna platforma) so izdelane z optimizacijo emisij CO2, med njimi so na primer aluminijasta platišča in pragovi vrat.

Okolje in delovna mesta

Strah, da bi proizvodnja električnih vozil, ki so sestavljena iz bistveno manj delov kot vozila z notranjim izgorevanjem, negativno vplivala na delovna mesta, se v Zwickauu ni uresničil. Nasprotno: zaradi preoblikovanja proizvodnje na več vozil z naprednimi električnimi pogoni ter povečanja letne proizvodne zmogljivosti za 10 % se je število zaposlenih v Zwickauu celo povečalo.

Več kot 10.000 zaposlenih na lokaciji je bilo v okviru velike izobraževalne ofenzive pripravljenih na nove tehnologije električnih vozil in stroje za proizvodnjo delov. Vsi zaposleni so se udeležili informativnih dogodkov o e-mobilnosti. 3.000 zaposlenih v montaži je obiskalo Volkswagenov izobraževalni center za e-mobilnost, kjer so bili podrobno usposobljeni za nove proizvodne zahteve. Skupno je ekipa iz Zwickaua do konca leta 2020 opravila več kot 20.000 dni usposabljanja.

Naši ID. modeli

Testna vožnja ali konfiguracija? Tukaj so naši ID. modeli

Želite bolje spoznati naše popolnoma električne modele ID.? Potem se dogovorite za testno vožnjo pri enem od naših trgovcev v vaši bližini. Ali pa uporabite naš spletni konfigurator, da si sestavite svoj sanjski ID.

Morda vas bo zanimalo tudi: