V nadaljevanju boste o proizvodnji baterijskih celic izvedeli naslednje – in še več:
- S proizvodnjo baterijskih celic se ustvari velik delež emisij CO2 električnega avtomobila.
- Zelena elektrika ima ključno vlogo pri preprečevanju ali zmanjševanju emisij CO2 v celotnem življenjskem ciklu električnega avtomobila.
- Z lastnim laboratorijskim centrom, v prihodnosti pa delno tudi z lastno tovarno za proizvodnjo baterijskih celic in obratom za recikliranje, si Volkswagen sistematično prizadeva, da bi visokonapetostne baterije za električne avtomobile postale še bolj trajnostne.
Potreba po energiji za proizvodnjo
lektromobilnost je prijazna do okolja: električni avtomobili imajo namreč energetsko bistveno učinkovitejše motorje kot vozila z motorji z notranjim zgorevanjem, med vožnjo lokalno ne izpuščajo CO2 in – kot je razvidno iz ekobilance, vklj. z upoštevanjem proizvodnje – s prevoženimi 200.000 kilometri povzročijo bistveno manj emisij CO2 kot primerljiva dizelska ali bencinska vozila. Vendar pa je tudi res, da proizvodnja izključno električnega avtomobila povzroči večje emisije CO2 kot proizvodnja vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem. Proizvodnja baterijskih celic za litij-ionske baterije v vozilih je energetsko zelo intenzivna. Na primer zato, ker je treba materiale, ki se v tekoči obliki nanašajo na nosilno folijo, temeljito posušiti.
Trajnostna oskrba z energijo
Eden od Volkswagnovih ciljev je preprečevati ali zmanjševati emisije CO2 v celotnem življenjskem ciklu vozil. Zelena elektrika ima pri tem ključno vlogo, tako v lastnih proizvodnih obratih kot tudi pri dobaviteljih. Volkswagnova tovarna v Zwickauu na primer uporablja certificirano zeleno električno energijo, ki med drugim prihaja iz hidroelektrarn. S tem letno prihranijo 106.000 ton CO2. Tudi nova koncernska tovarna za proizvodnjo baterijskih celic SalzGiga, ki naj bi v Salzgittru začela obratovati leta 2025, se bo 100-odstotno oskrbovala z električno energijo iz obnovljivih virov. Vsak partner, ki trenutno za koncern v Evropi proizvaja baterijske celice, je pogodbeno zavezan, da za proizvodnjo uporablja energijo iz obnovljivih virov. Podjetje skupaj z njimi razvija tudi druge ukrepe za nadaljnje zmanjšanje emisij CO2 pri proizvodnji baterijskih celic. Uvedene bodo zavezujoče zgornje meje emisij CO2 za vsak sestavni del, kar bo spodbudilo prodor zelene električne energije tudi na nižje stopnje dobavne verige (zlasti pri katodah in anodah). Poleg tega podjetje preučuje proizvodnjo primarnih materialov, kot je aluminij, ki je prav tako zelo energetsko intenzivna. Tudi tu uporaba zelene električne energije in širša uporaba recikliranih sekundarnih materialov prispevata k zmanjšanju ogljičnega odtisa.
Raziskave, razvoj, recikliranje
V Salzgittru trenutno ne nastaja le prva koncernska tovarna za proizvodnjo baterijskih celic, temveč v neposredni bližini potekajo tudi raziskave in razvoj baterijskih celic: koncern Volkswagen je septembra 2021 v Salzgittru odprl najsodobnejši laboratorijski center.
V Salzgittru bodo nastajale inovacije na področju baterijskih celic za danes in jutri.
To je pomemben strateški korak, s katerim je koncern dodatno okrepil svoje kompetence na področju baterijskih celic, ki so srce električnih avtomobilov. Poleg tega od začetka leta 2021 v pilotnem obratu v Salzgittru uporabljajo inovativen in trajnosten postopek za recikliranje baterij. Cilj je ustvariti krožni proces, v katerem bodo reciklirali več kot 90 odstotkov baterij. Koncern Volkswagen s tem strokovnim znanjem na področju razvoja, proizvodnje in recikliranja v Salzgittru postopoma vzpostavlja vodilni evropski center za baterije.
Pogled v prihodnost Od leta 2025 naj bi v Salzgittru proizvajali Volkswagnovo enotno celico za volumenski segment vozil. V nasprotju z imenom bo njena uporaba zelo prilagodljiva, saj jo je mogoče prilagoditi različnim kemijskim sestavam celic. Za vstopni avtomobilski razred so na primer primerne litij-železo-fosfatne baterije, medtem ko naj bi se za volumenski razred uporabljale baterije z visoko vsebnostjo mangana.
Dolgoročno naj bi razvoj šel v smeri trdnih baterij, imenovanih tudi polprevodniške baterije. Zanje se ne uporablja tekoč, temveč trden elektrolit, prav tako imajo več prednosti pred litij-ionskimi baterijami. Med drugim so lahko ob enaki gostoti energije manjše in lažje, kar poveča doseg ali zmanjša maso, poleg tega se lahko hitreje polnijo. Volkswagen ima delež v ameriškem zagonskem podjetju QuantumScape, ki je pionir te tehnologije. Po navedbah podjetja naj bi bile polprevodniške baterije za velikoserijsko proizvodnjo pripravljene že v bližnji prihodnosti – leta 2025 ali 2026.