Leto 2022 je prineslo pozitivne novosti za podjetja in poslovne uporabnike, saj je spremenjena zakonodaja omogočila ugodnejšo uporabo električnih vozil, katerih nabavna vrednost skupaj z vsemi dajatvami ne presega 80.000 EUR. Dodatno se lahko pri nakupu preko finančnega lizinga uveljavlja posebna 40-odstotna olajšava, hkrati pa je bila spremenjena tudi stopnja obračuna dohodnine za zasebno uporabo službenega električnega vozila, ki spravi vrednost bonitete na nič. Subvencioniranje za električna vozila je bilo v sredini letošnjega julija spremenjeno in v oktobru z odpravo vseh omejitev korigirano, zato je nakup električnega vozila sedaj še ugodnejši.
Sprememba zakonodaje, ki jo je vlada uvedla na začetku leta 2022, se nanaša predvsem na uporabnike, ki vozilo ne uporabljajo za svojo glavno dejavnost (kot recimo taksisti, dostavljavci, šola vožnje, ipd.), pri čemer veljata še dva predpogoja, in sicer:
Hkrati odbitek DDV velja tudi za preostale storitve in vzdrževalne aktivnosti, z drugimi besedami torej za polnjenje električnih vozil, nakup tekočin in maziv, nakup nadomestnih delov in preostale neposredne storitve, vezane na električna vozila.
Pri tem velja omeniti tudi investicijsko davčno olajšavo v višini 40 odstotkov za vlaganja v digitalno preobrazbo in zeleni prehod ter nično boniteto za osebno rabo službenega električnega vozila, ki zmanjša končni davek na dobiček. V petih letih po nakupu električnega vozila lahko namreč podjetje uveljavlja uvodoma omenjeno 40-odstotno davčno olajšavo neto vrednosti vlaganj v trajnostno mobilnost brez DDV, kar velja tudi za električne avtomobile, polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije. Vendar omenjena olajšava velja zgolj ob nakupu preko finančnega lizinga, pri poslovnem najemu (operativnem lizingu) pa ne.
Zaradi spremembe zakonodaje se v osnovo za dohodnino ne vključuje več določeni delež vrednosti električnega avtomobila, kar pomeni da je vrednost te bonitete enostavno nič, medtem ko pri klasično gnanih vozilih davčna stopnja še vedno ostaja pri vrednosti 1,5 odstotka vrednosti vozila na mesec.
Torej, če poenostavimo zgornji finančni okvir. Ob nakupu električnega vozila ste podjetja upravičena do odbitka DDV, uveljavljate lahko 40-odstotno investicijsko davčno olajšavo za zeleni prehod in hkrati ne plačujete bonitete za osebno rabo službenega električnega vozila, ter po novem lahko uveljavjate tudi subvencijo.
Članek je pripravljen skladno s pogoji na dan 14.10.2024.
V sredini letošnjega leta je prišlo do sprememb pri subvencijah za električna vozila. Nove stopnje državnih spodbud za nakup vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg sedeža voznika (kategorija M1) oziroma vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone (kategorija N2) so podane v spodnji tabeli.
Do pred kratkim je veljajo posebno opozorilo za PRAVNE OSEBE, saj so lahko subvencijo dobila samo podjetja, ki niso bila v sistemu DDV ali pa so si lahko DDV odbila tudi od nakupa klasičnih avtomobilov (rent-a-car, avtošola, taksi itd). Ker je Borzen v oktobru 2024 objavil popravek razpisa za subvencije za nakup električnih vozi za pravne osebe in pri tem odpravil vse omejitve, so do subvencij v zgornji tabeli sedaj upravičene vse fizične in pravne osebe.
Kljub zgornjim davčnim olajšavam mora podjetje za del uporabe službenega električnega vozila v osebne namene plačati DDV, saj se za vsak kilometer uporabe službenega električnega vozila za osebne namene v davčno osnovo za obračun DDV vključi 0,43 evra. Gre za tako imenovan popravek DDV zaradi zasebne rabe.
Če zgornje besedilo oštevilčimo na primeru, bi se glasilno takole:
Pri tem velja opozoriti, da za osebno rabo službenega električnega avtomobila velja tudi vožnja na delo in z dela, zato se mora podjetje odločiti oziroma izračunati, ali odbitek DDV ob nakupu službenega električnega vozila sploh obračunati. Prihranek ob nakupu vozila zaradi odbitka DDV je lahko na koncu nižji od stroškov, ki jih bo podjetje imelo v naslednjih petih letih zaradi plačevanja DDV za vsak kilometer uporabe tega vozila v zasebne namene.
Predpostavimo finančni primer za obdobje zasebne vožnje električnega službenega vozila Volkswagen ID za obdobje petih let, v katerem zaposleni dnevno opravi povratno pot na delovno mesto v dolžini 100 kilometrov:
Znesek odbitnega DDV ob nakupu vozila VW ID.3, ID.4 ali ID.7, če bi se podjetje odločilo za to, pa je z namenom primerjave podano spodaj in je višje le pri Volkswagnu ID.7.
Spodaj smo pripravili izračun razlike pri gorivu med bencinskim in električnim vozilom, na podlagi cen na dan 24. 9. 2024. Pri tem smo upoštevali, da zaposleni dnevno prevozi 100 kilometrov, leto pa ima 248 delovnih dni.
1. Bencinsko gorivo (npr. VW Arteon)
2. Električna energija (VW ID.7 Pro)
Razlika: 9.794,39
Računica je torej nazorna. Več kilometrov kot jih zaposleni dnevno prevozi s službenim vozilom, višji bo prihranek pri gorivu, zato je bolje, da se podjetje v določenem primeru ne odloči za obračun odbitnega DDV.
Vabljeni tudi k branju in raziskovanju naše nove spletne strani, ki na enem mestu združuje vse za e-mobilnost in energetsko samooskrbo.