V nadaljevanju boste o tovarnah baterijskih celic izvedeli naslednje – in še več:
- Koncern Volkswagen trenutno v Salzgittru gradi svojo prvo lastno tovarno celic.
- Koncern načrtuje šest tovarn za proizvodnjo baterijskih celic v Evropi, delno v sodelovanju s partnerji.
- V prihodnosti bi lahko dodatne proizvodne kapacitete vzpostavili tudi v Severni Ameriki.
Naraščajoče povpraševanje po baterijah in celicah
Povpraševanje po baterijah narašča, ker se število električnih avtomobilov še naprej povečuje. Cilj nemške vlade je, da bi bilo do leta 2030 v Nemčiji registriranih 15 milijonov električnih avtomobilov. Kaj to pomeni za prihodnje energetske potrebe na trgu osebnih vozil, kažeta dva izračunska primera: če bi bilo 15 milijonov električnih avtomobilov v Nemčiji opremljenih z baterijo s kapaciteto 50 kWh, bi to pomenilo letno potrebo po pribl. 750 gigavatnih urah (GWh) baterijske zmogljivosti. Če bi bilo 15 milijonov vozil opremljenih z baterijo s kapaciteto 75 kWh, bi letna potreba samo v Nemčiji znašala pribl. 1.125 GWh.
SalzGiga: prva lastna tovarna celic
Julija 2022 je PowerCo, hčerinsko podjetje koncerna Volkswagen, v Salzgittru položilo temeljni kamen za tovarno baterijskih celic SalzGiga, prvo lastno koncernsko tovarno baterijskih celic. Proizvodnja naj bi stekla leta 2025, podjetje pa bo v prihodnjih letih tu investiralo okrog dve milijardi evrov. V tovarni naj bi v prihodnosti izdelovali Volkswagnovo enotno celico za volumenski segment vozil. Omogočala bo prilagodljivo uporabo različnih kemijskih sestavov za celice in se bo uporabljala v do 80 odstotkih vseh koncernskih modelov. Ena od prednosti enotne celice: z njo naj bi se stroški baterij zmanjšali za vse do 50 odstotkov. SalzGiga predstavlja uvod v koncernsko globalno ofenzivo na področju baterij, v okviru katere bodo postavili še več tovarn celic.
Koncern Volkswagen namerava v prihodnosti v Evropi proizvajati baterijske celice v šestih tovarnah.
Povezovanje dejavnosti
Koncern je z namenom povezovanja teh dejavnosti ustanovil hčerinsko podjetje PowerCo, ki bo iz Salzgittra med drugim usmerjalo vzpostavitev mednarodne mreže tovarn in nadaljnji razvoj celične tehnologije. V prihodnosti načrtujejo tudi druge proizvode, kot so veliki zalogovni sistemi za energetsko omrežje. Že leta 2023 naj bi začela obratovati tovarna celic Northvolt Ett v kraju Skellefteå na severu Švedske, ki jo bodo upravljali skupaj s partnerjem Northvolt AB. Tam naj bi proizvajali baterije za segment prestižnih vozil. Po Salzgittru bodo naslednjo tovarno celic zgradili v Valencii, trenutno pa v Evropi iščejo še tri lokacije za tovarne celic. Vseh šest evropskih tovarn baterij naj bi potem leta 2030 v končni fazi proizvedlo baterijske celice za skupno 240 gigavatnih ur energije na leto. Poleg Evrope podjetje PowerCo že razmišlja o dodatnih proizvodnih kapacitetah v Severni Ameriki.
Povpraševanje po baterijah za električne avtomobile narašča.
Do učinkovitosti s standardizacijo
Novi obrat za proizvodnjo celic v Salzgittru je tudi vzorčni načrt za nove tovarne celic v Evropi, ki bodo morale – na podlagi evropskih normativov – na področjih, kot so oprema, stavbe, infrastruktura, proizvodi, procesi in IT, izpolnjevati standarde, veljavne v tovarni SalzGiga. Tako jih bo mogoče hitro prilagoditi za prehod na nove proizvode in proizvodne procese. Vsaka standardna tovarna naj bi se 100-odstotno oskrbovala z električno energijo iz obnovljivih virov in bo zasnovana za prihodnje recikliranje v zaprtem krogu ("zaprta zanka").
Delo na naslednji generaciji baterij
Volkswagen ne napreduje le pri vzpostavljanju proizvodnje baterijskih celic v Evropi, temveč tudi pri raziskavah in razvoju novih baterij: koncern ima delež v ameriškem zagonskem podjetju QuantumScape, ki je eden od pionirjev na področju trdnih oz. polprevodniških baterij. Kot pove že samo ime, ta baterija nima tekočega elektrolita, temveč trdnega, kar ima različne prednosti. Večja energijska gostota teh baterij med drugim omogoča še večji doseg in hitrejše polnjenje kot sedanje litij-ionske baterije, kar je dodatna spodbuda za elektromobilnost.