Meni
Iskanje
Doseg po kriterijih WLTP vs. realni doseg uporabnika
Heckansicht eines VW ID.4 GTX der gerade an MOON Ladestation geladen wird
Heckansicht eines VW ID.4 GTX der gerade an MOON Ladestation geladen wird

Doseg po kriterijih WLTP vs. realni doseg uporabnika

Naj gre za kratko ali dolgo relacijo – z električnim modelom ID. se lahko vedno udobno pripeljete do cilja. Toda pri tem tudi s povsem napolnjeno baterijo standardni doseg lahko odstopa od dosega v praksi in na tem mestu bi vam radi pojasnili, zakaj je tako.

V nadaljevanju boste o dosegu izvedeli naslednje - in še več:

  • Standardni doseg električnega vozila v številnih državah izmerijo z merilnim postopkom WLTP.
  • Dejanski doseg lahko odstopa od dosega WLTP, saj ni mogoče standardizirati vseh dejavnikov.
  • Na doseg na primer vplivajo način vožnje, klimatiziranje in ogrevanje.

Kaj velja za doseg, izmerjen s postopkom WLTP?

Za boljšo orientacijo pri nakupu električnega vozila je bil v številnih državah uveden enoten in za vse proizvajalce obvezen preizkusni postopek za merjenje dosega. Gre za postopek WLTP (angl. Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedure, slov. Globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila), v sklopu katerega se izračuna standardni doseg električnega vozila. Pred nekaj leti uvedeni merilni postopek zagotavlja realnejše podatke o dosegu vozil in omogoča boljšo primerjavo porabe. Toda doseg, izmerjen po kriterijih WLTP, odstopa od dejanskega dosega.

Postopek WLTP je enoten v številnih državah in zavezujoč za vse proizvajalce. Z njim za vse veljajo enaki pogoji.

Po kriterijih WLTP se doseg izmeri na osnovi jasno opredeljenih voznih ciklov v mestu, na regionalni cesti in avtocesti. Toda postopek WLTP pri določanju standardnega dosega ne upošteva dejavnikov, ki se med vsakodnevno uporabo električnega vozila pri posameznih voznikih razlikujejo.

Karte Reichweitenfaktoren

Avtocesta, regionalna cesta, topografske značilnosti, vreme - na doseg vplivajo številni dejavniki.

VW trajnost-pri-električnih-vozilih

Doseg v praksi

Ker postopek WLTP ne upošteva določenih dejavnikov, ki vplivajo na doseg, z njim izmerjene povprečne vrednosti pri vsakodnevnih vožnjah ni možno vedno doseči. Med dejavnike, ki vplivajo na doseg, sodi na primer individualni način vožnje. Poleg tega na doseg vozila z električnim pogonom - za razliko od avtomobilov z bencinskim ali dizelskim motorjem - močno vplivajo tako imenovani dodatni porabniki. Klimatska naprava in ogrevanje v veliki meri vplivata na to, da se poraba električnega vozila poveča in da je doseg kljub povsem napolnjeni bateriji sorazmerno majhen. Poleg tega je treba upoštevati še druge dejavnike, kot je na primer natovorjenost. Dejanskega dosega tako ni mogoče določiti na povsem standardiziran način, saj je močno odvisen od individualnega načina uporabe vozila.

Standardni doseg v vsakodnevnih situacijah

Naj vam predstavimo nazoren primer. Vozniku X se mudi in se v hladnem vremenu z največjo močjo ogrevanja hitro odpelje do cilja, ne da bi predhodno ogrel svoj električni avto. Njegova soseda, voznica Y, predhodno ogreje avto in se sproščeno odpravi od doma brez časovne stiske. V opisanem primeru velja, da se vozniku X zaradi velike porabe električne energije, ki je posledica hitre vožnje in ogrevanja notranjosti, doseg - v primerjavi s standardnim dosegom po kriterijih WLTP - lahko zmanjša za vse do 50 %. Po drugi strani voznica Y z vnaprejšnjim ogrevanjem in zmernim načinom vožnje varčuje z energijo iz baterije in se dejansko lahko približa dosegu, izmerjenem po kriterijih WLTP.

Illustration unterschiedler Einflussfaktoren auf die elektrische Reichweite eines Elektroautos

Naši ID. modeli

Testna vožnja ali konfiguracija? Tukaj so naši ID. modeli

Želite bolje spoznati naše popolnoma električne modele ID.? Potem se dogovorite za testno vožnjo pri enem od naših trgovcev v vaši bližini. Ali pa uporabite naš spletni konfigurator, da si sestavite svoj sanjski ID.

Das könnte Sie auch interessieren