Volkswagnovi modeli ID. so opremljeni z izpopolnjeno tehnologijo, ki omogoča pridobivanje energije pri zaviranju s pomočjo rekuperacije.
Več o rekuperaciji izveste tukaj:
- Rekuperacija zavorne energije je možna, ker lahko električna vozila svoj motor uporabljajo tudi kot generator.
- Tako lahko vozila pretvorijo kinetično energijo v električno energijo.
- Ta postopek, imenovan “rekuperacija”, zagotavlja večji doseg, zlasti v mestnem prometu.
Trajnostno zaviranje
Za upočasnitev vašega vozila lahko uporabite motorno zavoro ali pritisnete na zavoro. Pri slednjem zaradi trenja na zavornih oblogah nastane toplota, torej energija. Pri vozilu z motorjem na notranje izgorevanje se ta energija izgubi, toplota pa se prek hlajenja zavornega sistema preprosto odda v okolje.
Pri naših modelih ID. je drugače: to energijo lahko uporabite za polnjenje visokonapetostne baterije. Električni pogon se spremeni v generator, ki ga poganja kinetična energija vozila in proizvaja elektriko.
Kako deluje rekuperacija zavorne energije
Pri upočasnjevanju prenašajo kolesa električnega vozila kinetično energijo prek pogonskega sklopa do motorja. Ta nato deluje kot generator in proizvaja elektriko, tako da izkorišča elektromotorni upor. To po eni strani polni visokonapetostno baterijo, po drugi strani pa zavira avto.
Princip je podoben kot pri dinamu na kolesu: ko je dinamo vklopljen, je težje poganjati pedala.
Rekuperacija
- Za rekuperacijo je med zaviranjem potrebna preusmeritev med električnim delom upočasnjevanja (prek generatorja) in hidravličnim delom (prek kolesne zavore).
- Ta prehod med obema zavorama se imenuje “Brake Blending” in omogoča večjo energetsko učinkovitost.
- Na občutek pri vožnji to sodelovanje obeh vrst upočasnjevanja praktično nima vpliva. Za to poskrbi izpopolnjena moč in krmilna elektronika.
Tako se kinetična energija pretvori v električno, ki jo moč in krmilna elektronika za električni pogon neposredno dovajata visokonapetostni bateriji. Energija se torej ponovno uporabi, zato govorimo tudi o regenerativnem zaviranju.
Z energijo skozi mestni promet
Prav v mestnem prometu, kjer je običajno veliko zaviranj, se učinek rekuperacije zavorne energije v vozilu močno opazi. Velja, da je delež pridobljene energije večji, če se zavira bolj nežno. Tudi na daljših poteh z močnim naklonom je rekuperacija koristna.
Hitrost se zmanjša, udobje se poveča
Vožnja je v modelih ID. na splošno precej bolj udobna, poleg tega pa je tudi zaviranje učinkovito in pametno. Predvsem, ko voznik ali voznica spusti “plin”, lahko vozilo pred zaviranjem v načinu jadranja nežno drsi, ne da bi pospeševalo ali zaviralo z motorjem. To pri predvidevajoči vožnji prav tako prihrani električno energijo. V primeru zaviranja se najprej začne rekuperacija. Tako vsako zaviranje v modelu ID. prispeva k večjemu dosegu in udobju.