Štirikolesn pogon: Prednosti tehnologije 4x4.
Vozila s štirikolesnim pogonom so bila prvotno razvita za varno premikanje po spolzkih površinah in terenu. Vendar pa tehnologija 4x4 prinaša številne prednosti tudi na asfaltu: štiri pogonska kolesa zagotavljajo boljšo stabilnost vožnje in ponujajo več možnosti glede oprijema kot dve. To prispeva k varnosti, pa tudi k užitku v vožnji.
Tehnologija štirikolesnega pogona vzpostavlja idealno povezavo med vozilom in cesto, tako da vozilo s tehnologijo 4x4 izboljša oprijem in dinamiko vožnje na skoraj vsaki podlagi. V snežnem kaosu in na poledici vozila s štirikolesnim pogonom in po možnosti zimskimi pnevmatikami zagotavljajo boljši oprijem in varnejšo vožnjo. Športna vozila z visoko močjo prav tako koristijo tehnologijo štirikolesnega pogona. Svojo izjemno moč lahko zahvaljujoč porazdelitvi navora na osi ali kolesa veliko bolje pretvorijo v pogon. Moč se preko diferencialov porazdeli na sprednjo in zadnjo os, razlike v hitrosti v ovinkih pa se izravnajo med notranjimi in zunanjimi kolesi. Prečna in diferencialna zapora lahko to funkcijo pri hitri vožnji skozi ovinke začasno prekine in moč usmeri na zunanja kolesa z boljšim oprijemom. To omogoča posebej natančno vožnjo.
Volkswagen električna vozila s štirikolesnim pogonom.
Elektromotor vs. motor z notranjim izgorevanjem: Kako se moč prenaša na cesto?
Pametna tehnologija porazdelitve zagotavlja, da moč motorja z notranjim izgorevanjem 4x4 pride do vseh štirih koles. Pri modelih s prečnim motorjem se moč motorja preko elektronsko nadzorovane sklopke porazdeli na sistem štirikolesnega pogona. Primarno se poganjajo sprednja kolesa. Šele ko elektronika zazna izgubo oprijema, se preko pogonske gredi vključijo zadnja kolesa.
Električna vozila delujejo nekoliko drugače. Električni avto s štirikolesnim pogonom ne potrebuje zapletenih mehanskih konstrukcij. Tehnologija štirikolesnega pogona se doseže z več motorji, kar omogoča zelo natančno porazdelitev moči na posamezna kolesa.
Popoln koncept štirikolesnega pogona: dvojni elektromotor
Štirikolesni pogon pri električnih vozilih deluje drugače kot pri motorjih z notranjim izgorevanjem. Tukaj se pogonska moč ustvarja tam, kjer je potrebna. Dva elektromotorja, poganjata vsak svojo os - sprednjo in zadnjo. Tehnologija v vozilu sama odloči, s kakšno močjo bo deloval kateri motor. Tako električni pogonski sklopi delujejo usklajeno in učinkovito.
Pravi pionirji: Tehnologija 4x4 pri modelih GTX
ID.5 GTX2 in ID.4 GTX1 sta prava pionirja pri Volkswagnu: Popolnoma električni štirikolesni pogon je pri teh modelih na novo zasnovan. Vključuje dva elektromotorja, ki vsak preko enostopenjskega menjalnika poganja zadnja in sprednja kolesa. Na zadnji osi deluje sinhroni motor (PSM). Na sprednji osi je nameščen asinhroni motor (ASM).
V nekaj sekundah inteligentni sistem za nadzor štirikolesnega pogona odloči, kako bo razpoložljiva moč pogona porazdeljena med oba elektromotorja. PSM v mnogih voznih situacijah sam prevzame pogon na zadnji osi. Če je za športno vožnjo potrebna večja trakcija za pospeševanje, se vključi ASM na sprednji osi. In to brez opazne spremembe za voznika ali voznico.
Za tiste, ki potrebujejo večje prevozne zmogljivosti, je tu odlična novica: GTX modeli znamke Volkswagen, zahvaljujoč dvema elektromotorjema, ponujajo povečano vlečno zmogljivost. Električno zložljiva kljuka je zasnovana za obremenitve do 1.400 kilogramov.
Nova elektromobilnost: Volkswagen GTX
GTX je nova oznaka za športne vrhunske modele pri Volkswagnu. Po GTI, GTD in GTE Volkswagen svojo zgodbo o uspehu prenaša tudi v svet elektromobilnosti. Pri svojem Volkswagen trgovcu se pozanimajte o novostih, trenutnih modelih in možnostih testne vožnje.