Vse najboljše, Polo!
Wolfsburg (Nemčija) – "Majhen od zunaj. Velik od znotraj." S tem sloganom je znamka Volkswagen pred 50 leti oglaševala svoj takratni najnovejši produkt: Polo. Ko je mali avtomobil v začetku maja 1975 prišel na trg, si nihče ni predstavljal, da bo ta izjemno kompakten dvovratni avtomobil v petih desetletjih, šestih generacijah, s številnimi priznanimi nagradami, z več kot 20 milijoni prodanih vozil in kot pionir v segmentu malih avtomobilov postal prodajna uspešnica tako na nacionalni kot na mednarodni ravni.
Polo je sinonim za cenovno dostopno vstopno mobilnost. Ko so se prvi novi modeli Polo pojavili v prodajnih salonih trgovcev, so bili del Volkswagnove nove modelske družine, ki je v začetku 70. let prejšnjega stoletja osvajala ceste. Oglati mali avtomobil je pomladi leta 1975 po Passatu (1973) in Golfu (1974) dopolnil takrat še mlado generacijo modelov s tekočinskim hlajenjem, ki je nasledila legendarnega Hrošča. Po več kot šestih modelskih generacijah je jasno, da je usklajeni celostni koncept tega sestavljajo dobro razmerje med ceno in vrednostjo, visoka uporabna vrednost, sodobne tehnologije v razredu malih avtomobilov in seveda privlačen dizajn – še do danes priljubljen in je razlog, da je model postal prodajna uspešnica. Poleg tega je Polu uspelo, da je kar desetletja zaznamoval segment malih avtomobilov. Nacionalni in mednarodni strokovni mediji so ga nagradili s priznanji, kot so 'Avto leta 2010', 'Svetovni avto leta 2010' in 'Svetovni mestni avto 2018'.
Znanilec trendov in serijski zmagovalec.Preprosto opremljeni dvovratni model iz leta 1975, je bil v petih desetletjih izpopolnjen in razširjen v številnih vidikih: v skupno šestih generacijah, kot Polo s pokončnim zadkom, coupe, športni G40 in GTI1, barviti Harlekin, Variant, model s stopničastim zadkom, imenovan Derby, CrossPolo z markantno terensko podobo, učinkoviti Polo BlueMotion in seveda izjemno dinamični Polo R WRC, ki je bil med letoma 2013 in 2016 okronan s štirimi naslovi svetovnega prvaka v rallyju.
Demokratizacija inovacij. Vsaka generacija Pola je ponujala več prostora in udobja, učinkovitejše motorje in inovativne varnostne funkcije. Uvedene so bile inovacije, kot so sprednje in stranske varnostne blazine, servokrmiljenje, zategovalniki pasov in sistem ABS, ki so poskrbele, da je Polo ostal uspešen. Naslednji pomembni korak je sledil s prečno modularno platformo (MQB), ki je postavila nove standarde na področju povezljivosti, varnosti in vozne dinamike in zaradi katere je model postal še bolj digitalen in inovativen. Še danes se ta mali avto ponaša z asistenčnimi in komfortnimi sistemi, ki jih sicer najdemo samo v višjih avtomobilskih razredih. Model je še vedno zelo priljubljen po vsem svetu in aktualen tudi leta 2025. Odličen primer tega je Polo GTI, ki ga je zdaj mogoče voziti še bolj dinamično, saj je opremljen s sistemom ESC z možnostjo izklopa, visokozmogljivimi pnevmatikami ter novimi nastavitvami podvozja in krmiljenja.
Globalna proizvodnja in svetovni uspeh. Serijska proizvodnja modela Polo I se je začela marca 1975 na Volkswagnovem sedežu v Wolfsburgu; do leta 1981 so tam izdelali 1,1 milijona vozil. Pomen modela se je z leti povečeval, zato se je proizvodnja razširila na druge lokacije po vsem svetu, med drugim v Španijo, Argentino, Južno Afriko, Slovenijo, Kitajsko, Brazilijo in Indijo. Polo z več kot 20 milijoni izdelanih primerkov sodi med globalno najuspešnejše male kompaktne avtomobile na svetu.
Polo I
Prvi Polo, predstavljen marca 1975 v Ženevi, je bil – v primerjavi z Audijem 50, na katerem je novi Volkswagen tehnično temeljil in ki ga je Audi ponujal vzporedno – preprosto opremljen dvovratni model. Polo, ki je bil sprva na voljo z motorjem z 29 kW (40 KM), je blestel z odličnim razmerjem med ceno in vrednostjo (osnovna različica je bila naprodaj že za 7.500 nemških mark) ter visoko uporabno vrednostjo. Z dolžino 3,50 metra je bilo v njem dovolj prostora za štiri osebe in prtljago. Prvotno izvedbo Pola so izdelovali do leta 1978, prenovljeno različico modela pa do leta 1981. Skupno je bilo proizvedenih več kot 1,1 milijona vozil, med katerimi je bila tudi limuzinska različica Derby s prostornim prtljažnikom, ki so jo izdelovali med letoma 1977 in 1981.
Polo II
Septembra 1981 je VW predstavil drugo generacijo Pola – s popolnoma prenovljeno karoserijo, ki je zrasla na 3,66 metra. Ta Polo s pokončnim zadkom je bil majhen dvovratni karavan, ki ga je odlikovala prostorna notranjost. Le leto pozneje mu je sledil še coupe s položnejšim zadkom in zmogljivejšimi bencinskimi motorji. Leta 1987 je kot najzmogljivejša različica do tedaj na trg prišla omejena serija modela Polo Coupe GT40 s 85 kW (115 KM). Kot varčna različica pa je leta 1987 premiero doživel najmanjši dizelski motor v modelu Polo z močjo 33 kW (45 KM). Polo II so proizvajali 13 let in prodali več kot 2,7 milijona primerkov.
Polo III
Leta 1994 je sledila tretja generacija, ki je bila temeljito prenovljena: z novo karoserijo, novim podvozjem in motorji – in prvič je bila na voljo tudi kot petvratni model. Večje zunanje dimenzije so zagotovile večjo prostornost, uvedeni pa so bili tudi sodobni varnostni sistemi, kot so varnostne blazine, zategovalniki varnostnih pasov in sistem ABS. Leta 1995 je bil predstavljen eden najbolj nenavadnih Polov: Polo Harlequin, pri katerem je bilo mogoče modularno kombinirati njegove štiri barve. Od leta 1997 je bilo Polo mogoče naročiti v različici Variant. Leta 1998 se je premierno predstavila omejena posebna serija: Polo GTI z 92 kW (125 KM), ki se je prvič ponašal s tremi čarobnimi črkami. Skupno je bilo izdelanih 3,5 milijona primerkov modela Polo III.
Polo IV
Polo četrte generacije, ki je bil uveden leta 2001, je imel nov dizajn s štirimi velikimi žarometi s prozornim steklom ter je bil 15 centimetrov daljši in 5 centimetrov širši od predhodnika. S podrtimi zadnjimi sedeži je prostornina njegovega prtljažnika znašala 1.030 litrov. Novi motorji – med njimi trivaljni motorji in zmogljivi turbomotorji v Polu GTI – so poskrbeli za več moči. Varnostni elementi, kot so sprednje in stranske varnostne blazine, servokrmiljenje in sistem ABS, so bili vključeni serijsko. Leta 2006 so sledili Polo GTI (zdaj s 110 kW/150 KM), CrossPolo z robustnim terenskim videzom ter Polo BlueMotion (z emisijo CO2 le 99 g/km). Tovarne je skupno zapustilo 4,1 milijona modelov četrte generacije.
Polo V
Polo pete generacije, ki je svetovno premiero doživel marca 2009, je bil daljši od predhodnika in je meril že skoraj štiri metre. Dizajn so zaznamovale prečiščene linije. Modelski program je dopolnjevalo pet novih motorjev, med njimi tudi Polo BlueMotion, ki je bil predstavljen decembra 2009 in je v povprečju porabil le 3,3 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov. Del modelskega programa je bil ponovno tudi športni Polo GTI in prvič je bilo mogoče naročiti posebni model Polo R WRC Street z zmogljivim motorjem TSI s 162 kW (220 KM). Takratni najhitrejši serijski Polo pa je na ceste prenesel motošportno doživetje svetovnega prvenstva v reliju (WRC). Volkswagen je v obdobju 2009–2017 skupno prodal 6,3 milijona vozil modela Polo V.
Polo VI
Polo šeste generacije, ki je bil predstavljen leta 2017, je prvič temeljil na prečni modularni platformi (MQB), ki mu je omogočila številne dodatne funkcije iz višjih razredov vozil. Med njimi so bili sistem za nadzor okolice Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili in zaznavanjem pešcev, asistenca za menjavo voznega pasu s senzorjem za mrtvi kot in sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC. S principom modularne platforme se je Polo v dolžino povečal za 81 milimetrov in je tako ponujal prtljažnik s 351 litri prostornine. Leta 2021 je Polo doživel celovito prenovo s še bolj dodelanim dizajnom karoserije in novo opcijsko opremo, kot so matrični LED-žarometi IQ.LIGHT, ter asistenčnimi sistemi, kot je sistem IQ.DRIVE Travel Assist. Armaturna plošča je bil digitalizirana in je ponujala zaslone z diagonalo do 25 centimetrov ter številne digitalne funkcije, kot sta brezžično polnjenje in App Connect. Že poleti leta 2021 je sledil novi Polo GTI1 z izjemno zmogljivim dvolitrskim turbobencinskim motorjem, ki je zdaj razvil 152 kW (207 KM). Leta 2023 je bil ob 25. obletnici modela Polo GTI predstavljen omejeni posebni model Polo GTI Edition 252 z ekskluzivno opremo. Volkswagen je do danes izdelal več kot 2,5 milijona vozil modela Polo VI.
Dodatne informacije in slikovno gradivo za vse generacije so na voljo na naši posebni spletni strani ob jubileju modela Polo v Volkswagnovem Newsroomu (volkswagen-newsroom.com).
1 Polo GTI – poraba goriva, kombinirana: 6,8–6,5 l/100 km; emisija CO₂, kombinirana: 155–148 g/km.
2 Polo GTI Edition 25 – Model ni več v prodaji.