27. 08. 2025

Svetovna premiera uspešnice

Novi T-Roc ruši meje razredov

  • Svetovna premiera uspešnice – Volkswagen z novim T‑Rocom predstavlja inovativnega naslednika svojega zvezdnika med križanci, ki je bil prodan že v več kot dveh milijonih primerkov
  • Nov progresivni oblikovalski slog – T‑Roc bo z novim mogočnim, prečiščenim dizajnom sprednjega in zadnjega dela vtisnil pečat v segmentu kompaktnih SUV-jev
  • V celoti elektrificirani pogonski sistemi – T‑Roc bo na začetku serijsko opremljen z učinkovitimi blagimi hibridnimi turbobencinskimi motorji (eTSI) in 7‑stopenjskim menjalnikom DSG
  • Popolna osvetlitev – osvetljeni logotipi VW1, novi matrični LED-žarometi IQ.LIGHT1 z visokozmogljivimi dodatnimi dolgimi lučmi
  • Vidna kakovost – v tkanino oblečena armaturna plošča, popolnost vsakega detajla in presvetljeno umetno usnje kakovost modela T‑Roc dvigujejo na novo raven
  • Nova razvojna stopnja sistema Travel Assist1 – nadgrajena generacija sistema omogoča asistirano menjavo voznega pasu na avtocestah, upravljanje pa je še bolj harmonično
  • Parkiranje na daljavo1 ali s funkcijo pomnjenja1 – T‑Roc se priuči poti do parkirišča, alternativno pa ga je mogoče parkirati in odparkirati tudi s pametnim telefonom
  • Prenos inovacij iz višjih avtomobilskih razredov – T‑Roc iz Tiguana in Tayrona prevzema sistem projiciranja na vetrobransko steklo1 in gumb za doživetje vožnje z vgrajenim TFT-LCD-zaslonom

T-Roc sedaj boljši na vseh področjih. Volkswagen svetovni javnosti premierno predstavlja popolnoma novo razvito generacijo enega svojih najuspešnejših modelov – novi T‑Roc. Samo v lanskem letu se je za ta vsestranski model odločilo približno 292.000 kupcev novih avtomobilov. S tem je T-Roc takoj za Tiguanom najuspešnejši Volkswagnov SUV na svetu. Prva generacija te uspešnice je na trg prišla leta 2017, z modelskim letom 2022 pa je bila nadgrajena. Naslednik, ki ga Volkswagen predstavlja sedaj, je bil deležen izboljšav na vseh področjih. S popolnoma novimi hibridnimi pogonskimi sistemi, čisto novo in izjemno kakovostno notranjostjo z novo generacijo infotainment sistemov, sistemov armaturne plošče in upravljalnih sistemov, več prostora v notranjosti in prtljažniku ter najnaprednejšimi asistenčnimi sistemi je T‑Roc naredil velik razvojni korak naprej. S tem pa se odlično ujema novi, prečiščeni in karizmatični dizajn. Medtem ko silhueta in strešni del nedvomno sledita DNK modela T‑Roc, je oblikovalska ekipa sprednji in zadnji del vozila na novo oblikovala prav do zadnje podrobnosti. Kompaktni SUV, ki je zaradi kupejevske oblike zadka in voznih lastnosti osebnega avtomobila znan tudi kot model tipa CUV (Crossover Utility Vehicle), s svojim ekspresivnim sprednjim delom odraža karizmatično suverenost in hkrati dokazuje, kako vsestransko je mogoče oblikovati novo podobo znamke Volkswagen. Predprodaja novega modela T-Roc se bo v prvih evropskih državah začela že konec avgusta, na trg pa predvidoma prihaja novembra.

Prenos tehnologij iz višjih avtomobilskih razredov. T‑Roc skupaj z modeli Taigo, T-Cross, Tiguan, Tayron in Touareg sestavlja enega največjih SUV-programov na evropski celini. T‑Roc, ki se umešča med kompaktnejši T-Cross in večji Tiguan, je z več kot dvema milijonoma prodanih vozil od leta 2017 eden najuspešnejših Volkswagnovih modelov, hkrati pa je eden od letno najbolje prodajanih modelov v koncernu. Sedanja druga generacija vsestranskega SUV-ja s petimi sedeži ima potencial, da bo še bolj okrepila položaj modela znotraj znamke, koncerna in med konkurenti. Pri tem je treba izpostaviti, da je novi T‑Roc po aktualnem Tiguanu (premiera 2024) in Tayronu (premiera 2025) tretji Volkswagnov SUV, ki temelji na najnovejši razvojni stopnji prečne modularne platforme – MQB evo. In prav zato je nekaj posebnega. Zaradi platforme MQB evo model T‑Roc v segment kompaktnih SUV-jev prenaša novo raven tehnologije. Iz višjih avtomobilskih razredov – natančneje iz večjega Tiguana in Tayrona – prevzema številne sisteme in se tako po kakovosti lahko kosa s tema Volkswagnovima modeloma. Novi T‑Roc prinaša inovacije tudi na področju trajnosti: okoli 20 odstotkov vseh plastičnih materialov v vozilu je izdelanih iz recikliranih materialov, kar predstavlja maso do 40 kg. T‑Roc je prvi Volkswagen s tako visokim deležem recikliranih materialov.

Hibridni pogon serijsko. V Evropi novi T-Roc v celoti poganjajo inovativni hibridni turbobencinski motorji. Prestavljanje prevzemajo avtomatski menjalniki. Osnovo predstavljata dva 48-voltna blaga hibridna pogonska sistema (eTSI) z močjo 85 kW (116 KM)2 in 110 kW (150 KM)2. Ta dva elektrificirana volumenska motorja sta kombinirana s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG). Sledila jima bosta dva povsem na novo razvita polna hibridna pogonska sistema. Vsem štirim pogonskim različicam je skupen pogon na sprednji kolesi. Tako kot že pri prejšnjem modelu bo tudi novi T-Roc naknadno na voljo s štirikolesnim pogonom 4MOTION – v kombinaciji z 2,0-litrskim motorjem TSI, ki ga bodo v prihodnje prav tako ponujali kot blagi hibrid (mHEV).

Pomembni dodatni milimetri. Idealno razmerje med kompaktnimi zunanjimi merami in vrhunsko notranjostjo s petimi sedeži, ki je zato popolna za družine, je eden od razlogov, zakaj je bilo prodanih več kot dva milijona primerkov prve generacije T‑Roca. To razmerje se je v novem T‑Rocu še izboljšalo. Druga generacija je s 4.373 mm natanko 122 mm daljša od predhodnika; medosna razdalja med aluminijastimi platišči, ki sedaj merijo do 20 palcev (prej do 19 palcev), se je povečala na 2.631 mm (+28 mm). Ta dolžina pa gre v korist prostornosti novega T‑Roca.

Izraznost dizajna.Razpotegnjena proporcionalna razmerja pozitivno vplivajo tudi na še bolj dinamično oblikovno zasnovo. Dejstvo je, da že predhodnika zaznamuje popolnoma svojstven oblikovalski slog. Med te slogovne značilnosti sodi markantna srebrna linija, ki se razteza od A-stebrička do D-stebrička. Zaradi oblike so jo oblikovalci poimenovali "hokejska palica". Značilen je tudi mišičast in mogočen ramenski del, ki je nad zadnjim kolesnim ohišjem razširjen navzven. Te značilnosti so bile kot DNK modelske serije vključene tudi v novo zasnovani dizajn naslednika. Ta je – pa čeprav je do zadnjega milimetra preoblikovan in izpopolnjen – takoj prepoznaven kot T-Roc. A za nadgradnjo dizajna je potreben tudi pogum, da DNK prodajne uspešnice povežeš s povsem novimi elementi in jo tako preneseš v naslednje obdobje. Prav to velja za sprednji del novega T-Roca: njegov "obraz" je zdaj slogovno blizu drugim aktualnim Volkswagnovim modelom, kot sta Tayron in ID.7. Vendar pa je pri T-Rocu nastal samostojen "produktni obraz" in s tem nov original. Pri novi interpretaciji modela T-Roc ima ključno vlogo tudi svetlobni dizajn. Spredaj so uporabljeni popolnoma novi LED-žarometi. V najbolj izpopolnjeni različici so vključeni inovativni matrični LED-žarometi IQ.LIGHT, ki jih (tako kot žaromete LED Plus, ki so serijski pri višjih stopnjah opreme) povezujeta ozka prečna LED-letev in osvetljen logotip VW. Popolnoma prenovljen je tudi zadek z neprekinjeno prečno LED-letvijo, ki je v višjih opremskih izvedbah osvetljena tudi na sredini in ima torej rdeče osvetljen logotip VW.

Notranjost kot most do naslednjega višjega razreda. Novi T-Roc je velik korak naprej naredil tudi s svojo notranjostjo, ki s kakovostjo materialov, progresivnim in prečiščenim dizajnom ter inovativnimi tehnologijami presega običajne meje med avtomobilskimi razredi. Optična in otipna značilnost tega preskoka v kakovosti je površina armaturne plošče, ki je prekrita s tkanino z novo razvito strukturo. Tkanina poskrbi za salonsko vzdušje in poudarja visoko kakovost modela T-Roc. Hkrati pa elegantno-prečiščena notranja zasnova ustvarja posebno jasen in prijeten ambient. A to še ni vse – zaradi namerne opustitve klasičnih dekorativnih elementov je notranjost urejena in poudarja kakovost podrobnosti, kot je na primer ambientna osvetlitev, ki prvič v Volkswagnu notranjost osvetljuje skozi perforirane površine iz umetnega usnja. Pri razvoju T-Roca je bil poudarek tudi na ergonomiji upravljanja. Zato so bile na primer na novo zasnovane vratne kljuke, integrirane v naslone za roke v vratih, kjer voznik in potniki samodejno sežejo v estetsko srebrno-črno odpiralo in ga za odpiranje vrat intuitivno povlečejo navzgor. To je najbolj pristna oblika načela "Form follows function" oz. "oblika sledi funkciji". Novi T-Roc je številne podrobnosti poleg tega prevzel iz večjih modelov Tiguan in Tayron – na primer najnovejšo razvojno stopnjo gumba za doživetje vožnje, s katerim poteka upravljanje voznih profilov in uravnavanje glasnosti. Novost v tem razredu je tudi T-Rocov opcijski sistem projiciranja na vetrobransko steklo1. V uporabnikove potrebe usmerjene tehnologije vključujejo funkcije, kot je novi digitalni kombinirani instrument Digital Cockpit Pro velikega pravokotnega formata. Poleg običajnih pogledov prvič ponuja tudi popolnoma reduciran prikaz, saj celoten spekter informacij ni vedno potreben.

Multitalent s petimi sedeži. Kot voznik ali sopotnik na sprednjih sedežih T-Roca si ob pogledu na elegantno zasnovo armaturne plošče in visok pokrov motornega prostora, ne boste nujno predstavljali, da sedite v SUV-ju kompaktnejšega razreda. Ta vtis še okrepi prostornost druge generacije modela T-Roc, ki je primerna tako za dolga potovanja kot za družine. Če na sprednjih sedežih sedijo osebe, višje od 1,85 m, se bodo enako veliki sopotniki lahko udobno namestili tudi na zadnjih sedežih. Pri tem pride do izraza 122 mm večja dolžina novega T‑Roca. Še več, v vrhunski različici Style bo prvič v T-Rocu na voljo električno nastavljiv sedež ergoActive s 14-smernim električnim nastavljanjem in masažno funkcijo. Volkswagen je tako v segment T-Roca prenesel lastnosti iz srednjega in višjega avtomobilskega razreda. Dejstvo je, da je udobje sedenja v novem T-Rocu resnično nekaj posebnega. Poskrbljeno pa je tudi za dovolj prostora za prtljago petih potnikov: večja dolžina pomeni, da se je prostornina povečala za 20 litrov na 465 litrov, če je prtljažnik naložen do višine naslonjala zadnjega sedeža.

Prenos tehnologij z MQB evo. Volkswagen že desetletja demokratizira napredek, s tem pa tudi varnost in udobje svojih vozil. Novi T-Roc je tako še en primer za strategijo, ki koristi ekonomijo obsega in sinergije med posameznimi modelskimi serijami, da lahko v vseh segmentih ponudi tehnične inovacije. Druga generacija prodajno uspešnega SUV-ja namreč temelji na platformi MQB evo – najnovejši razvojni stopnji prečne modularne platforme. To je tehnološka platforma, ki omogoča, da so njeni sistemi uporabljeni tako v velikem Tayronu kot uspešnem Passatu srednjega razreda. T-Roc kot najnovejša modelska serija na osnovi platforme MQB evo sedaj koristi vse razvojne dosežke te platforme na področju strojne in programske opreme. To vključuje novo razvojno stopnjo sistema Travel Assist1, ki sedaj ne podpira le avtomatske menjave voznega pasu, temveč se še bolj prediktivno odziva na prihajajoče omejitve hitrosti ali preklice omejitev hitrosti3. V novem T-Rocu so prvič vgrajeni tudi sistemi, kot je Park Assist Pro1, ki prek pomnilne funkcije omogoča priučeno in s tem popolnoma avtomatsko parkiranje na razdalji do 50 metrov ter parkiranje in odparkiranje prek pametnega telefona3. Novost je tudi opozorilnik ob izstopu, ki lahko pred odpiranjem vrat potnike opozori3, če se od zadaj približujejo avtomobili ali kolesa.

T-Roc, Life, Style in R-Line. Opremska matrika modela T-Roc je sedaj zasnovana pregledno in uporabnikom prijazno. Da je konfiguracija čim bolj preprosta, je Volkswagen posamezne serijske oz. opcijske funkcije in pakete povezal v štiri opremske različice, kot jih kupci najpogosteje kombinirajo. Program sestavljajo osnovna izvedba T-Roc (poudarek na cenovni ugodnosti in funkcionalnosti), višja izvedba Life (poudarek na funkcionalnosti in udobju) ter dve vrhunski izvedbi Style (poudarek na dizajnu in tehnologijah) in R-Line (poudarek na športnosti). Kot je značilno za T-Roc, so od izvedbe opreme Life naprej vsi modeli na voljo z dvobarvnim lakiranjem1. Ponudba ekskluzivne dodatne opreme za T-Roc Style in T-Roc R‑Line bo vključevala podrobnosti, kot so dinamično uravnavanje podvozja DCC, zvočni sistem proizvajalca Harman-Kardon in paket Black Style s črnimi zunanjimi dodatki, vključno s črnimi aluminijastimi platišči. Vse različice T-Roca je poleg tega mogoče naročiti z vlečno napravo, katere oporna obremenitev je prilagojena tudi za prevoz težkih električnih koles. Novi T-Roc je na voljo v šestih barvah: čisti beli univerzalni, volčje sivi kovinski in novih barvah lakov – kanarčkovo rumeni univerzalni, ognjeno rdeči kovinski, nebesno modri kovinski in grenadilovo črni kovinski. Poleg tega je na voljo dvobarvno lakiranje v kombinaciji s črnim univerzalnim lakom za streho.

1. Dodatna oprema.

2. T-Roc – predserijska študija. Vozilo še ni v prodaji.

3. V okviru sistemskih omejitev. Voznik mora biti vedno pripravljen, da s prevzemom upravljanja vozila prekine delovanje asistenčnega sistema. Uporaba asistenčnega sistema voznika ne odvezuje odgovornosti, da mora vozilo voziti preudarno.