05. 11. 2025

Aktualna generacija Touarega se zaključuje z izvedbo FINAL EDITION

Model bo za naročilo na voljo do konca marca 2026 po ceni od 72.990 EUR naprej.

Leta 2026 se končuje proizvodnja Touarega kot modela z motorjem z notranjim zgorevanjem. Volkswagen je to priložnost izkoristil za predstavitev modela Touareg FINAL EDITION. Posebno izdajo modela bo mogoče naročiti do konca marca 2026 po ceni od 72.990 EUR naprej. Luksuzni SUV že od leta 2002 kupce navdušuje s svojim suverenim značajem, vrhunskim udobjem in visokotehnološkimi funkcijami. S Touaregom in limuzino Phaeton je znamka Volkswagen pred 23 leti prvič vstopila v prestižni segment.

Posebna izdaja modela je tako v notranjosti kot na zunanjosti opremljena z ekskluzivnimi oblikovnimi elementi. Vse linije opreme imajo na obrobi oken zadnjih vrat markanten lasersko graviran napis FINAL EDITION, ki je vtisnjen tudi v usnje prestavne ročice. Od linije opreme Elegance naprej je serijsko vključena večbarvna ambientna osvetlitev. Oznaka je dodatno prikazana tudi na presvetljenih dekorativnih elementih na armaturni plošči in osvetljenih vstopnih letvah.

Že več kot 20 let znanilec novih tehnologij z globalno zgodbo o uspehu. Volkswagen je leta 2002 s svojim prvim terenskim vozilom vstopil v nov segment vozil in istočasno znamko povzdignil na višji nivo. Touareg se je s svojimi merami, opremo in tehnologijami hitro uveljavil v luksuznem razredu. Pri tem je kljub svoji velikosti vedno izžareval brezčasen, decenten dizajn. Notranjost je bila pri vseh generacijah elegantna, z visokimi standardi kakovosti in udobja ter opremljena s številnimi tehničnimi inovacijami. Prav te so razlog, da je še danes ikona Volkswagnove ponudbe. Številne funkcije iz Touarega so bile pozneje na voljo tudi v segmentu majhnih avtomobilov – tako je tehnologija luksuznega razreda postala dostopna vsakomur.

Medtem ko Evropa in zlasti Nemčija predstavljata pomemben prodajni trg, je Touareg sedaj na voljo v 39 državah. Do danes je bilo prodanih več kot 1,2 milijona vozil, kar je v C‑segmentu vozil SUV impresivna številka.

Pregled treh generacij

Touareg I / 2002. Takoj po uvedbi na trg jeseni leta 2002 je Touareg zaradi številnih inovacij, kot sta elektromehansko stabiliziranje nagibanja in zračno vzmetenje CDC s 6‑stopenjskim uravnavanjem višine podvozja, postal eden najbolj cenjenih SUV-jev v svojem razredu. S to opremo je bilo mogoče voziti po vodi, globoki do 58 centimetrov, ali premagovati pobočja z naklonom do 45 stopinj. Vrhunska različica modelske serije Touareg je bil Touareg V10 TDI z najmočnejšim dizelskim motorjem, ki so ga v tistem času vgrajevali pri Volkswagnu. Zmogljivi 5-litrski 10-valjni motor z močjo 230 kW (313 KM) je ustvaril impresiven maksimalni navor 750 Nm in je 2,5 t težkega Touarega do 100 km/h pospešil v 7,8 s. Največja hitrost je znašala 225 km/h. S tem vrhunskim modelom se je znamka Volkswagen razvila v enega od vodilnih svetovnih ponudnikov s celotnim razponom ponudbe vozil, ki uspešno pokriva vse pomembne segmente od majhnih avtomobilov do vrhunskih SUV-jev. Touareg I so izdelovali med letoma 2002 in 2009 – z več kot 471.000 prodanimi vozili je bil v svojem času eden najuspešnejših SUV-jev luksuznega razreda.

Touareg II / 2010. Druga generacija Touarega se je povečala v širino in dolžino, kar je še poudarilo njegovo razkošno udobje. Sprednji del je z aerodinamičnimi odbijači in novo zasnovo mreže hladilnika poudarjal športno eleganco vozila. Ob uvedbi druge generacije je bilo hkrati predstavljeno prvo Volkswagnovo hibridno vozilo. Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid sta hkrati poganjala bencinski motor V6 z 245 kW (333 KM) s kompresorjem in elektromotor s 34,3 kW (46 KM). Elektromotor polnega (aktivnega) hibridnega vozila je med zaviranjem regeneriral energijo in jo shranjeval v baterijo. Skupna moč hibridnega sistema je znašala 279 kW (380 KM), največji navor pa 580 Nm. S tem je Touareg II od 0 do 100 km/h pospešil v 6,5 s, najvišjo hitrost pa je dosegel pri 240 km/h. Povprečna poraba je znašala 8,2 l super bencina na 100 km. Številni novi asistenčni sistemi so omogočali še varnejšo in udobnejšo vožnjo tudi na zahtevnem terenu. V obdobju njegove proizvodnje od leta 2010 do 2018 je Volkswagen prodal več kot 483.000 vozil Touareg II.

Touareg III / 2018. Tretja generacija Touarega ima zaradi sodobnih linij, obsežnih karoserijskih oblog ter nove jeklene in aluminijaste karoserije, izdelane iz materialov, ki zmanjšujejo maso, še bolj dinamičen značaj. Na 2,904 m povečana medosna razdalja in za sedem milimetrov manjša višina vozila poudarjata privlačen in vitalen videz. Popolnoma prenovljena armaturna plošča z digitalnimi inovacijami, povezljivostnimi in asistenčnimi sistemi zagotavlja udobno in varno vožnjo. Za to poskrbi tudi optimiziran elektromehanski sistem za aktivno stabiliziranje, katerega asistenca do 400-krat na sekundo beleži prečno nagibanje karoserije in poskrbi za optimalno nastavitev, da s tem zagotovi varno doživetje vožnje na vsakem terenu. Od jeseni 2020 novi vrhunski model predstavlja Touareg R Hybrid – to je priključnohibridni SUV s sistemsko močjo 340 kW (462 KM), največjim navorom 700 Nm in najvišjo hitrostjo 250 km/h. Od njegove premiere leta 2018 je bilo po vsem svetu prodanih že več kot 265.000 primerkov Touarega III.

Še danes ponuja največje udobje vožnje in najboljšo možno praktičnost – na primer kot vlečno vozilo s priklopno obremenitvijo do 3,5 t.

Pregled Touaregovih rekordov.

Volkswagen Race Touareg – serijski zmagovalec. Touareg je postavil merila tudi na področju terenskega dirkanja. Z dirkalnikom Race Touareg, ki ga je posebej razvil Volkswagen Motorsport, je Volkswagen postal ena od vodilnih ekip na rallyju Dakar. To med drugim dokazujejo tri zaporedne skupne zmage: leta 2009 z Ginielom de Villiersom, leta 2010 s Carlosom Sainzom in leta 2011 z Nasserjem Al-Attiyahom za volanom. Največje prednosti teh motošportnih prototipov so bile njihova robustna konstrukcija, dinamičen štirikolesni pogon in izjemna zanesljivost.

Touareg Stanley – zmagovalec preizkušnje Grand Challenge za avtonomna vozila. Leta 2005 je Touareg Stanley, eno prvih inteligentnih vozil v zgodovini avtomobilizma, v Kaliforniji v ZDA zmagal na prestižnem tekmovanju Grand Challenge Ameriške obrambne agencije za napredne raziskovalne projekte DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency). Na dirki avtonomnih vozil po nevadski puščavi je sodelovalo 23 vozil – do cilja so prišla le štiri. Touareg Stanley je 212-kilometrsko pot prevozil v 6 urah, 53 minutah in 58 sekundah brez človeškega posredovanja – in je kot prvi dosegel cilj. Stanley je bil skupni projekt Volkswagna in drugih raziskovalnih centrov. Z laserskimi detektorji, stereo vizualno opremo, kamerami, GPS-om in posebej razvito programsko opremo za krmiljenje opremljeni Stanley je natančno navigiral po razgibanem terenu. Zmaga je predstavljala mejnik v razvoju samovozečih vozil in je pomenila začetek delno avtomatiziranih asistenčnih sistemov. V tretji generaciji serijskega Touarega je bilo uvedeno avtomatsko uravnavanje razdalje s prediktivnim tempomatom (pACC), ki danes – kot nadgrajeni sistem Travel Assist – spada med najboljše asistenčne sisteme za delno avtomatizirano vožnjo.

Touareg, ki je vlekel Boeing. Leta 2006 je Volkswagen osupnil ves svet in postavil svetovni rekord: predserijski Volkswagen Touareg V10 TDI je po letališki stezi vlekel letalo Boeing 747, težko okoli 155 t. Touareg je s svojim ogromnim navorom 750 Nm in prilagojenim podvozjem jumbo jet premaknil za več kot 150 metrov in ga nato tudi varno ustavil. Za ta nenavaden poskus so Touareg obremenili z več kot štirimi tonami dodatne mase, da se je sila lahko optimalno prenašala na tla. Kljub velikanski obremenitvi so bili motor, menjalnik in zračno vzmetenje iz programa serijske opreme, kar predstavlja impresiven dokaz zmogljivosti in robustnosti vozila.

VW Touareg vleče letalo Boeing 747

Touareg kot specialist za dolge razdalje. Leta 2011 je Volkswagen Touareg V6 TDI ponovno spektakularno dokazal svojo vzdržljivost in zanesljivost: ekipa pod vodstvom strokovnjaka za vožnjo na dolge razdalje Rainerja Zietlowa je legendarno Panamericano, ki vodi od Ognjene zemlje v Argentini do Aljaske v ZDA, prevozila v samo 11 dneh, 17 urah in 22 minutah. Več kot 22.750 km dolga pot jih je vodila skozi 17 držav in skoraj vse podnebne pasove na Zemlji – od tropske vročine prek peščenih viharjev do snega in ledu. S to vožnjo je Touareg prejšnji svetovni rekord izboljšal za štiri dni in tudi tukaj impresivno dokazal, kako robusten, učinkovit in udoben je.

Touareg R eHybrid – ponderirana poraba, kombinirana: 15,2–14,8 kWh/100 km in 6,0–5,2 l/100 km; poraba goriva pri izpraznjeni bateriji, kombinirana: 10,1–9,4 l/100 km; ponderirana emisija CO₂, kombinirana: 136–119 g/km.