Nadzorni svet koncerna je danes sprejel ustrezen sklep. Nova tovarna za Trinity je osrednja komponenta največjega programa prenove v zgodovini sedeža podjetja Volkswagen. Gradnja v okrožju Wolfsburg-Warmenau se bo ob upoštevanju gradbene in okoljske zakonodaje predvidoma začela že spomladi leta 2023. Pri tem naj bi se tudi na novi lokaciji držali visokih okoljskih standardov. V ta namen bo Volkswagen v tesnem stiku s pristojnimi organi in interesnimi skupinami. Od leta 2026 dalje naj bi model Trinity izdelovali z uporabo najbolj inovativnih proizvodnih metod in z nevtralno bilanco CO2. Nova tovarniška enota z optimiziranimi procesi bo tako postala zgled za postopno preureditev proizvodnje v matični tovarni v Wolfsburgu in vseh drugih Volkswagnovih tovarnah.
-
Nadzorni svet je odobril novo tovarno v neposredni bližini matične tovarne v Wolfsburg-Warmenauu.
-
Naložba v višini okrog 2 milijard evrov v proizvodnjo naprednega električnega vozila Trinity1.
-
Model Trinity bodo od leta 2026 proizvajali z nevtralno bilanco CO2; postavil bo nove standarde za avtonomno vožnjo, elektrifikacijo in digitalizacijo mobilnosti.
-
Načrtovani začetek gradnje spomladi 2023, uresničevanje visokih okoljskih standardov, tesno sodelovanje z vsemi interesnimi skupinami.
-
Izvršni direktor znamke Volkswagen Ralf Brandstätter: "S to odločitvijo trajnostno krepimo konkurenčnost matične tovarne in zaposlenim dajemo močno dolgoročno perspektivo."
-
Predsednica delavskega sveta Daniela Cavallo: "Wolfsburg ostaja center moči koncerna in postaja čedalje pomembnejši."
-
Predsednik deželne vlade Stephan Weil: "Očitno priznanje za industrijsko lokacijo Spodnja Saška."
Študija Volkswagen Trinity.
"Odločitev nadzornega sveta je pomemben mejnik za transformacijo in prihodnost proizvodnega obrata v Wolfsburgu. Tako bomo trajnostno okrepili konkurenčnost matične tovarne in zaposlenim dali močno dolgoročno perspektivo," je dejal izvršni direktor znamke Volkswagen Ralf Brandstätter. "Z modelom Trinity in novo tovarno bomo v avtomobilski industriji postavili nove standarde in Wolfsburg spremenili v vodilno lokacijo za najsodobnejšo in najučinkovitejšo proizvodnjo vozil. To kaže, da je gospodarska transformacija v Nemčiji kot industrijski lokaciji mogoča."
Predsednik spodnjesaške deželne vlade Stephan Weil je povedal: "Volkswagnova odločitev, da v Wolfsburg-Warmenauu zgradi najsodobnejšo tovarno za okolju prijazna, digitalizirana električna vozila, je očitno priznanje za industrijsko lokacijo Spodnja Saška. Serijo izjemno uspešnih Volkswagnovih vozil od hrošča do Golfa zdaj nadaljuje Trinity - pravi spodnjesaški "hat-trick"! Celotna proizvodnja na Spodnjem Saškem naj bi postopoma postala ogljično nevtralna. Varstvo okolja je tudi v avtomobilski industriji prednostna naloga."
Predsednica skupnega in koncernskega sveta delavcev Daniela Cavallo je dejala: "Današnja odločitev pomeni zgodovinsko prelomnico za Wolfsburg. Izvorna lokacija našega podjetja ostaja center moči koncerna in postaja čedalje pomembnejša." Poleg tega je Daniela Cavallo poudarila tudi povezavo med odločitvijo za Trinity in novim razvojnim centrom Campus Sandkamp, ki je prav tako načrtovan v matični tovarni, kjer bodo na primer razvijali prihodnjo koncernsko avtomobilsko platformo SSP, ki bo z modelom Trinity prvič uporabljena v volumenskem segmentu. Daniela Cavallo je nadaljevala: "Tovarna Trinity bo postala osnova za obstoječi del matične tovarne in za Volkswagen kot celoto. Poleg tega je dogovorjeno tudi, da bomo tukaj v Wolfsburgu za Trinity okrepili področja za baterije, polnjenje in digitalizacijo. Vse to v Wolfsburgu zagotavlja delovna mesta in celovito transformacijo."
Spodnjesaški minister za gospodarstvo dr. Bernd Althusmann je dodal: "Odločitev koncerna Volkswagen za tovarno za Trinity je še en znak, da se začenja avtomobilska prihodnost, ki bo 'narejena na Spodnjem Saškem'. Najsodobnejši proizvodni obrat bo združil vse teme e-mobilnosti: od nove platforme za elektroniko pa do uporabe programske opreme in naprednih asistenčnih sistemov."
Volkswagen je na svoji poti transformacije dosegel še en mejnik: tovarno za Trinity bodo zgradili v Wolfsburg-Warmenauu. Od leve proti desni: Ralf Brandstätter, dr. Christian Vollmer, dr. Herbert Diess, Daniela Cavallo, Stephan Weil in Gunnar Kilian.
Inovativni pristopi za proizvodnjo revolucionarnega vozila
Avtomobilski projekt Trinity je nova vodilna točka Volkswagnovega popolnoma električnega voznega parka in točka, na kateri se bo izkristalizirala strategija ACCELERATE: z bistveno krajšim časom polnjenja in dosegom več kot 700 kilometrov. Z nevtralno bilanco CO2. Opremljen z najsodobnejšo programsko opremo koncerna. Pripravljen za 4. stopnjo avtonomne vožnje. Osnova za to je nova koncernska platforma SSP. V celotni življenjski dobi je za novo platformo na ravni koncerna načrtovanih več kot 40 milijonov vozil. S Trinityjem prvič vstopa v volumenski segment.
Tudi pri proizvodnji modela Trinity, ki se bo začela leta 2026, Volkswagen želi postaviti standarde in doseči cilj 10 ur na avtomobil. Ključno: manj različic, manj komponent, več avtomatizacije, vitkejše proizvodne linije in novi logistični koncepti. Campus Sandkamp ustvarja okvirne pogoje za optimalno in časovno učinkovito sodelovanje vseh Volkswagnovih oddelkov v sodobnih oblikah dela. Volkswagen bo vložil 800 milijonov evrov v najsodobnejši raziskovalni in razvojni center v Evropi, kjer se bo v prihodnjih letih razvijala prihodnost mobilnosti. Do leta 2030 naj bi po vzoru tovarne za Trinity v obstoječo matično tovarno integrirali tudi sodobno e-proizvodnjo na platformi SSP.
Dr. Christian Vollmer, član uprave in direktor proizvodnje pri znamki Volkswagen: "Osredotočamo se na inovativne in trajnostne proizvodne koncepte. Z gradnjo nove tovarne v Warmenauu bomo dobili priložnost, da tudi obstoječo tovarno postopoma in temeljito prilagodimo prihodnosti. Pri tem Trinity pomeni popolnoma nov način razmišljanja, proizvodnje in sodelovanja. Ker prihodnost potrebuje pogum. Wolfsburg bo tako postal merilo za inovativne proizvodne koncepte - za Volkswagen in celotno industrijo."
Odločilna pri izbiri lokacije: gospodarnost in majhen vpliv na tekočo proizvodnjo
Pred zdajšnjo odločitvijo o gradnji nove tovarne zunaj obstoječih tovarniških površin ("pristop greenfield") je bila opravljena obsežna analiza različnih možnih lokacij, ki je vključevala tudi intenzivno preučitev možnosti proizvodnje modela Trinity v okviru tovarne v Wolfsburgu. Poleg višje srednjeročne gospodarnosti je glavni argument za gradnjo nove tovarne v Warmenauu ta, da ne bodo ovirane tekoča serijska proizvodnja ter prihodnje serije pomembnih modelov, kot so Tiguan, Tayron in prenovljeni Golf.
Nadzorni svet družbe Volkswagen AG je že decembra v okviru 70. planskega zasedanja potrdil proizvodnjo električnega modela Trinity v Wolfsburgu. Vendar se bo transformacija matične tovarne v proizvodni obrat za e-vozila začela že veliko prej: od leta 2023 bo Volkswagen tu izdeloval tudi ID.3, da bi zadostil velikemu povpraševanju po električnih modelih znamke.
Z modelom Trinity podjetje pospešuje velika področja prihodnosti: Volkswagen bo do leta 2030 avtonomno vožnjo naredil dosegljivo za mnoge ljudi
S strategijo ACCELERATE se bo znamka Volkswagen dovolj zgodaj in sistematično pripravila na korenite spremembe v avtomobilski panogi. Tako odločno kot je Volkswagen pristopil do globalne električne ofenzive, tako pospešeno se podjetje zdaj loteva tudi drugih velikih področij prihodnosti: integracija programske opreme v vozilo in digitalna uporabniška izkušnja postajata osrednji ključni kompetenci. S podatkovnimi poslovnimi modeli želi Volkswagen nagovoriti nove skupine kupcev in si zagotoviti dodatne vire prihodkov. Poleg tega želi do leta 2030 veliko ljudem omogočiti dostop do avtonomne vožnje.
Pri tem je avtomobilski projekt Trinity pomemben steber: Trinity je sinonim za naslednjo generacijo električnih avtomobilov znamke Volkswagen. Osnova za to bo prihodnja platforma SSP, ki bo omogočala 4. stopnjo avtonomne vožnje in postavila nove standarde na področju elektrifikacije in digitalizacije mobilnosti.
1 Projekt Trinity - vozilo je študija.