Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

VIZIJE SEDANJOSTI: spletna revija Viertel Vor

Med podeželskim zrakom in ljubeznijo do velemesta.

"Tukajšnja tišina naju čisto sprosti, zato sva tako rada zunaj." Obiskali smo Anno in Marcusa na podeželju, da bi z njima pokramljali o njunem tamkajšnjem življenju, trajnostnem mišljenju in odnosu do mobilnosti. V lasti imata domačijo v Brandenburgu. Imata pet ovc in mačko, ki ji je ime Mačka. Sem sta prišla, da bi opazovala rast sadja in zelenjave. Lahko bi ju skoraj slišala rasti, tako tiho je tukaj v primerjavi s komaj 100 km oddaljenim Berlinom in njunim drugim domom, stanovanjem v Neuköllnu.


Pravzaprav Anna in Marcus obožujeta življenje v velikem mestu in sta vajena glasnih gostiln, multikulturnih restavracij in množic ljudi. To izdajajo tudi njune bele superge, ki se prav nič ne podajo ekološki kmetiji.
"Hotela sva zbežati stran od te prenasičenosti z vtisi in stvarmi," pravi Anna. Manj hiš, manj ljudi, manj šare. V stanovanju v Neuköllnu minimalizem ponazarja ogromna bela stena. "Skoraj muzejski prostor - občutek svobode," prikima Marcus. Vendar pa sedaj gleda skozi okno na vrt, ki obsega en hektar in ki ga obkroža še več polj. Čista svoboda. Več narave, več družinskega občutka, večja prizemljenost. "Tukaj sva blizu spremembam in procesom, pa naj bodo to letni časi ali pa živali, ki svojo poletno dlako menjajo za zimsko ... Dejansko se vidi, kako dolgo kaj takega traja."

Ta spoštljivi odnos podpira njun moto "manj je več", ki ga Anna in Marcus ne upoštevata le v zasebnem življenju, ampak igra veliko vlogo tudi pri njuni spletni reviji. V reviji Viertel Vor Mag se vse vrti okoli vseh področij trajnosti. Ne, ne gre za izmenjavo navodil za kvačkanje. Namesto tega močno kritizirajo potrošništvo in hitro modo, na drugi strani pa so predstavljene nove, inovativne znamke in pobude. Anna in Marcus se zavedata, da naša družba ne bo kar čez noč postala trajnostna.


Dizajn, kvaliteta in trajnost.


"Ljudje ne kupujejo več stvari zato, da bi jih obdržali. Kupujejo jih zato, da so jim nekaj časa všeč in to je to. To je brez veze," pravi Anna in srkne svojo kavo. Namesto da bi še naprej onesnaževala naš planet, si želita dolgotrajnih izdelkov, ki so tudi lepi. "Mainstream kupci kupujejo stvari zato, ker so lepe - zato je dizajn tako pomemben," razloži Marcus. Če je izdelek res dobro oblikovan, potem je ljudem všeč in živi dlje časa. Če pa je izdelek poleg tega še kakovosten, potem je že sam po sebi trajnosten, meni Marcus. Čeprav jima je všeč idilično življenje na podeželju, jima manjka bližina prijateljev. Da lahko dobita kar najboljše iz obeh svetov, se veliko vozita sem ter tja. Svoboda za njiju pomeni, da se lahko prosto gibljeta.


Volan modela I.D. (predserijska študija)

Danes Berlin, jutri Brandenburg.


Zavedata se svojega ekološkega odtisa in ves čas iščeta nove možnosti, da bi ga še bolj zmanjšala. "Za naju je najpomembnejša stvar pri avtu ta, da ima kar najnižje emisije CO2," pravi Marcus. Z drugimi besedami: poganjati ga mora elektrika. In imeti mora velik doseg. Med našim intervjujem se muza in pripoveduje o svoji viziji prihodnosti. Kjer so motorji z notranjim zgorevanjem nesramno glasni in se okoli ovinka elegantno in tiho pripelje električno vozilo. Pa naj drsi po tlakovanih cestah v Neuköllnu ali parkira neposredno pri ovcah.
Kar si Marcus želi, je električna mobilnost, ki ni samo za tiste, ki bolje zaslužijo: "Če naj bi družba spremenila svoje mišljenje, potem mora biti avto tudi cenovno ugoden." Anna se ravno vrne v sobo in strastno prikima, ko sliši, da gre za vozila brez emisij, ki so dostopna vsem.  Oba sta mnenja, da trajnost ne bi smela biti luksuz.


Model I.D. (predserijska študija) na kolovozu


Električna učinkovitost.


"Predvsem menim, da če naj bi družba spremenila svoje mišljenje, potem mora biti avto tudi cenovno ugoden. Menim oz. meniva, da trajnost ne sme biti luksuz."


Marcus za volanom modela I.D. (predserijska študija)

Anna in Marcus sta prej delala na področju komunikacije, ona kot novinarka, on pa kot fotograf/režiser videoposnetkov. Leta 2016 sta se odločila, da bosta šla svojo pot. Ta nova pot nosi ime Viertel Vor Mag - spletna revija, v kateri predstavljata inovacije, ljudi in izdelke, ki poosebljajo njun princip "kar je zares pomembno".

Ime Viertel Vor Mag izvira iz simboličnih 15 minut, kolikor jih je človeštvu ostalo, da spremeni mišljenje in začne drugače ravnati s svojim planetom. @viertelvormag