Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

Vrnitev v prihodnost.

Začetki električne mobilnosti pri Volkswagnu.


Električna mobilnost je v našem vsakdanu prisotna že skoraj povsod. Kljub temu pa ne vemo veliko o začetkih te v prihodnost usmerjene tehnologije. Zato smo se sestali z nekom, ki jo je že pred 50 leti vpeljal na naše ceste: z dr. Adolfom Kalberlahom, ki je eden prvih pionirjev električnih tehnologij.

Portret dr. Adolfa Kalberlaha

ADOLF KALBERLAH

Elektrokemik in strokovnjak s področja raziskovanja baterij.

- Z električno baterijo je opremil model Bulli T2.

- Razvil je prvi Golf z električnim pogonom.

- Zaslužen je za maloserijsko proizvodnjo modela Golf I City-Stromer v osemdesetih letih.

Ko je Volkswagen leta 1970 ustanovil center za raziskovanje prihodnosti, je bila naloga pričevalca Kalberlaha ta, da z majhno ekipo za znamko Volkswagen razvije prvi "pogon prihodnosti". Kot elektrokemik in strokovnjak s področja raziskovanja baterij je bil pravi naslov za to delo, pri katerem je bil primarni cilj razvoj električne mobilnosti. Medtem ko so ostali še raziskovali, je pionirju uspel hiter preboj: s svojo ekipo desetih sodelavcev je razvijal baterijski sistem. Preizkušal je procesorje za krmiljenje motorjev in že dve leti pozneje na cesto poslal prvo vozilo: Bulli T2 z električnim pogonom. 

Morda se sprašujete, zakaj so že v sedemdesetih letih delali na tako ambicioznem projektu. Odgovor je preprost: v tistem času so pričakovali, da bodo v devetdesetih letih zaloge nafte že izčrpane. Iztočnica "nedelja brez avtomobila".

Kljub vsem napovedim in bojaznim pa nafte še ni zmanjkalo. Zato pa je bil rojen Bulli T2 z električnim pogonom - popoln mestni avtomobil. Z enim polnjenjem baterije je doseg znašal pribl. 70 km in tudi polnjenje ni predstavljalo nikakršnega problema, saj je potekalo prek polnilnega kabla in 220-voltne električne vtičnice. Revolucionarna moč. Edina slabost: zaradi mase čistega pogona, ki je znašala skoraj eno tono, je bilo redno vzdrževanje baterije pravi izziv. Rešitev je bila tehnika hitre menjave, s katero so prazno baterijo lahko zamenjali za polno.

 

Rentgenska skica Bullija

Podatki

Bulli T2 z električnim pogonom

Najvišja hitrost: 70 km/h

Doseg: pribl. 70 km

Masa baterije iz svinčevih akumulatorjev: 850 kg

Čas polnjenja: 10 h

Zanimivost

Masa praznega električnega Transporterja T2 (1972): 2,2 t

Baterija električnega Transporterja: 850 kg > težja od takratnega Hrošča

Z baterijo več kot: 3 t

Senzacija: prvi Bulli z električnim pogonom.

To pa še ni bilo vse: Kalberlah je s svojo ekipo še naprej raziskoval in tuhtal, ker so verjeli v prihodnost električnega pogona. Leta 1976 je dejansko sledil prvi Golf z električnim pogonom. In ko je istega leta Muzej moderne umetnosti v New Yorku razpisal natečaj za taksi prihodnosti, je Kalberlah s svojim mestnim taksijem - električnim Transporterjem T2 s hibridnim pogonom - praktično čez noč postal slaven. Po vrnitvi iz New Yorka je tudi v Nemčiji pridobil kultni status kot "oče električnega pogona". Z rumenim električnim Bullijem se je pred prižganimi kamerami pripeljal v studio, kjer so v živo snemali nemško televizijsko oddajo "Die aktuelle Schaubude".

"Na naš električni kombi smo bili zelo ponosni. Zdelo se je, da je popolna alternativa za kratke relacije: v komunalnih voznih parkih, kot servisno vozilo ali pa za lokalni dostavni promet."

Pionirja električne mobilnosti vežejo na električnega Bullija lepi spomini.

Kalberlah z albumom s fotografijami
Posnetek iz studia
Varnostni konektor
Bulli priključen na polnilno postajo

Prihodnost v maloserijski proizvodnji.

Leta 1981 je stekla maloserijska proizvodnja Golfa I City-Stromer, najprej sicer le za testne raziskave. Kalberlah je električnega Golfa uporabljal skoraj vsak dan. Prenizka napolnjenost baterije pri električno-hibridnem pogonu ali manjkajoča plaketa za izpušne pline - zgodbe, ki jih je doživel s svojim električnim avtomobilom, mu še danes narišejo nasmeh na obraz.

Črno-bela fotografija parkirišča za električna vozila

Das könnte Sie auch interessieren: