Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

Pet stopenj do avtonomne vožnje.

 

 

Besedilo Volkswagen Aktiengesellschaft          Ilustracije Volkswagen Aktiengesellschaft

 

Pregled petih stopenj razkriva, kakšna je pot v prihodnost. Asistenčni sistemi so ključna tehnologija do avtonomne vožnje. Vozniki Volkswagnov v vozilih že zdaj lahko najdejo ustrezno opremo za več udobja. Poleg tega Volkswagen s študijo SEDRIC1 napoveduje zadnji korak, ki bo spremenil prav vse.

Postopna avtomatizacija vozila ne pomeni le več udobja v cestnem prometu, temveč revolucijo v mobilnosti. Pet stopenj opisuje razvoj do avtonomnega vozila. Izbirati je mogoče že med številnimi pametnimi pomočniki, ki vozniku pomagajo v različnih situacijah. Radarski in ultrazvočni senzorji beležijo prometne situacije, večfunkcijska kamera na sprednjem delu vozila nadzira vozne pasove in spremlja druge udeležence v prometu. Včasih so bili asistenčni sistemi še prava redkost, danes pa so serijsko na voljo v večini Volkswagnovih modelov.


1. stopnja: asistirana vožnja

Kdor danes vozi Golf ali Passat, ima že zdaj vpogled v rešitve jutrišnjega dne, saj ta dva modela že izpolnjujeta tehnične predpogoje za asistenčne sisteme 1. stopnje. Avtomatsko uravnavanje razdalje ACC ne vzdržuje samo vnaprej nastavljeno hitrost, temveč tudi izbrano razdaljo do spredaj vozečega vozila.
V nekaterih Volkswagnovih modelih se lahko ACC v kombinaciji s funkcijo prepoznavanja prometnih znakov tudi odziva na omejitve hitrosti. Sistem z informacijami oskrbujeta radar in kamera. V to kategorijo se uvršča tudi asistenca za zaviranje v sili (Front Assist). Ta sistem lahko voznika z zvočnimi in optičnimi signali opozori na nevarnost trčenja in vozilo pripravi za morebitno zaviranje v sili. Če voznik v kritični situaciji sploh ne reagira, sistem sproži avtomatsko delno zaviranje, da prepreči najhujše. Pri uporabi asistenčnega sistema 1. stopnje voznik ves čas polno odgovarja za svoje vozilo.



2. stopnja: delno avtomatizirana vožnja

Sistemi te stopnje sočasno opravljajo več nalog. Vozniku lahko pomagajo pri pospeševanju, obračanju volana in zaviranju. To na primer omogoča udobno vožnjo v koloni v primeru zgoščenega prometa. Ti sistemi v okviru svojih omejitev tudi v kritičnih situacijah pomagajo vozniku, da bi po možnosti preprečili nezgodo. V to stopnjo se uvršča tudi daljinsko vodeno parkiranje. S pametnim telefonom lahko voznik vozilo parkira celo na tesna parkirna mesta. Med vožnjo vozilo prevzame delne naloge; tudi pri asistenčnih funkcijah 2. stopnje je ves čas odgovoren voznik.


3. stopnja: visoko avtomatizirana vožnja

S tehničnega vidika je največji preskok med 2. in 3. stopnjo. Voznik se prvič lahko ukvarja z drugimi stvarmi. Vozilo lahko samodejno prehiteva ali se izogiba oviram, dodaja plin in zavira. Sistem prepozna svoje omejitve in voznik mora biti pripravljen, da spet prevzame vodenje vozila.



4. stopnja: popolnoma avtomatizirana vožnja

Družina ID. v statusu študije kaže, kaj bo v prihodnje mogoče na 4. stopnji. Integrirani sistem v zaprtih območjih uporabe, kot so avtoceste, trajno prevzame krmilo.

 

V 4. stopnjo se uvrščajo tudi robo-taksiji, kot je SEDRIC, ki v zamejenih prometnih območjih, na primer v mestu, vozijo popolnoma avtomatsko. Voznik ni več potreben, potniki pa lahko opravljajo druge naloge ali celo spijo.


5. stopnja: avtonomna vožnja

ID. VIZZION kot vizija prihodnosti je zasnovan brez volana. Notranjost vozila je definirana popolnoma na novo. Lahko jo uporabljamo za preživljanje prostega časa ali z ustreznimi digitalnimi rešitvami kot delovno mesto.
Vozila 5. stopnje lahko vozijo avtonomno povsod v cestnem prometu. S spremljanjem okolice, stalno povezanostjo in pametno komunikacijo po načelu Car-to-Car voznik od individualno izbranega starta do poljubnega cilja ni več potreben.


Objavljeno: december 2018


1Pregled se ravna po uveljavljeni kategorizaciji od 1. do 5. stopnje skladno z določili SAE/BASt/VDA. Poseben poudarek je na prehodu od asistirane (1. in 2. stopnja) na avtomatizirano vožnjo (od 3. stopnje naprej) in s tem povezani odgovornosti za vožnjo skladno z nemškim pravnim redom.

Morda vas zanima tudi: