Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

Mikro, ampak vznemirljiva.

 

Besedilo Jan Strahl          Fotografije Benne Ochs

 

Svet mikromobilnosti je svet vozil, s katerimi je vožnja po mestih zabavna, obenem pa prijazna do okolja. Kar zveni kot povsem nova izkušnja, že kmalu lahko postane del našega vsakdanjika - z inovativnima Volkswagnovima električnima voziloma, imenovanima Cityskater in Streetmate.
Volkswagnov strokovnjak za električno mobilnost Christopher Möllers se vsakodnevno vozi na delovno mesto. Toda ko parkira svoj avto, še ni na cilju. Briljantna rešitev za zadnji kilometer poti čaka zložena v prtljažniku ...

Radovedni pogledi, zainteresirano mrmranje, prikimavanje mimoidočih v znak odobravanja - vsak, ki se pojavi v javnosti skupaj z obema Volkswagnovima genialcema Carstnom Camrathom in Christopherjem Möllersom, je priča valu spontanega navdušenja. Vendar razlog za vso pozornost ni njuna podobnost s slavnimi športniki in pop zvezdami. Vsi se ozirajo za dvema osupljivima, futuristično zasnovanima voziloma, ki sta ju pripeljala s seboj na fotografiranje. Belo lakirana, električno gnana dizajnerska produkta se imenujeta Cityskater in Streetmate. "Prav neverjetno je, koliko zanimanja vzbudiva in koliko pozitivnih povratnih informacij dobiva na ulicah, ko imava s seboj novi vozili. Zlahka bi že takoj prodal nekaj primerkov," razlaga Carsten Camrath, ki ima kot vodja področja mikromobilnosti s seboj primerek študije Streetmate. "V serijski proizvodnji Streetmate ne bo veliko dražji od skuterjev priznanih znamk, opremljenih z motorjem z notranjim zgorevanjem," pravi Camrath. In kaj zmore električni skuter? S povsem napolnjeno baterijo lahko premaga do 60 km dolgo razdaljo, pri čemer najvišja hitrost znaša do 45 km/h. "V primerjavi s skuterjem, opremljenim z motorjem z notranjim zgorevanjem, se lahko pohvali z ničelnimi lokalnimi emisijami, poleg tega pa je med vožnjo domala neslišen," še pojasnjuje Camrath. Njegov kolega Christopher Möllers nadaljuje: "Električna vozila so neverjetno učinkovita, njihov izkoristek je izjemno visok. Pribl. 80 odstotkov moči elektromotorja se prenese neposredno na cesto. Pri skuterju z motorjem z notranjim zgorevanjem je ta delež le 20- do 30-odstoten. Ostalo se izgubi v oblaku dima - dobesedno."

Zdaj je čas, da zapelje na prizorišče Volkswagen Cityskater. Z njim je mogoče udobno prepotovati zadnji del poti – t. i. zadnji kilometer. Sestavljen in pripravljen za uporabo je v nekaj sekundah.

"Vožnja s Cityskaterjem ali Streetmateom je preprosto zabavna. Na cilj prispeš povsem sproščeno."


ECityskater ima elektromotor, ki poganja zadnje kolo. Sicer je opremljen s tremi kolesi (dvema spredaj in enim zadaj). Za razliko od rolke ali skuterja ima po eno desko s kolesom za vsako nogo. Potrebno oporo zagotavlja krmilo z ročajem. Smer je – podobno kot pri smučanju – mogoče spreminjati z intuitivnim prenašanjem teže z ene noge na drugo. Na ročaju krmila je mogoče skiro zagnati ter ga pospešiti ali zmanjšati njegovo hitrost.

Nov občutek pri vožnji in novo dojemanje sveta.

Möllers je kot višji vodja za področje inovacij med drugim odgovoren za Cityskaterja, ki bo šel v serijsko proizvodnjo že spomladi leta 2019. Cityskater za razliko od študije Streetmate doseže manjšo hitrost (do 20 km/h), njegov doseg pa meri pribl. 15 km. Električni skuter je mogoče zložiti in ga preprosto shraniti v prtljažnik. S tem predstavlja rešitev za t. i. zadnji kilometer - za zadnji kos poti, ko svoj avtomobil na primer parkirate na parkirišču na robu mesta. Do pisarne, gledališča ali nakupovalnega središča se nato odpeljete s Cityskaterjem. "Potreba po mobilnosti nenehno raste, prostor za vozila pa je vedno manjši. Promet v mestih se mora zato v naslednjih letih korenito spremeniti - in se tudi bo. Z našimi rešitvami za t. i. mikromobilnost bo k temu pomembno prispeval tudi Volkswagen." Mikromobili - Cityskater in Streetmate v tem segmentu predstavljata šele začetek - povsod najdejo "parkirišče", vožnja z njimi je domala neslišna, poleg tega pa lokalno ne proizvajajo emisij. "Toda njim v prid ne govorijo le racionalni razlogi," poudarja Camrath. "Gre za zelo emocionalne produkte, ki bodo v mestih povsem spremenili našo življenjsko naravnanost. Vožnja s Cityskaterjem ali Streetmateom je preprosto zabavna. Ko čakaš pred semaforjem, lahko s kom poklepetaš, lahko se spontano ustaviš v kavarni, na cilj pa prispeš povsem sproščeno."


"Ta vozila ne bodo spremenila le mobilnosti, pač pa tudi videz naših mest."


Najverjetneje se bodo za mikromobile najprej odločali predvsem tisti, ki živijo v mestih in se navdušujejo nad tehniko, stari pa so od 25 do 45 let. Zanje je električni skiro ali skuter kot trendovski modni dodatek. Toda Möllers ima jasno predstavo o tem, za koga sta bila zasnovana Cityskater in Streetmate: "Oba produkta sta namenjena vsem, resnično vsem, ki želijo potovati udobno in okolju prijazno. Brez težav ju lahko uporabljajo tudi starejši in ne zahtevata nobenih posebnih spretnosti. Pri tem nista zanimiva le za posameznike, pač pa tudi za podjetja. Uporabljale bi ju lahko dostavne službe, ki morajo naročila dostaviti na zadnjem kilometru - na primer po coni za pešce. Tam, kjer za avtomobile ni dovolj prostora ali kjer je vožnja z njimi celo prepovedana, lahko svoje adute kar najbolje pokažejo mikromobili." Möllers ne dvomi v uspeh koncepta: "Ta vozila ne bodo spremenila le mobilnosti, pač pa tudi videz naših mest. Načrtovalci jih bodo v prihodnosti upoštevali v svojih zasnovah mest in zanje bodo povsod na voljo možnosti za polnjenje in parkiranje."

 

Obširna digitalna povezljivost.

Za vozili Cityskater in Streetmate bodo na voljo aplikacije, s katerimi bo prek pametnega telefona mogoče vzpostaviti povezavo z obema mikromobiloma. "Aplikacija za Cityskaterja bo nudila informacije o preostalem dosegu, individualnem hitrostnem profilu in prevoženi razdalji," razlaga Möllers.

Pri Streetmateu ima aplikacija še širši nabor funkcij. Povezani pametni telefon prikazuje informacije, kot je na primer lokacija vozila. Poleg tega aplikacija sproži alarm, če vozilo skušajo zagnati nepooblaščene osebe. Zagon je sicer možen le, če aplikacija identificira uporabnika kot pooblaščenega voznika - pametni telefon tako deluje v funkciji digitalnega ključa. Tudi zaslon na krmilu študije (ločljivost: 1.440 x 2.560 točk) je mogoče povezati s telefonom in z njega na primer prenesti navigacijske podatke.

Als Leiter Mikromobilität bei Volkswagen kennt Carsten Camrath die Vorzüge des Streetmate wie kein anderer und ist zu 100 Prozent überzeugt von dem Konzept: „Ich wäre bereit, meinen Dienstwagen gegen einen Streetmate einzutauschen“, sagt er.

Streetmate je zasnovan za srednje dolge razdalje v urbanem okolju – na primer za vožnjo od enega dela mesta do drugega. Voziti ga je mogoče stoje ali sede na poklopnem sedežu. Upravljanje in vožnja sta enostavna: električno moč je na krmilu mogoče priklicati s palcem. Električni skuter mora biti zavarovan in registriran, poleg tega sta v Evropi obvezna vozniško dovoljenje in uporaba čelade.

Za Carstna Camratha so posamezne aplikacije šele začetek celostne digitalne in mobilnostne rešitve, ki bo združila vse Volkswagnove ponudbe za zagotavljanje mobilnosti. "V bližnji prihodnosti bom vse mobilnostne storitve, ki jih potrebujem, lahko upravljal prek aplikacije na svojem pametnem telefonu," pojasnjuje Camrath. "Nadziral bom upravljanje polnjenja za svoj električni avto pri sebi doma, medtem ko bom v drugem mestu na letališču in si bom rezerviral storitev souporabe vozila, da se bom pripeljal v center. Obenem si bom lahko rezerviral električni skuter, s katerim se bom podal v nakupovalno središče, v muzej in do turističnih znamenitosti. Na določeni točki mi bo aplikacija pokazala, da se moram vrniti na letališče. Na domačem letališču me bo že čakala možnost za deljeni osebni prevoz, organizirana prek aplikacije, in doma bo baterija mojega električnega avtomobila že povsem napolnjena za družinski izlet, načrtovan za naslednji dan." Prihodnost mobilnosti bo čudovito preprosta, je prepričan Camrath.


Streetmate se s svojim prečiščenim dizajnom jasno razlikuje od klasičnih skuterjev (z motorjem z notranjim zgorevanjem), ki so na videz precej okorni. Pomembno vlogo pri tem ima majhen, v pestu zadnjega kolesa integriran elektromotor. Tudi Cityskater stavi na dovršen dizajn do najmanjše podrobnosti. Z obema voziloma Volkswagen svoje visoke zahteve glede kakovosti pri dizajnu, materialih in izdelavi prenaša tudi v novi segment mikromobilnosti.

"Kar vidim se, kako se s Cityskaterjem peljem skozi Centralni park."


Odslej bomo svet med vožnjo lahko spoznavali pobliže in bolj aktivno.

Električni skuter in električni skiro nista primerna le za vsakodnevne vožnje v službo ali v trgovino, pač pa se odlično obneseta tudi med obiskom tujih mest - bodisi na službenem potovanju ali v času dopusta. Kam bi se oba Volkswagnova strokovnjaka odpravila z novima mobilnostnima rešitvama? "Nedvomno v New York," odgovori Christopher Möllers, kot bi ustrelil iz topa. "Rad imam to mesto vseh mest in seveda si ne predstavljam nič boljšega od tega, da bi ga lahko raziskal s Cityskaterjem. Kar vidim se, kako se s Cityskaterjem peljem skozi Centralni park." Carsten Camrath ne želi navesti nobenega konkretnega mesta, pač možnosti za uporabo vidi: "Povsod, kamor grem. Predstavljam si tudi, da bi povsem na novo odkril svoje domače mesto. Streetmate zagotavlja doseg in hitrosti za daljše relacije. Toda kljub temu si veliko bliže dogajanju, svet dojemaš bolj aktivno in zagotovo lahko odkrijem še zanimive kraje tam, kjer sem se doslej le peljal mimo." Tako kot milijoni drugih, ki bodo v naslednjih letih uporabljali Volkswagnove nove mobilnostne rešitve, želi tudi Camrath svoj domači kraj spoznati iz povsem nove perspektive. "Pa ne le to. Pravzaprav bi rad, da je Streetmate vedno z mano. Bodisi v Dubaju, Džakarti ali v katerem od majhnih krajev na Azurni obali - s tovrstnimi koncepti je življenje povsod lažje in dobiš dodaten zagon."

Posebna zahvala gre Autostadtu in znanstvenemu centru Phaeno za sodelovanje in podporo.

Cityskater in Streetmate - tehnični podatki

 

Cityskater
Pogon: električni (elektromotor)
Moč: 450 W (največja moč)
Baterija: litij-ionska
Nazivna kapaciteta: 200 Wh
Najvišja hitrost: do 20 km/h
Doseg: do 15 km
Masa: < 15 kg
Mere: dolžina 850 mm, višina pri pripravljenosti za vožnjo 1.170 mm, višina zloženega vozila 330 mm

 

Streetmate
Pogon: električni (elektromotor)
Moč: 2 kW
Baterija: litij-ionska
Nazivna kapaciteta: 1,8 kWh
Najvišja hitrost: do 45 km/h
Doseg: do 60 km
Masa: 65 kg


Tehnologije prihodnosti
by Volkswagen


Volkswagen si prizadeva, da bi postal največji ponudnik električne mobilnosti na svetu. Uresničevanja zastavljenega cilja se je lotil celostno in njegov prodajni program bo v nekaj letih pokrival celotni spekter na tem področju. Naprodaj bodo tako paradni model iz višjega razreda I.D. VIZZION (predstavljen že kot študija) kot tudi izrazito vsestranski in edinstveno oblikovani I.D. BUZZ, prostorni SUV I.D. CROZZ in kompaktni I.D. Poleg tega bosta na voljo tudi mikrovozili Streetmate in Cityskater.


Objavljeno: januar 2019

Obe vozili sta predserijski študiji.

 

Morda vas zanima tudi: