Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj

Električni avtomobili v servisni delavnici:

nič več menjave olja


Vzdrževanje in nega sta pri električnem avtomobilu drugačna kot pri klasičnem motorju z notranjim zgorevanjem: ni vžigalnih svečk, izpušnega sistema, menjalnika. Tako lahko prihranimo čas in denar. Kljub temu pa je redno vzdrževanje seveda pomembno.

 

Tukaj boste izvedeli:
- zakaj moramo električne avtomobile le redko peljati v servisno delavnico,
- kako se vzdrževanje električnega avtomobila razlikuje od tistega pri motornem vozilu na bencinski ali dizelski pogon,
- kaj lahko storite za manjšo obrabo,
- na kaj morate biti pozorni pri izbiri servisne delavnice.

 

Zaradi drugačnega pogona veliko delov dosedanjih motorjev pri električnem avtomobilu enostavno ni več potrebnih. Mednje sodijo komponente motorja, kot so zračni filter, filter za gorivo in oljni filter, hladilni sistem motorja ali vžigalne svečke ter obrabni deli, kot sta izpušni sistem ali sklopka. Ker so v električnih avtomobilih nameščeni sinhroni motorji z izmeničnim tokom, ki nimajo drsnih kontaktov in se zato ne obrabijo, sami motorji praktično ne potrebujejo vzdrževanja. Poleg tega e-avtomobili nimajo ročnega menjalnika. Skratka: manj komponent pomeni tudi manjše stroške vzdrževanja.

Manj komponent, manj vzdrževanja

K sestavnim delom, ki jih je kot običajno treba redno vzdrževati, sodijo na primer zavore. Te so pri električnem vozilu manj obremenjene, zaradi česar jih je treba tudi redkeje zamenjati. To med drugim zagotavlja rekuperacija. Pri zaviranju vozila se kinetična energija namreč pretvarja v električno energijo in se regenerira. Rekuperacija deluje tudi kot motorna zavora, zaradi česar je zavorni sistem manj obremenjen in se ne obrabi tako hitro kot pri motorju z notranjim izgorevanjem. Poleg tega je treba preverjati krmiljenje, klimatsko napravo, platišča in pnevmatike. Navsezadnje so servisni pregledi potrebni v podobnih intervalih kot pri osebnem vozilu z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Medtem ko se po eni strani lahko izognemo vzdrževanju nekaterih sestavnih delov, značilnih za motor z notranjim zgorevanjem, pa po drugi strani pri vzdrževanju električnega avtomobila pridejo v poštev posebni elementi. Mednje sodi baterija, ki jo je treba vizualno kontrolirati; redni servis tako vključuje pregled polnilnega priključka in kabelskih povezav kot tudi stanja baterije.

Bodite pozorni na baterijo

V večini električnih vozil so vgrajene litij-ionske baterije. Kdor želi še posebno dobro ravnati s svojo baterijo, svojega vozila ne sme pustiti dlje časa napolnjenega na manj kot 20 odstotkov. Podobno kot pri pametnih telefonih, ki so ravno tako opremljeni z litij-ionskimi baterijami, lahko tudi pri e-avtomobilih način polnjenja baterije podaljša njeno življenjsko dobo. Tako je polnjenje z izmeničnim tokom, na primer na gospodinjski vtičnici, bolj priporočljivo kot polnjenje z enosmernim tokom v hitri polnilnici. Ker je baterija najdražji nadomestni del avtomobila, se skrbno ravnanje z njo vsekakor izplača. 
  
Lastniki avtomobilov z električnim motorjem morajo biti pozorni na še eno obrabno komponento, in sicer pnevmatike. Električni avtomobili lahko pri speljevanju dosežejo občutno večji navor kot večina drugih vozil. Redno hitro speljevanje lahko poškoduje profil pnevmatike, zaradi česar se izplača počasno speljevanje. Pri nakupu in vzdrževanju pnevmatik morate upoštevati posebne zahteve električnih avtomobilov.

35-odstotno nižji stroški vzdrževanja kot pri motorjih z notranjim zgorevanjem

Čeprav imajo e-avtomobili pri rednih servisnih pregledih določene drugačne zahteve kot vozila s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem, so stroški vzdrževanja in popravil za električna vozila skupno za 35 odstotkov nižji od primerljivega vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem, je ugotovil nemški Inštitut za avtomobilsko industrijo (IFA). Po ocenah aktualne skupne raziskave, ki sta jo izvedla Inštitut za avtomobilsko industrijo in podjetje DEKRA, bodo že leta 2020 skupni stroški električnega avtomobila, vključno z nakupom, elektriko, rednim vzdrževanjem in servisiranjem, za 3,2 odstotka nižji kot pri avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem, pri čemer ekosubvencije ali možnosti brezplačnega polnjenja niti niso bile upoštevane. 
 
Kdor bo svoje e-vozilo peljal na servisni pregled, lahko načeloma izbere katerokoli servisno delavnico, ki preglede izvaja skladno z navodili proizvajalca. Dela na visokonapetostnem sistemu se lahko opravljajo v ustrezno opremljenih delavnicah z usposobljenim osebjem. Pred začetkom izvajanja del na vozilu mora mehanik preveriti, ali je visokonapetostni sistem dejansko izklopljen, tako da lahko dela opravlja brez problemov. Načeloma velja, da kdor za servis izbere ustrezno delavnico z usposobljenim osebjem, je lahko prepričan, da so izpolnjeni vsi potrebni kriteriji.

Golf 1.4 TSI BMT 110 kW - Kraftstoffverbrauch in l/100: innerorts 6,3 / außerorts 4,5 / kombiniert 5,1; CO2-Emission kombiniert in g/km: 118; Effizienzklasse: B