Meni
Zapri meni
Zapri

#challengeacceptID
ID.R

Glasnik prihodnosti

ID.R je prvi popolnoma električno gnani dirkalnik znamke Volkswagen in športni ambasador družine ID., popolnoma nove generacije električnih serijskih modelov. Od prve skice do predstavitve prototipa je preteklo samo 250 dni. Leta 2018 je francoski voznik Romain Dumas z ID.R zmagal na slavni gorski dirki Pikes Peak International Hill Climb v ZDA. Inženirji so nato napredni dirkalnik sistematično izpopolnjevali in do danes je osvojil še več drugih rekordov, ki jasno pričajo o njegovi pionirski vlogi.

Pionirsko delo za serijsko proizvodnjo

V nekaj več kot enem letu je ID.R dosegel štiri pomembne rekorde, s katerimi se je zapisal v Volkswagnovo zgodovino avtomotošporta. Poleg tega je Volkswagen na tekmovalnih nastopih prototipa, ki jemlje dih s kar 500 kW (680 KM), pridobil dragocene ugotovitve, ki so imele ključno vlogo pri razvoju modelov iz družine ID.

Tehnologije, ki so se izkazale za uspešne na rekordnih vožnjah z ID.R, so prešle v serijsko proizvodnjo. ID.R je v družini ID. sinonim za športnost in zanj velja, da je botroval uvedbi modelov ID.3 in ID.4 - prvih dveh Volkswagnovih serijskih vozil iz družine ID. ID.3 je v številnih evropskih državah pri trgovcih mogoče naročiti že od 20. julija 2020. Znamka sicer načrtuje, da bo do leta 2025 izdelala že 1,5 milijona električnih avtomobilov. Volkswagen bo s tem uresničil eno od svojih osrednjih ambicij - postati vodilni na svetu na področju električne mobilnosti.

"ID.R je mobilni laboratorij za raziskave in razvoj."

 

Sven Smeets

direktor Volkswagen Motorsporta

Tehnološki pionir za družino ID.

Volkswagen ID.R vsekakor zna poskrbeti za nepozaben vtis na dirkalni stezi. A je ob tem tudi tehnološki pionir, ki preizkuša tehnologije za nove, izključno električno gnane modele družine ID. S tem so zagotovljene prednosti tako v avtomotošportu kot tudi v serijski proizvodnji, saj nenehno poteka vzajemen prenos znanja. "Ko smo leta 2017 začeli s projektom ID.R in je avtomobil moral biti končan v zgolj devetih mesecih, je bila za nas neprecenljiva pomoč oddelka za raziskave in razvoj. Zdaj tudi mi že lahko pomagamo njim, med drugim s pridobljenim znanjem na področju upravljanja baterije in energije. ID.R je mobilni laboratorij za raziskave in razvoj," je povedal direktor Volkswagen Motorsporta Sven Smeets.

Dejavnik uspeha – aerodinamika

Tako v avtomotošportu kot tudi pri serijskih vozilih ima pomembno vlogo aerodinamična učinkovitost karoserije. Čim nižji je količnik zračnega upora (cx), tem manjši je med vožnjo upor karoserije vozila. Pri Volkswagnovem dirkalniku ID.R je bila aerodinamika izpopolnjena z obširnimi testiranji v vetrovniku ter z računalniškimi simulacijami.

Enoten dizajn: aeroplatišča

Ob začetku razvoja dirkalnika ID.R leta 2017 je bil ID.3 komajda študija. Toda že ta je imela izrazito aerodinamično oblikovana platišča. Pri družini modelov ID. so platišča z imenom Sanya še danes ena od glavnih prepoznavnih značilnosti. Tudi pri ID.R je uporabljen ta dizajn platišč, čeprav so zahteve v avtomotošportu zelo drugačne od zahtev za serijska vozila. Imajo pa platišča pomembno skupno lastnost: to je poseben aerodinamičen rob, ki poteka po obodu platišča. "Med testiranji v vetrovniku smo ugotovili, da se z njim količnik zračnega upora zmanjša," je pojasnil dr. Hervé Dechipre, ki je pri Volkswagen Motorsportu odgovoren za področje aerodinamike. "Obtekanje zraka v predelu kolesnih ohišij se izboljša, zračni upor in poraba pa se zmanjšata. To je povsem primerljivo s serijskim modelom."

"Popolna primerljivost s serijskim modelom."

 

Dr. Hervé Dechipre,

pri Volkswagen Motorsportu odgovoren za področje aerodinamike

 

Baterijska tehnologija

Tudi pri upravljanju baterije obstajajo vzporednice med razvojem v avtomotošportu in razvojem v serijski proizvodnji. Za električni dirkalnik ID.R velja, da potrebuje bistveno manj zraka za hlajenje kot dirkalniki s klasičnim pogonom. Enako velja za vozila iz družine ID. Tudi ta nimajo značilne mreže hladilnika, pač pa gladek sprednji del, kar jim daje enotno zunanjo podobo.

Pri električnih vozilih je poudarek na pravilni temperaturi baterije ter na hlajenju elektronike in elektromotorjev. Volkswagnov dirkalnik ID.R ima glede na prizorišče tekme vgrajeno različno močno baterijo, katere kapaciteta je prilagojena posamezni dirkalni stezi. Ker pa to pri serijskih avtomobilih ni mogoče, so na voljo različne baterijske konfiguracije, s čimer sta moč in doseg lahko prilagojena različnim potrebam kupcev.

Tehnologija dirkalnika ID.R pod drobnogledom

Dvojna moč, brezemisijska vožnja: Volkswagen ID.R z dvema zmogljivima elektromotorjema s sistemsko močjo 500 kW (680 KM) iz mirovanja do 100 km/h pospeši v manj kot 2 sekundah - tako hitri niso niti današnji dirkalniki formule 1.

Pogonski koncept s po enim elektromotorjem na posamezni premi ter litij-ionske baterije dirkalnika ID.R so primerljivi s tehnologijo, ki jo Volkswagen uporablja pri popolnoma električnih serijskih modelih ID. Zasnova z dvema elektromotorjema in štirikolesnim pogonom si bo kmalu utrla pot v enega od serijskih modelov družine ID. Tudi dizajn s stiliziranimi lučmi ponazarja, da je ID.R športni ambasador serije ID.

Tehnologija polnjenja

Pripravljen, kot bi trenil

ID.R je opremljen s tehnologijo hitrega polnjenja. Njegova litij-ionska baterija se povsem napolni v samo 20 minutah. Sistem je bil razvit na osnovi znanja, pridobljenega v serijski proizvodnji, obratno pa se v razvoj serijskih vozil stekajo nova spoznanja z nastopov dirkalnika ID.R v avtomotošportu.

Sistem za zmanjšanje zračnega upora (DRS)

Tehnologija dirkalnikov formule 1

S pritiskom na tipko do višje hitrosti: pri ID.R je mogočni zadnji usmernik zraka opremljen s sistemom za zmanjšanje zračnega upora (DRS), značilnim za dirkalnike formule 1. Ko voznik pritisne na tipko na volanu, se odpre krilce v usmerniku zraka. S tem se zmanjša zračni upor med vožnjo - na primer na hitri ravnini. Vozilo postane bistveno hitrejše in poraba energije se zmanjša.

Rekuperacija

Ko daješ in sprejemaš

Medtem ko avtomobil s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem pri zaviranju večino zavorne energije pretvori v toploto in jo tako izgubi, dirkalnik ID.R energijo dovaja nazaj v baterijo. Tako del električne energije, potrebne za vožnjo, proizvaja sam. Tudi pri razvoju te tehnologije je bilo nadvse pomembno znanje Volkswagnovih tehnikov iz serijske proizvodnje.

Tehnični podatki

 

  • Pogon: 2 elektromotorja, stalni štirikolesni pogon
  • Moč: 500 kW (680 KM)
  • Navor: 650 Nm
  • Baterija: litij-ionska, 8 modulov s 56 celicami
  • Največja polnilna moč: 90 kW
  • Trajanje polnjenja: 20 minut
  • Masa: < 1.100 kg
  • Pospešek 0-100 km/h: < 2 sekundi
  • Najvišja hitrost: 270 km/h Antrieb: 2 Elektromotoren, permanenter Allradantrieb

Rekordi, rekordi, rekordi

Zmaga na dirki Pikes Peak International Hill Climb

Električni pogon je premagal motorje z notranjim zgorevanjem: po samo 250 dni dolgi fazi razvoja, 24. junija 2018, je Romain Dumas z ID.R prevozil 19,99 kilometra dolgo traso na Pikes Peak v ameriški zvezni državi Kolorad v 7:57,148 minute - s tem je dotedanji rekord proge, ki ga je dosegel dirkalnik z motorjem z notranjim zgorevanjem, izboljšal za več kot 16 sekund. Prvič v zgodovini gorske dirke, ki poteka od leta 1906, je voznik dosegel 4.302 metra visoki vrh v manj kot osmih minutah.

Nov rekord v kategoriji električnih vozil v Zelenem peklu

3. junija 2019 je električno gnani dirkalnik dosegel najboljši čas kroga na Severni zanki Nürburgringa. ID.R, ki je bil za poizkus izboljšanja rekorda še dodatno izpopolnjen, je 20,8 kilometra dolgo progo, ki velja za eno najzahtevnejših na svetu, prevozil v času 6:05,336 minute. Dumas je dotedanji rekord Petra Dumbrecka (VB, NIO EP9) iz leta 2017 izboljšal za 40,564 sekunde. S povprečno hitrostjo 204,96 km/h je ID.R znova odlično ponazoril izjemno zmogljivost Volkswagnovega električnega pogona.

Dvakratno navdušenje na prireditvi Goodwood Festival of Speed

Goodwood Festival of Speed v Veliki Britaniji je eden najbolj tradicionalnih in prestižnih avtomotošportnih dogodkov na svetu. Volkswagen in ID.R sta številne ljubitelje festivala navdušila že dvakrat: leta 2018, samo nekaj tednov po zmagi na dirki na Pikes Peak, je Romain Dumas 1,86 kilometra dolgo stezo za hitrostne preizkušnje prevozil v 43,86 sekunde in tako postavil nov rekord za električne avtomobile. Obenem je na tekmi osvojil skupno zmago. Julija 2019 je dvojec znova slavil zmago in z novim najboljšim časom 39,90 sekunde izboljšal skupni rekord proge za 1,7 sekunde. Prejšnji rekord je leta 1999 dosegel Nick Heidfeld, in sicer v dirkalniku formule 1 s skoraj 800 KM.

Vožnja do "Nebeških vrat"

Prvi nastop dirkalnika ID.R na Kitajskem: gora Tianmen, ki je od Pekinga - glavnega mesta Kitajske - po zračni črti oddaljena pribl. 1.300 kilometrov, po prepričanju Kitajcev povezuje nebesa in zemljo. Kot Nebeška vrata je poimenovan naraven, okoli 7.000 kvadratnih metrov velik predor v gori. Do njega se vije ena najbolj spektakularnih cest na Kitajskem. Ta ima 99 ostrih, kot lasnica ozkih zavojev in voznik na njej premaga okoli 1.000 metrov višinske razlike. 2. septembra 2019 je Romain Dumas 99 ovinkov ceste na goro Tianmen prevozil v 7:38,585 minute in je tako na vrh prispel hitreje kot kdorkoli pred njim.

2020: vrnitev dirkalnika ID.R

Čeprav so bili nekateri nastopi Volkswagnovega dirkalnika ID.R zaradi svetovne pandemije koronavirusa odpovedani ali prestavljeni, je električni športnik tudi v letu 2020 postavil nov mejnik: na testni vožnji na dirkališču Bilster Berg je testni in razvojni voznik Dieter Depping dosegel absolutni najboljši čas 4,2 kilometra dolge proge v vzhodnem delu Vestfalije. Na testiranju je sodeloval tudi novi ID.3. Tehnološki pionir in serijski model sta prvič skupaj prevozila nekaj kilometrov. Doseženi rekord znova ponazarja, kako perspektivna je električna pogonska tehnologija z vidika razvoja prihodnjih serijskih avtomobilov.

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen