Ko je Volkswagen leta 1970 ustanovil center za raziskovanje prihodnosti, je bila naloga pričevalca Kalberlaha ta, da z majhno ekipo za znamko Volkswagen razvije prvi "pogon prihodnosti". Kot elektrokemik in strokovnjak s področja raziskovanja baterij je bil pravi naslov za to delo, pri katerem je bil primarni cilj razvoj električne mobilnosti. Medtem ko so ostali še raziskovali, je pionirju uspel hiter preboj: s svojo ekipo desetih sodelavcev je razvijal baterijski sistem. Preizkušal je procesorje za krmiljenje motorjev in že dve leti pozneje na cesto poslal prvo vozilo: Bulli T2 z električnim pogonom. Morda se sprašujete, zakaj so že v sedemdesetih letih delali na tako ambicioznem projektu. Odgovor je preprost: v tistem času so pričakovali, da bodo v devetdesetih letih zaloge nafte že izčrpane. Iztočnica "nedelja brez avtomobila".
Kljub vsem napovedim in bojaznim pa nafte še ni zmanjkalo. Zato pa je bil rojen Bulli T2 z električnim pogonom - popoln mestni avtomobil. Z enim polnjenjem baterije je doseg znašal pribl. 70 km in tudi polnjenje ni bilo nikakršna težava, saj je potekalo prek polnilnega kabla in 220-voltne električne vtičnice. Revolucionarna moč. Edina slabost: zaradi mase čistega pogona, ki je znašala skoraj eno tono, je bilo redno vzdrževanje baterije pravi izziv. Rešitev je bila tehnika hitre menjave, s katero so prazno baterijo lahko zamenjali za polno.
ADOLF KALBERLAH
Elektrokemik in strokovnjak s področja raziskovanja baterij.
- Z električno baterijo je opremil model Bulli T2.
- Razvil je prvi Golf z električnim pogonom.
- Zaslužen je za maloserijsko proizvodnjo modela Golf I City-Stromer v osemdesetih letih.
Podatki
Bulli T2 z električnim pogonom
Najvišja hitrost: 70 km/h
Doseg: pribl. 70 km
Masa baterije iz svinčevih akumulatorjev: 850 kg
Čas polnjenja: 10 h
Dejstva
Masa praznega električnega Transporterja T2 (1972): 2,2 t
Baterija električnega Transporterja: 850 kg >težja od takratnega
Hrošča
Z baterijo več kot: 3 t
Senzacija: prvi Bulli z električnim pogonom.
To pa še ni bilo vse: Kalberlah je s svojo ekipo še naprej raziskoval in tuhtal, ker so verjeli v prihodnost električnega pogona. Leta 1976 je dejansko sledil prvi Golf z električnim pogonom. In ko je istega leta Muzej moderne umetnosti v New Yorku razpisal natečaj za taksi prihodnosti, je Kalberlah s svojim mestnim taksijem - električnim Transporterjem T2 s hibridnim pogonom - praktično čez noč zaslovel. Po vrnitvi iz New Yorka je tudi v Nemčiji pridobil kultni status kot "oče električnega pogona". Z rumenim električnim Bullijem se je pred prižganimi kamerami pripeljal v studio, kjer so v živo snemali nemško televizijsko oddajo "Die aktuelle Schaubude".
"Na svoj električni kombi smo bili zelo ponosni. Zdelo se je, da je popolna alternativa za kratke relacije: v komunalnih voznih parkih, kot servisno vozilo ali pa za lokalni dostavni promet."
Pionirja električne mobilnosti vežejo na električnega Bullija lepi spomini.
Prihodnost v maloserijski proizvodnji.
Leta 1981 je stekla maloserijska proizvodnja Golfa I City-Stromer, najprej sicer le za testne raziskave. Kalberlah je električnega Golfa uporabljal skoraj vsak dan. Prenizka napolnjenost baterije pri električnem hibridnem pogonu ali manjkajoča plaketa za izpušne pline - zgodbe, ki jih je doživel s svojim električnim avtomobilom, mu še danes narišejo nasmeh na obraz.