Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Začetki električne mobilnosti pri Volkswagnu. Nazaj v prihodnost.

Začetki električne mobilnosti pri Volkswagnu. Nazaj v prihodnost.

Električna mobilnost je v našem vsakdanu prisotna že skoraj povsod. Kljub temu pa ne vemo veliko o začetkih te v prihodnost usmerjene tehnologije. Zato smo se sestali z nekom, ki jo je že pred 50 leti vpeljal na naše ceste: z dr. Adolfom Kalberlahom, ki je eden prvih pionirjev električnih tehnologij.

Ko je Volkswagen leta 1970 ustanovil center za raziskovanje prihodnosti, je bila naloga pričevalca Kalberlaha ta, da z majhno ekipo za znamko Volkswagen razvije prvi "pogon prihodnosti". Kot elektrokemik in strokovnjak s področja raziskovanja baterij je bil pravi naslov za to delo, pri katerem je bil primarni cilj razvoj električne mobilnosti. Medtem ko so ostali še raziskovali, je pionirju uspel hiter preboj: s svojo ekipo desetih sodelavcev je razvijal baterijski sistem. Preizkušal je procesorje za krmiljenje motorjev in že dve leti pozneje na cesto poslal prvo vozilo: Bulli T2 z električnim pogonom. Morda se sprašujete, zakaj so že v sedemdesetih letih delali na tako ambicioznem projektu. Odgovor je preprost: v tistem času so pričakovali, da bodo v devetdesetih letih zaloge nafte že izčrpane. Iztočnica "nedelja brez avtomobila".

Kljub vsem napovedim in bojaznim pa nafte še ni zmanjkalo. Zato pa je bil rojen Bulli T2 z električnim pogonom - popoln mestni avtomobil. Z enim polnjenjem baterije je doseg znašal pribl. 70 km in tudi polnjenje ni bilo nikakršna težava, saj je potekalo prek polnilnega kabla in 220-voltne električne vtičnice. Revolucionarna moč. Edina slabost: zaradi mase čistega pogona, ki je znašala skoraj eno tono, je bilo redno vzdrževanje baterije pravi izziv. Rešitev je bila tehnika hitre menjave, s katero so prazno baterijo lahko zamenjali za polno.

ADOLF KALBERLAH

Elektrokemik in strokovnjak s področja raziskovanja baterij.

  • Z električno baterijo je opremil model Bulli T2.
  • Razvil je prvi Golf z električnim pogonom.
  • Zaslužen je za maloserijsko proizvodnjo modela Golf I City-Stromer v osemdesetih letih.

Podatki

Bulli T2 z električnim pogonom
Najvišja hitrost: 70 km/h
Doseg: pribl. 70 km
Masa baterije iz svinčevih akumulatorjev: 850 kg
Čas polnjenja: 10 h

 

Dejstva

Masa praznega električnega Transporterja T2 (1972): 2,2 t
Baterija električnega Transporterja: 850 kg >težja od takratnega Hrošča
Z baterijo več kot: 3 t

Senzacija: prvi Bulli z električnim pogonom.

To pa še ni bilo vse: Kalberlah je s svojo ekipo še naprej raziskoval in tuhtal, ker so verjeli v prihodnost električnega pogona. Leta 1976 je dejansko sledil prvi Golf z električnim pogonom. In ko je istega leta Muzej moderne umetnosti v New Yorku razpisal natečaj za taksi prihodnosti, je Kalberlah s svojim mestnim taksijem - električnim Transporterjem T2 s hibridnim pogonom - praktično čez noč zaslovel. Po vrnitvi iz New Yorka je tudi v Nemčiji pridobil kultni status kot "oče električnega pogona". Z rumenim električnim Bullijem se je pred prižganimi kamerami pripeljal v studio, kjer so v živo snemali nemško televizijsko oddajo "Die aktuelle Schaubude".

"Na svoj električni kombi smo bili zelo ponosni. Zdelo se je, da je popolna alternativa za kratke relacije: v komunalnih voznih parkih, kot servisno vozilo ali pa za lokalni dostavni promet."

Pionirja električne mobilnosti vežejo na električnega Bullija lepi spomini.

Prihodnost v maloserijski proizvodnji.

Leta 1981 je stekla maloserijska proizvodnja Golfa I City-Stromer, najprej sicer le za testne raziskave. Kalberlah je električnega Golfa uporabljal skoraj vsak dan. Prenizka napolnjenost baterije pri električnem hibridnem pogonu ali manjkajoča plaketa za izpušne pline - zgodbe, ki jih je doživel s svojim električnim avtomobilom, mu še danes narišejo nasmeh na obraz.

Morda vas bo zanimalo tudi: