Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Pametno in mobilno po mestu Smart mobility:

Pametno in mobilno po mestu Smart mobility:

Kako lahko vedno večjemu številu ljudi v najrazličnejših mestih sveta zagotovimo prevoz od točke A do točke B kar se da hitro in s poudarkom na varovanju naravnih virov? Pri pametni mobilnosti je ključnega pomena celostno povezan mestni prometni sistem.

Tukaj boste izvedeli:

  • S katerimi izzivi se sooča pametno mesto jutrišnjega dne
  • Kako digitalne storitve in tehnologije zagotavljajo prebivalcem mest nove oblike mobilnosti
  • Kaj pomenijo izrazi načrtovanje poti, mikromobilnost in deljeni osebni prevoz
  • Zakaj električna mikrovozila postajajo vedno pomembnejša

Leta 2050 naj bi po napovedih ZN 70 odstotkov svetovnega prebivalstva živelo na urbanih območjih. Da bi bila tej množici ljudi zagotovljena potrebna mobilnost, ne zadostujeta zgolj izgradnja dodatnih cest in parkirišč ter prehod na uporabo električnih avtomobilov. V pametnih mestih jutrišnjega dne je treba ponuditi inteligentne transportne rešitve. Infrastruktura in ponudbe za zagotavljanje mobilnosti se bodo tako v mestih radikalno spremenile. Različne rešitve v sklopu pametne mobilnosti bodo omogočile enostaven transport, ki ga bo v idealnem primeru mogoče organizirati s klikom na telefonu. Naslednjih šest digitalnih storitev in tehnologij že danes zagotavlja prebivalcem mest nove oblike mobilnosti: načrtovanje poti, souporaba avtomobila, pametno parkiranje, sopotništvo, deljeni osebni prevoz in mikromobilnost.

Berlin sodi med nemška mesta s pionirsko vlogo na področju intermodalne mobilnosti.

1. Načrtovanje poti:
intermodalna mobilnost

V velikih mestih so na voljo najrazličnejše transportne možnosti za individualno mobilnost: vozila lokalnega potniškega prometa s podzemno železnico, tramvaji, avtobusi in taksiji, prav tako sta možna souporaba avtomobilov in izposoja koles. Izberemo in kombiniramo lahko različna prevozna sredstva. Če nam uspe, da z enega prestopimo neposredno na naslednjega, govorimo o intermodalni mobilnosti. Obstajajo posebne aplikacije, s pomočjo katerih se lažje znajdemo v kopici možnosti. Z javnim potniškim prometom, avtomobilom ali izposojenim vozilom - ni več ključna vrsta prevoznega sredstva, pač pa to, da na cilj prispemo hitro in učinkovito. Z enim klikom je mogoče poiskati najhitrejšo ali najudobnejšo pot, pri čemer so v iskanje zajeti različni ponudniki z različnimi transportnimi sredstvi. Tovrstne integrirane ponudbe iz dneva v dan postajajo vedno bolj inteligentne in povezane: algoritmi v svojih izračunih upoštevajo podatke o aktualni prometni situaciji, pridobljene v realnem času, ter podatke o prostih parkirnih mestih na cilju. V prihodnje bodo na voljo tudi neposredni sistemi plačevanja. In aplikacije ne bodo prikazovale le možnosti, ki v največji meri prispeva k varovanju naravnih virov, pač pa tudi poti, ki bodo imele pozitiven učinek na zdravje, saj bo del poti treba prehoditi peš ali prevoziti z izposojenim kolesom.

2. Souporaba avtomobila (carsharing):
lastništvo je out, deljenje je in

Predvsem električni avtomobili bodo postali nepogrešljiv del urbane mobilnosti. Na voljo bodo v voznih parkih za souporabo vozil in bodo v pametnih mestih predstavljali eno od raznolikih transportnih možnosti. Princip je znan: v aplikaciji poiščeš avto, ki je najbližje tvoji trenutni lokaciji, ga rezerviraš in se z njim odpelješ. Na cilju ga pustiš na ustreznem parkirnem mestu ali nekje v poslovni coni. Pri daljši izposoji ali na območjih brez ponudb za souporabo vozil je lahko dobra alternativa medsebojna izmenjava avtomobila: zasebni najemodajalci svoj lastni avto v mestih posojajo ljudem, ki živijo v bližini. Vse skupaj funkcionira povsem preprosto. Kot najemodajalec vpišeš termine, ko je avtomobil na voljo, in jih skupaj s fotografijami in še drugimi podatki objaviš na posebni platformi. Na tej se zabeleži lokacija vozila. Ob najemu je vozilo mogoče odkleniti prek aplikacije za pametni telefon. Čipi in posebne povezljivostne enote nadomeščajo klasični avtomobilski ključ.

3. Pametno parkiranje:
nič več iskanja

Iskanje parkirnega mesta z avtomobilom je v mestih dobro znan problem. Rešitev: deljenje parkirnega mesta omogoča najemnikom in lastnikom zasebnih parkirnih mest, da parkirni prostor na zasebnem zemljišču za določen čas prepustijo drugim uporabnikom. Cela vrsta aplikacij za parkiranje skuša poenostaviti uporabo javnih parkirišč. Prek njih lahko kupiš parkirni listek, takoj ko parkiraš ob robu ceste ali zapelješ v parkirno hišo, ne da bi moral pozneje hoditi do parkomata. Parkirnino ob koncu meseca udobno plačaš prek neposredne bremenitve ali s kreditno kartico. Različna zagonska in industrijska podjetja za pametna mesta razvijajo rešitve (npr. radarske senzorje v uličnih svetilkah ali talne senzorje), ki bi zaznavale, ali je parkirno mesto prosto ali zasedeno. Na osnovi teh informacij bi bil voznikom avtomobilov vedno lahko na voljo ažuren zemljevid parkirnih mest. Podobno deluje t. i. parkiranje v skupnosti: v vozilu vgrajeni ultrazvočni senzorji nenehno preverjajo, ali so v okolici vozila prosta parkirna mesta. In čim več avtomobilov je povezanih, tem bolj ažurne in konsistentne so informacije.

 Pametni telefon lahko postane parkomat: aplikacija We Park omogoča uporabnikom, da parkirnino plačajo s pametnim telefonom.

4. Sopotništvo (carpooling):
peljimo se skupaj

Danes nikomur ni več treba v žgočem soncu dolge ure čakati z dvignjenim palcem ali z imenom cilja na kosu kartona, da bi se kdo ustavil z avtomobilom in ga peljal s seboj. S sopotništvom zasebni avtomobili v pametnem mestu postanejo javno prevozno sredstvo. Pri tem s pomočjo inteligentnih platform vsakdo zlahka najde primerne sopotnike. V preteklosti so se ponudbe osredotočale predvsem na ljudi, ki so se po naključju odpravljali v isto smer ali so se spontano želeli dogovoriti za prevoz. Podjetja in dnevni vozači so ostali na stranskem tiru. Toda zdaj že nekaj časa obstajajo sopotniške skupnosti za podjetja, univerze in mestne uprave. Te so namenjene uporabnikom, ki vsak dan potujejo na istih relacijah. Ob tem najbrž ni treba posebej poudarjati, da sopotništvo spodbuja druženje in poslovno mreženje. V mestih, kot je Los Angeles, smejo avtomobili z maksimalnim številom potnikov celo peljati mimo zastojev po posebnih voznih pasovih.

5. Deljeni osebni prevoz:
od vrat do vrat

 Pridružite se: poleg sredstev javnega prevoza je odslej na voljo tudi storitev prevoza z električnim shuttlom podjetja MOIA.

Cene avtobusnih in železniških vozovnic so sorazmerno ugodne, vendar pa se je z avtobusom ali vlakom mogoče peljati le na določenih relacijah, poleg tega pa zanje velja fiksen vozni red. Taksiji vozijo nenehno in povsod, so pa seveda dragi. Vrzel med tema dvema ekstremoma je zapolnila nova možnost naročanja osebnih prevozov. Pri tej lahko uporabnik - kot pri taksijih - naroči storitev na domala katerikoli lokaciji mesta in se dogovori za prevoz do želenega cilja. Da pa bi bilo vozilo ves čas kar se da izkoriščeno, lahko med vožnjo na različnih točkah vstopijo dodatni potniki ali pa obstoječi potniki izstopijo. V ozadju algoritem iz podatkov voznega parka podjetja in naročil uporabnikov v realnem času izračunava optimalne poti. Pametni telefon skladno s tem usmeri uporabnika do najbližje vstopne točke, ki je vedno dostopna peš. V idealnem primeru je mogoče organizirati celo prevoz od vrat do vrat ali prestopanje na druga prevozna sredstva brez vmesnega čakanja.

 Za peš predaleč, za avto preblizu: zadnji kilometer je v mestu najbolj zabavno prevoziti s skirojem ali kolesom.

6. Mikromobilnost:
za zadnji kilometer

V Šanghaju, Berlinu ali Los Angelesu: pri razvoju naprednih konceptov za pametno mobilnost v urbanem okolju imajo eno od ključnih vlog rešitve za premagovanje razdalje od hišnih vrat do naslednje postaje ali od postaje do pisarne. Ta razdalja je poimenovana tudi "zadnji kilometer". Dejstvo je, da je ni treba premagati peš, pač pa je mogoče uporabiti električna mikrovozila, ki pomembno zaznamujejo prehod na pametno mobilnost v mestih. Mednje sodijo monokolesa, osebni transporterji, kolesa z električno podporo, električna in tovorna kolesa ter električni skiroji. Predstavnike nove garde električne mobilnosti bo v prihodnje dovoljeno uporabljati na kolesarskih stezah in v conah za pešce. Na cilju bo uporabnik lahko vozilo bodisi vzel s seboj v pisarno ali pa ga parkiral na ustreznem mestu. Seveda se že pojavljajo tudi prvi ponudniki za souporabo. Tako se odpirajo vrata za nove tehnologije in digitalne poslovne modele na področju trajnostne mobilnosti v pametnem mestu.