Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

5 najbolj nenavadnih električnih avtomobilov na svetu Pozor:

5 najbolj nenavadnih električnih avtomobilov na svetu Pozor:

Avto‑kolo, "zložljiva" električna rešitev za parkirišča in električni avtomobil iz sladkorja – to so samo trije posebni električni avtomobili izmed mnogih. Tukaj je dokaz.

Tukaj boste izvedeli:

  • Zakaj nekateri električni avtomobili ne bodo nikoli pristali na odpadu
  • Kako hitra je lahko električna mobilnost
  • Kaj je električno avto-kolo
  • Kateri električni avtomobili se lahko med seboj povežejo

 

 

Nobe: trikolesni električni avtomobil za retro navdušence

Estonsko podjetje Nobe je svojo strast vložilo v novi vintage model s tremi kolesi in vsekolesnim pogonom, tremi sedeži ter dvojimi vrati. "Želeli smo izdelati avtomobil, ki bi ljudi pripravil do tega, da se ustavijo in ga občudujejo - tako kot se ljudje ustavijo, ko vidijo starega Volkswagnovega hrošča," pravi proizvajalec. In Nobe 100 nikdar ne bo nehal greti src svojih lastnikov, saj ta električni avto po besedah Estoncev nikoli ne bo videl smetišča. Pri poškodbah lastnik enostavno pošlje vse dele nazaj in naroči nove, proizvajalec pa nato reciklira izločene kose.

Nobe 100 bo serijsko vzbujal retro občutke od leta 2020 - z najnovejšo tehnologijo pod nostalgično oblikovanim sprednjim pokrovom. Električni avto ima eno fiksno vgrajeno in eno manjšo prenosno baterijo. Napolniti ju je mogoče čisto enostavno in kjerkoli, npr. med obiskom pri prijateljih. Obe bateriji skupaj poskrbita, da 390-kilogramski Nobe lahko prevozi do 230 km, pri maksimalni hitrosti 110 km.

Eleganten, ampak ne za vsak žep: Nobe 100 bo predvidoma stal 29.000 EUR, prišteti pa je treba še davke

Noah: električni avto iz lana in sladkorja, primeren za reciklažo

Noah, električni avtomobil nizozemske tehnične univerze Eindhoven, je do 90 % narejen iz obnovljivih surovih - osnovo predstavljajo lanena vlakna in sladkor. Na koncu njegovega življenjskega cikla ga je mogoče reciklirati na okolju prijazen način. Učinkoviti urbani malček tehta le 350 kg, prišteti pa je treba še baterijo, ki tehta 60 kg. Zaradi lahkotnosti tega bio električnega avtomobila za dve osebi doseg s polno baterijo znaša do 240 km, pri najvišji hitrosti 110 km/h. Noah pa ni le okolju prijazen, ampak tudi praktičen avto: prazna baterija ne pomeni, da si mora vozilo vzeti odmor - baterijsko enoto je namreč mogoče enostavno zamenjati. Prav tako naj bi bilo pozneje mogoče zamenjati obstoječe baterije z novimi baterijskimi tehnologijami z večjim dosegom. Vendar Noah zaenkrat še ne bo prešel v serijsko proizvodnjo. Električni avtomobil so zasnovali študenti tehnične univerze kot primer okolju prijazne mobilnosti.

Študenti tehnične univerze so na turneji ­po Evropi navdušili z bioraz­gradljivim vozilom Noah

NIO EP9: od 0 do 100 km/h, kot bi trenil

Jasno že na prvi pogled: ta električni avtomobil ni mestno vozilo za vsakdanjo rabo. Štiri baterije, ki jih je mogoče zamenjati, so pri kitajskem NIO EP9 zaslužne za skupno 1 megavat. Po besedah proizvajalca maksimalni doseg tega električnega dvosedežnika pri normalni vožnji znaša 427 km. Kakorkoli, s tako zmogljivim pogonom se nihče ne želi cijaziti. Na dirkališču električni avto s štirikolesnim pogonom od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot 3 s, do 200 km/h v 7,1 s, omejitev hitrosti pa NIO EP9 doseže pri 313 km/h. Pri tako hitri vožnji električnega vozila se užitek konča že po pribl. 20 minutah. Kar ostane, sta pospešen srčni utrip in zasoljena cena. Čeprav proizvajalec označuje NIO EP9 kot serijski avtomobil, ga bo proizvajal samo po naročilu - za peščico posameznikov, ki imajo 1,3 milijona evrov odveč.

Model NIO EP9 si privoščijo predvsem kitajski milijonarji

PodRide: električno avto-kolo za športnike, ki se ne ustrašijo nobenega vremena

Obrnete ključ v kontaktni ključavnici in se odpeljete? Ne z električnim vozilom PodRide. Pri njem mora voznik za zagon najprej zavrteti pedala. PodRide je namreč posebna oblika hibrida: pol kolo, pol električni avto. Švedski izumitelj Mikael Kjellman ga je opremil s šasijo, podobno avtomobilski, 250-vatnim motorjem, pedali za poganjanje in podporo za poganjanje. Po Kjellmanovih besedah doseg 70 kg težkega, 1,80 m dolgega in 1,45 m visokega električnega vozila znaša do 60 km - pri najvišji hitrosti 25 km/h. Pred vetrom in vremenom ščiti vodoodbojna lupina nad okvirjem, ima pa tudi vetrobransko steklo in nakazana vrata. Skozi njih ni mogoče vstopiti - za vstop se električno avto-kolo poklopi naprej.

Mikael Kjellman je zbral sredstva v višini pribl. 90.000 EUR. S proizvodnjo vozila želi začeti čim prej.

Prototip vozila PodRide je že vsakodnevni spremljevalec izumitelja

EO smart connecting car": e-mobilnost, ki jo je mogoče zložiti

Najti parkirno mesto v mestu je včasih tako težko kot zadeti sedmico. Tudi znanstveniki iz raziskovalnega centra Robotics Innovation Center na nemškem raziskovalnem centru za umetno inteligenco (DFKI) poznajo ta občutek. Prava rešitev? Njihov robotski avto EO smart connecting car. Bočno parkiranje, prečna postavitev pnevmatik in "skrčenje" karoserije na dolžino pribl. 1,80 m so za ta električni avtomobil mala malica. Tako kot iskanje parkirnega mesta. Za tako "zložen" električni avto se najde prostor tudi na najmanjših parkirnih mestih, voznik pa se med vožnjo ne bo počutil, kot da je v škatlici za vžigalice. V centru DFKI pa so vozilo opremili še z drugimi možnostmi: več vozil lahko tvori verigo in tako med vožnjo privarčuje elektriko. Če enemu izmed vozil v verigi zmanjka elektrike, druga vozila z njim delijo svojo. Povezljivi električni avto doseže najvišjo hitrost pri 65 km/h, doseg pa znaša do 70 km. Tako je električno robotsko vozilo optimalno zasnovano za mestni promet. Z možnostjo avtonomne vožnje in prilagodljivo postavitvijo polnilne postaje so vozila EO smart connecting cars del prihodnosti električne mobilnosti - toda šele električne mobilnosti pojutrišnjega dne. Električni avto je namreč še konceptno vozilo za testiranje avtonomnih voznih funkcij pri električnih avtomobilih v mestnem prometu in naj bi omogočil vpogled v možnosti mobilnosti, predvsem za stalno rastoča megamesta prihodnosti.

V centru Robotics Innovation Center je z vozilom EO smart connecting car nastal električni avto prihodnosti