Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Ko se vse zgodi samo od sebe – parkirna hiša prihodnosti.

Besedilo: Philipp Bittner
Fotografije: Volkswagen AG

Čas je dragocena dobrina in v prihodnosti ga bo treba veliko redkeje porabiti za iskanje parkirnega mesta. Volkswagen je razvil inovativen koncept, s katerim v prihodnje to ne bo več naloga voznikov - pilot za parkirne hiše namreč poišče prosto parkirno mesto brez voznika za volanom. Čas je dodatno mogoče prihraniti z avtomatskim polnjenjem električnih vozil na parkirnem mestu.

41 ur na leto - toliko dodatnega časa bodo v prihodnosti imeli Nemci, ker jim ne bo več treba iskati parkirnega mesta. Pa še gorivo bodo prihranili. Kaj pravite na to, da bi obstajala tehnologija, ki bi namesto vas parkirala vozilo in napolnila baterijo, medtem ko bi se vi odpravili na letališče, v restavracijo ali na večerni dogodek? Sliši se kot znanstvena fantastika, toda Volkswagen razvija rešitev, s katero bo ta vizija že kmalu postala resničnost.

Volkswagnov pilot za parkirne hiše omogoča, da voznik na vhodu v parkirno hišo izstopi iz vozila in nato delo prepusti inovativnim tehnologijam. Vozilo avtomatsko zapelje na prosto mesto v parkirni hiši, s klikom na tipko v aplikaciji pa ga je mogoče znova pripeljati nazaj na izhod. Povsem preprosto.

Osnova za ta - na videz preprosti - postopek so kompleksni tehnični procesi, ki morajo ves čas delovati popolnoma usklajeno. "V parkirni hiši je avtonomna vožnja veliko bolj zapletena kot na primer na avtocesti," pravi Daniel Mossau, Volkswagnov projektni vodja za pilota za parkirne hiše. "V parkirni hiši imamo med drugim klančine, robnike, zidove in znake, ki visijo s stropa. Vse to mora vozilo prepoznati. Interpretacija situacije je izjemno velik izziv," pojasnjuje Mossau. Da bi bilo vozilo temu izzivu zanesljivo kos, različne tehnologije v kompleksnem postopku pokrivajo različna področja nalog. Poleg tega morajo biti v avtomobilu vgrajeni številni senzorji. Z laserskimi čitalniki, radarskimi senzorji, ultrazvočnimi senzorji ali kamerami je pilotu za parkirne hiše zagotovljen popoln pregled nad okolico vozila.

Tudi parkirna hiša je opcijsko lahko opremljena z dodatno infrastrukturo. Že pri programski opremi za dostop so možne inovativne prilagoditve. Tako se na primer zapornica na vhodu v parkirno hišo odpre in zapre avtomatsko in vozilo se brez voznika odpelje na parkirno mesto. Orientacija znotraj parkirne hiše poteka na osnovi simbolov (podobnih QR-kodi), ki jih berejo sistemi v vozilu. "Glede na potrebe upravitelja je parkirno hišo opcijsko mogoče nadgraditi z nadaljnjo infrastrukturo," razlaga Mossau. Tako bi na primer lahko bila parkirna mesta rezervirana z avtomatiziranimi stebrički. Zlahka je tudi izvedljiva možnost, da bi se električna vozila v času parkiranja odpeljala do polnilnih postaj znotraj parkirne hiše. Čim več infrastrukture bo integrirane, tem več storitev bo upravitelj parkirne hiše lahko ponudil svojim strankam. Prilagojen bo tudi sistem plačila. Stranka bo namesto klasičnega parkomata lahko uporabila kar aplikacijo in parkirnino udobno poravnala prek pametnega telefona. 

"Pilot za parkirne hiše ne prinaša prednosti le voznikom avtomobilov," pravi Mossau. Upravitelji parkirnih hiš si bodo lahko zagotovili še boljšo izkoriščenost razpoložljivih kapacitet. Vozilom bodo zadostovala že manjša parkirna mesta, saj po parkiranju ne bo nikomur treba izstopiti iz avtomobila. Za komunikacijo med vozili in infrastrukturo parkirnih hiš Volkswagen uporablja uradne standarde ISO. Od leta 2019 naprej bo naprodaj prva modelska serija, ki bo serijsko opremljena z inovativno komunikacijsko tehnologijo za izmenjavo izbranih, na promet vezanih informacij neodvisno od proizvajalca. Izmenjava informacij bo pri tem potekala tako med vozili kot tudi med vozili in infrastrukturo parkirne hiše (Car-to-X). Nekaj je namreč jasno: noben upravitelj parkirne hiše ne bo namestil raznovrstnih sistemov različnih proizvajalcev.

TOGETHER – Strategija 2025

Mobilnost prihodnosti se bo najprej uveljavila v mestih in metropolah. Tukaj je potencial za spremembe največji. Volkswagen zato obširno vlaga v tehnologije prihodnosti, kot so električna mobilnost, avtonomna vožnja, digitalna povezanost vseh udeležencev v prometu in nove mobilnostne storitve.

Volkswagen sebe vidi kot partnerja mest in skupaj z njimi išče nove ideje, oblikuje sodelovanja in izvaja pilotne projekte, kot je projekt "Avtonomno parkiranje" na letališču v Hamburgu.

V parkirni hiši blizu terminala hamburškega letališča strokovnjaki testirajo avtonomno parkiranje s Volkswagnovimi vozili. Prve stranke bodo novo storitev avtonomnega parkiranja lahko preizkusile v začetku naslednjega desetletja.

In naher Zukunft werden im Parkhaus auch automatisierte Ladevorgänge stattfinden. Denkbar wäre dabei die Technologie des induzierten Ladens, bei der das Fahrzeug nur auf eine Ladeplatte gesteuert wird. Eine weitere technische Lösung könnte (wie hier im Bild) ein automatisch geführter Ladestutzen sein.

V Hamburgu je mogoče videti, kako daleč so že prišli Volkswagnovi strokovnjaki. Ti so v parkirni hiši ob letališču dokazali, da avtonomno parkiranje ni več samo oddaljena prihodnost. V okviru partnerstva za mobilnost, sklenjenega z mestom Hamburg, avtomobili koncerna Volkswagen samostojno vozijo po parkirni hiši - zaenkrat sicer še v posebej za to zaprtem območju.

V začetku naslednjega desetletja naj bi napočil trenutek, ko bo pilot za parkirne hiše lahko tudi uradno nastopil svojo službo. In najpozneje takrat bodo vozniki avtomobilov morali začeti razmišljati, kaj bodo z dodatnim časom.

 

Tehnologije prihodnosti by Volkswagen

Tudi doma lahko vozilo parkira brez voznika za volanom - z daljinskim upravljanjem. Voznik lahko prek pametnega telefona upravlja vozilo z istim naborom funkcij kot pri sistemu Park Assist. Hitrost vozila pri parkiranju in odparkiranju znaša največ 5 km/h. V primeru ovir se vozilo samodejno ustavi, ko voznik spusti ustrezno tipko. Izklop motorja, aktiviranje zavore in zaklepanje vrat - tudi za to je mogoče poskrbeti na daljavo.

Morda vas bo zanimalo tudi: