Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Četrta dimenzija videnja Obogatena in navidezna resničnost:

Četrta dimenzija videnja Obogatena in navidezna resničnost:

Obogatena resničnost in navidezna resničnost spreminjata naš pogled na svet in kako z njim komuniciramo. V času povezane vožnje si je obogatena resničnost že zdavnaj utrla pot tudi v avtomobile.

Tukaj boste izvedeli:

  • Kaj pomenita navidezna resničnost in obogatena resničnost
  • Kako vam navidezna in obogatena resničnost lahko pomagata pri nakupu vozila
  • Kako lahko prva pametna kontaktna leča spremeni vaš pogled
  • Zakaj obogatena resničnost poenostavi vožnjo z avtomobilom

"Zvezdne steze" niso le nanizanka za goreče oboževalce znanstvene fantastike, pač pa so vedno tudi odstirale pogled na tehnologijo prihodnosti:

  • Communicator kot predloga za pametni telefon
  • Visors kot primer za pametna podatkovna očala
  • Holodeck za vstop v virtualno okolje

V kultni seriji je na vsakem koraku mogoče naleteti na pripomočke in tehnologije, ki danes v vedno večji meri postajajo del našega vsakdanjika. Pri tem osrednjo vlogo igrata obogatena resničnost (Augmented Reality, AR) in navidezna resničnost (Virtual Reality, VR) skupaj z umetno inteligenco (Artificial Intelligence, AI). Z njimi naši čuti odkrivajo nove razsežnosti in pridobivajo dodatne informacije. Medtem ko obiskovalci kina ali doživljajskih parkov ter uporabniki simulatorjev z navidezno resničnostjo vstopijo v virtualni svet, se pri obogateni resničnosti realnost in računalniško ustvarjena resničnost spojita v eno. Pri tem je dejanska okolica v vidnem polju opazovalca obogatena z digitalnimi informacijami.

 

VR in AR v avtohiši

Navidezna resničnost in obogatena resničnost sta zanimivi še posebej za marketing in prodajo. Tako lahko kupci svoje želeno vozilo konfigurirajo v virtualnem prodajnem salonu in na koncu doživijo avtomobil v realistični prometni situaciji v 3D-obliki. Volkswagen je na primer leta 2018 predstavil novi Touareg z lastno aplikacijo za obogateno resničnost.

Proizvajalci avtomobilov in dobavitelji z novo tehnologijo eksperimentirajo tudi na področjih, ki kupcem niso vidna: virtualna očala v delavnici pomagajo servisnemu osebju in mehanikom pri njihovem delu. Z izpopolnjenimi orodji za navidezno resničnost je nove avtomobile mogoče konstruirati do najmanjše podrobnosti ali jih uporabiti za simulacije - brez uporabe pravih materialov. Na ta način prihranimo čas in razvojne stroške. Digitalne tehnologije se ravno tako uporabljajo v logistiki, pri izobraževanju in usposabljanju ter na sejmih.

Umetna inteligenca v pametnem telefonu

Pametni telefoni imajo s kamerami, aplikacijami in internetno povezavo pravzaprav vse, kar zahteva trenutni trend. Od poletja 2018 je na voljo aplikacija Google Lens za prepoznavanje slik z umetno inteligenco. Tako se kamera pametnega telefona spremeni v iskalnik. Med sprehajanjem po nakupovalnem centru lahko pametni telefon na primer odčita izložbena okna in s pomočjo umetne inteligence analizira slikovne informacije. Nato se v realnem času prikažejo dodatne informacije o izdelkih ali alternativne spletne ponudbe. Vse to bi morala omogočati že pametna podatkovna očala Google Glass, ki jih je razvil internetni koncern. A izdelek je bil polomija, zaradi česar je tehnologija na splošno takrat utrpela začasno izgubo ugleda.

Pametne kontaktne leče z obogateno resničnostjo

Znanstvenik Babak Parviz velja za očeta pametnih podatkovnih očal Google Glass. Znan pa je po še enem inovativnem izumu. Leta 2009 je Parviz namreč predstavil prvo pametno kontaktno lečo, ki jo je mogoče enostavno namestiti na zenico, informacije pa se na zaslon prenašajo brezžično. Uporabniku se zdi, da slike prosto lebdijo v prostoru. Od tega tehnološkega preboja naprej več podjetij raziskuje in se ukvarja z novo obliko videnja. Leta 2016 je proizvajalec elektronike Samsung patentiral tovrstno kontaktno lečo, v kateri so združeni kamera, senzorji gibanja in zaslon. Tako lahko želeno možnost na primer izberemo z mežikom. Poleg tega kontaktna leča omogoča uporabo obogatene resničnosti, kar pomeni, da se to, kar vidimo z očmi, dopolni z dodatnimi informacijami.

Digitalna transformacija se je začela že leta 1968

Obogatena resničnost pa vseeno ni tako zelo futuristična: prenosi športnih dogodkov in vremenskih poročil v živo so že dolgo obogateni z računalniško ustvarjenimi informacijami. Že od sredine prejšnjega stoletja je ideja o navidezni resničnosti oz. obogateni resničnosti postala realnost. Leta 1968 je računalniški grafik Ivan Sutherland predstavil prvi naglavni zaslon - predhodnik podatkovnih očal, ki je tridimenzionalne oblike uporabniku projiciral neposredno pred oči. Tehnologija obogatene resničnosti se poleg tega že desetletja uporablja v pilotskih čeladah in v letalskih kokpitih. Ameriški in japonski proizvajalci avtomobilov so vozila s tovrstnimi projicirnimi zasloni (HUD) prvič opremili konec 80. let. Možnosti prikazov danes zajemajo hitrost, napotke navigacije in opozorila, na primer za prekoračitev hitrostnih omejitev ali bližajoče se nevarnosti, prikaze opozoril za razdaljo in nivo goriva pa vse do razvedrilnih funkcij.

Projicirni zaslon bi lahko nadomestil prometne znake