Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Višje, hitreje, tišje.

Višje, hitreje, tišje.

Koliko pravzaprav zmore Volkswagnov električni superšportni avtomobil, ki je poleti 2018 zmagal na legendarni gorski dirki na Pikes Peak? Dovolj, da svoj 4302 m visoki cilj osvoji v rekordnem času. Opremljen s tehnologijo za električne avtomobile, ki poganja tudi Volkswagnovo družino ID.

1440 metrov višinske razlike, 156 ostrih ovinkov in 19,99 kilometra v 7:57,148 minute: po 31-letni odsotnosti in 8 mesecih razvojnega dela je Volkswagen zmogljivost električnega prototipa ID. R Pikes Peak postavil v sam vrh. In to na vrh Skalnega gorovja - na "dirki med oblake", najbolj slavni gorski dirki na svetu. Klasična avtomobilska preizkušnja v ameriškem Koloradu je legendarna. Zaradi vremena, ki se stalno spreminja, temperatur pod nič stopinjami Celzija in majhnega deleža kisika v zraku velja za pravi vzdržljivostni preizkus.

"Optimalni pogoji," se veseli dr. Frank Welsch, član uprave, odgovoren za poslovno področje tehničnega razvoja. Povratek z namenom naskoka na vrh je zanj tudi pot v vrh električne mobilnosti.

Pokrajina Skalnega gorovja

In dejansko: medtem ko motorjem z notranjim zgorevanjem na tej višini začne zmanjkovati zraka, na električne avtomobile redek zrak prav nič ne vpliva. Torej v tem primeru višinska bolezen preti le vozniku, 40-letnemu Francozu Romainu Dumasu. Ko je Volkswagen leta 1987 z Golfom zadnjič nastopil na dirki na Pikes Peak, je bil Dumas še majhen deček z velikimi sanjami: želel je postati voznik formule 1. To mu je kasneje tudi uspelo. Postal je tudi Porschejev tovarniški voznik. Vozi rally, udeležuje se tekmovanj s starodobniki in je zmagovalec že osmih 24-urnih dirk. Na primer v Le Mansu, na Nürburgringu in v Spa-Francorchampsu. Leta 2016 mu je uspelo gorsko progo prevoziti s tretjim najhitrejšim časom v 102-letni zgodovini Pikes Peaka

Pisal je zgodovino avtomotošporta: izkušeni voznik Romain Dumas.

Kljub vsemu pa Dumas goro še vedno izjemno spoštuje. "Uporaba elektromotorjev je izziv," pravi in doda, da mora voznik popolnoma spremeniti svoj način vožnje, saj se avto drugače odziva. Prav ta izziv in ekstremni pogoji so ga pritegnili - do danes je na klasični preizkušnji zmagal že trikrat. Poleg tega so pokali iz Kolorada skoraj edini, ki jih hrani v stanovanju. Večino ostalih je podaril. Zgodovinski rekord na Pikes Peaku mu bo ostal v spominu.

In ko že govorimo o zgodovini: Pikes Peak je v ZDA druga najstarejša dirka, ki jo prirejajo še danes. Ko so jo leta 1916 organizirali prvič, je trajala tri dni, tekmoval pa je lahko vsak. Vsak, ki je imel vozen avto ali motorno kolo. To je omogočilo zmago nekaterim nenavadnim tekmovalcem z vozili znamke "domača delavnica". Tako je leta 1922 zmagalo vozilo, ki je bilo sestavljeno iz samih odpadnih delov. To vozilo je danes razstavljeno v muzeju v Colorado Springsu.

Leta 1953 so prvič lahko dirkali tudi športni avtomobili. Volkswagnovi hčerinski družbi Porsche in Audi sta potem v letih, ki so sledila, vedno zasedali prva mesta, dokler ni Volkswagen sedaj ponovno nastopil sam in si privozil zmago. Leta 2018 je na dirki v šestih kategorijah nastopilo 56 avtomobilov in 27 motornih koles - ID. R Pikes Peak je vozil v kategoriji "Unlimited". Edini pogoj: imeti mora štiri kolesa. Sliši se kot pustolovščina. In to tudi je. Kajti pri tehniki in motorju je sicer dovoljeno vse. Idealno igrišče, kjer lahko pod ekstremnimi pogoji optimalno preizkušamo tehnologije prihodnosti, kot je električni pogon.

Takšen vzdržljivostni preizkus je v avtomotošportu posebej zahteven: za razliko od običajnih dirkalnikov tukaj ne gre za maksimalno moč. Gre za iskanje popolnega ravnovesja - idealne srednje poti med hitrostjo in sposobnostjo manevriranja ter energijsko gostoto in maso. Seveda je avto kljub temu hiter: z močjo 500 kW (680 KM) od nič do 100 km pospeši v 2,25 sekunde, navor pa znaša 650 Nm. Približno 20 odstotkov potrebne energije je proizvedenih med vožnjo. Tudi zavorno energijo je mogoče deloma spremeniti v električno in jo shraniti v baterije - zaslugo za to imajo litij-ionske baterije. Električna motorja v tem primeru delujeta kot generatorja. Tehnologija, ki bo na voljo tudi serijsko. "Upamo, da bomo tukaj dobili spodbude za razvoj bodočih modelov," je povedal Welsch.

Že od leta 2020 bo Volkswagen z družino ID. na trg lansiral celo paleto serijskih vozil z izključno električnim pogonom, do leta 2025 naj bi jih bilo že več kot 20. Pečat je že zdaj pustila vrhunska zmogljivost ID. R Pikes Peaka. Gore vabijo.

Morda vas bo zanimalo tudi: