Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Nič več menjave olja Električni avtomobili v servisni delavnici:

Nič več menjave olja Električni avtomobili v servisni delavnici:

Vzdrževanje in nega sta pri električnem avtomobilu drugačna kot pri klasičnem motorju z notranjim zgorevanjem: ni vžigalnih svečk, izpušnega sistema, menjalnika. Tako prihranimo čas in denar. Kljub temu pa je redno vzdrževanje seveda pomembno.

Tukaj boste izvedeli:

  • Zakaj moramo električne avtomobile le redko peljati v servisno delavnico
  • Kako se vzdrževanje električnega avtomobila razlikuje od tistega pri motornem vozilu na bencinski ali dizelski pogon
  • Kaj lahko storite za manjšo obrabo
  • Na kaj morate biti pozorni pri izbiri servisne delavnice

 

Zaradi drugačnega pogona pri električnem avtomobilu veliko delov dosedanjih motorjev enostavno ni več potrebnih. Mednje sodijo komponente motorja, kot so zračni filter, filter za gorivo in oljni filter, hladilni sistem motorja ali vžigalne svečke ter obrabni deli, kot sta izpušni sistem ali sklopka. Ker so v električnih avtomobilih nameščeni sinhroni motorji z izmeničnim tokom, ki nimajo drsnih kontaktov in se zato ne obrabijo, sami motorji praktično ne potrebujejo vzdrževanja. Poleg tega električni avtomobili nimajo ročnega menjalnika. Skratka: manj komponent pomeni tudi manjše stroške vzdrževanja.

Manj komponent, manj vzdrževanja

K sestavnim delom, ki jih je kot običajno treba redno vzdrževati, sodijo na primer zavore. Te so pri električnem vozilu manj obremenjene, zaradi česar jih je treba tudi redkeje zamenjati. To med drugim zagotavlja rekuperacija. Pri zaviranju vozila se kinetična energija namreč pretvarja v električno energijo in se regenerira. Rekuperacija deluje tudi kot motorna zavora, zaradi česar je zavorni sistem manj obremenjen in se ne obrabi tako hitro kot pri motorju z notranjim izgorevanjem. Poleg tega je treba preverjati krmiljenje, klimatsko napravo, platišča in pnevmatike. Navsezadnje so servisni pregledi potrebni v podobnih intervalih kot pri osebnem vozilu z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Medtem ko se po eni strani lahko izognemo vzdrževanju nekaterih sestavnih delov, značilnih za motor z notranjim zgorevanjem, pa po drugi strani pri vzdrževanju električnega avtomobila pridejo v poštev posebni elementi. Mednje sodi baterija, ki jo je treba vizualno kontrolirati; redni servis tako vključuje pregled  polnilnega priključka in kabelskih povezav kot tudi stanja baterije.

Pri vzdrževanju električnega avtomobila bodite pozorni na baterijo

V večini električnih vozil so vgrajene litij-ionske baterije. Kdor želi še posebno dobro ravnati s svojo baterijo, vozila ne sme pustiti dlje časa napolnjenega na manj kot 20 odstotkov. Podobno kot pri pametnih telefonih, ki so ravno tako opremljeni z litij-ionskimi baterijami, lahko tudi pri električnih avtomobilih način polnjenja baterije podaljša njeno življenjsko dobo. Tako je polnjenje z izmeničnim tokom, na primer na gospodinjski vtičnici, bolj priporočljivo kot polnjenje z enosmernim tokom v hitri polnilnici. Ker je baterija najdražji nadomestni del avtomobila, se skrbno ravnanje z njo vsekakor izplača.

Lastniki avtomobilov z električnim motorjem morajo biti pozorni na še eno obrabno komponento, in sicer pnevmatike. Električni avtomobili lahko pri speljevanju dosežejo občutno večji navor kot večina drugih vozil. Redno hitro speljevanje lahko poškoduje profil pnevmatike, zaradi česar se izplača počasno speljevanje. Pri nakupu in vzdrževanju pnevmatik morate upoštevati posebne zahteve električnih avtomobilov.

35-odstotno nižji stroški vzdrževanja

Čeprav imajo električni avtomobili pri rednih servisnih pregledih določene drugačne zahteve kot vozila s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem, so stroški vzdrževanja in popravil za električna vozila skupno za 35 odstotkov nižji od primerljivega vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem, je ugotovil nemški Inštitut za avtomobilsko industrijo (IFA). Po ocenah aktualne skupne raziskave, ki sta jo izvedla Inštitut za avtomobilsko industrijo in podjetje DEKRA, bodo že leta 2020 skupni stroški električnega avtomobila, vključno z nakupom, elektriko, rednim vzdrževanjem in servisiranjem, za 3,2 odstotka nižji kot pri avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem, pri čemer ekosubvencije ali možnosti brezplačnega polnjenja niti niso bile upoštevane.

Kdor bo svoje električno vozilo peljal na servisni pregled, lahko načeloma izbere katerokoli servisno delavnico, ki preglede izvaja skladno z navodili proizvajalca. Dela na visokonapetostnem sistemu se lahko opravljajo v ustrezno opremljenih delavnicah
z usposobljenim osebjem. Pred začetkom izvajanja del na vozilu mora mehanik preveriti, ali je visokonapetostni sistem dejansko izklopljen, tako da lahko dela opravlja brez problemov. Načeloma velja, da kdor za servis izbere ustrezno delavnico z usposobljenim osebjem, je lahko prepričan, da so izpolnjeni vsi potrebni kriteriji.