Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Pet stopenj do avtonomne vožnje.

Besedilo: Volkswagen AG
Ilustracije: Volkswagen AG

Pregled petih stopenj razkriva, kakšna je pot v prihodnost. Asistenčni sistemi so ključna tehnologija do avtonomne vožnje. Vozniki Volkswagnov v vozilih že zdaj lahko najdejo ustrezno opremo za več udobja. Poleg tega Volkswagen s študijo SEDRIC¹ napoveduje zadnji korak, ki bo spremenil prav vse.

Postopna avtomatizacija vozila ne pomeni le več udobja v cestnem prometu, temveč revolucijo v mobilnosti. Pet stopenj opisuje razvoj do avtonomnega vozila. Izbirati je mogoče že med številnimi pametnimi pomočniki, ki vozniku pomagajo v različnih situacijah. Radarski in ultrazvočni senzorji beležijo prometne situacije, večfunkcijska kamera na sprednjem delu vozila nadzira vozne pasove in spremlja druge udeležence v prometu. Včasih so bili asistenčni sistemi še prava redkost, danes pa so serijsko na voljo v večini Volkswagnovih modelov.

1. stopnja:
asistirana vožnja

Kdor danes vozi Golf ali Passat, ima že zdaj vpogled v rešitve jutrišnjega dne, saj ta dva modela že izpolnjujeta tehnične predpogoje za asistenčne sisteme 1. stopnje. Avtomatsko uravnavanje razdalje ACC ne vzdržuje samo vnaprej nastavljene hitrosti, temveč tudi izbrano razdaljo do spredaj vozečega vozila. V nekaterih Volkswagnovih modelih se lahko ACC v kombinaciji s funkcijo prepoznavanja prometnih znakov tudi odziva na omejitve hitrosti. Sistem z informacijami oskrbujeta radar in kamera. V to kategorijo se uvršča tudi asistenca za zaviranje v sili (Front Assist). Ta sistem lahko voznika z zvočnimi in optičnimi signali opozori na nevarnost trčenja in vozilo pripravi za morebitno zaviranje v sili. Če voznik v kritični situaciji sploh ne reagira, sistem sproži avtomatsko delno zaviranje, da prepreči najhujše. Pri uporabi asistenčnega sistema 1. stopnje voznik ves čas polno odgovarja za svoje vozilo.

2. stopnja:
delno avtomatizirana vožnja

Sistemi te stopnje sočasno opravljajo več nalog. Vozniku lahko pomagajo pri pospeševanju, obračanju volana in zaviranju. To na primer omogoča udobno vožnjo v koloni v primeru zgoščenega prometa. Ti sistemi v okviru svojih omejitev tudi v kritičnih situacijah pomagajo vozniku, da bi po možnosti preprečili nezgodo. V to stopnjo se uvršča tudi daljinsko vodeno parkiranje. S pametnim telefonom lahko voznik vozilo parkira celo na tesna parkirna mesta. Med vožnjo vozilo prevzame delne naloge; tudi pri asistenčnih funkcijah 2. stopnje je ves čas odgovoren voznik.

3. stopnja:
visoko avtomatizirana vožnja

S tehničnega vidika je največji preskok med 2. in 3. stopnjo. Voznik se prvič lahko ukvarja z drugimi stvarmi. Vozilo lahko samodejno prehiteva ali se izogiba oviram, dodaja plin in zavira. Sistem prepozna svoje omejitve in voznik mora biti pripravljen, da spet prevzame vodenje vozila.

4. stopnja:
popolnoma avtomatizirana vožnja

Družina ID. v statusu študije kaže, kaj bo v prihodnje mogoče na 4. stopnji. Integrirani sistem v zaprtih območjih uporabe, kot so avtoceste, trajno prevzame krmilo. 

V 4. stopnjo se uvrščajo tudi robo-taksiji, kot je SEDRIC¹, ki v zamejenih prometnih območjih, na primer v mestu, vozijo popolnoma avtomatsko. Voznik ni več potreben, potniki pa lahko opravljajo druge naloge ali celo spijo.

5. stopnja:
avtonomna vožnja

ID. VIZZION¹ kot vizija prihodnosti  je zasnovan brez volana. Notranjost vozila je definirana popolnoma na novo. Lahko jo uporabljamo za preživljanje prostega časa ali z ustreznimi digitalnimi rešitvami kot delovno mesto. Vozila 5. stopnje lahko vozijo avtonomno povsod v cestnem prometu. S spremljanjem okolice, stalno povezanostjo in pametno komunikacijo po načelu Car-to-Car voznik od individualno izbranega starta do poljubnega cilja ni več potreben.

Morda vas bo zanimalo tudi: