E-mobilnost | Električni avtomobili | Priključni hibridi Uresničujemo prihodnost

e-Golf Doseg do 300 km

Električni pogon

Sodobna dinamika: motor e-Golfa.

Vožnja na električni pogon je večji užitek, kot si morda predstavljate. Maksimalni navor je namreč na voljo že od prvega vrtljaja naprej, z 1-stopenjskim menjalnikom pa pospeševanje poteka brez prekinitev.

Doseg

Z okolju prijazno miselnostjo lahko pridete dlje.

Novi e-Golf vas popelje do 300 kilometrov daleč. Pri izrazito energijsko varčnem načinu vožnje vam lahko pomaga sistem za izbiro voznega profila. Ta po želji prilagodi nastavitve vozila, povezane s športnostjo in udobjem.

Možnosti polnjenja.

Baterijo svojega e-Golfa lahko napolnite povsem preprosto.

Različne možnosti polnjenja vam omogočajo, da sami odločate o tem, kje in kako boste e-Golf oskrbeli z energijo.

Navdušuje – z mislijo na okolje. Do 160 km brez emisij.

e-up!: enostavno električno

Oznaka "e" ne pomeni le elektronsko in brezemisijsko, pač pa tudi učinkovito. Tako novi e-up! združuje napredni e-pogon še z drugimi inovativnimi tehnologijami in zagotavlja doseg do 160 kilometrov. Za okolju prijazen užitek v vožnji v mestih - in tudi na daljših relacijah.

Volkswagen z e-up! že danes ponuja napredne tehnologije. Kupcem je tako na voljo tehnično dovršeno, varno in predvsem funkcionalno električno vozilo, ki izpolnjuje vse ustaljene standarde kakovosti in udobja. Pač, pravi Volkswagen.

Model e-up! z največjo močjo 60 kW (82 KM) in navorom 210 Nm že pri speljevanju zlahka ovrže predsodek, da električna vozila nimajo odličnih voznih zmogljivosti. Prepričajo seveda tudi ostale vrednosti. Ali pa ste morda že prej vedeli, da je samo z energijo baterije mogoče doseči hitrost 130 km/h in od 0 do 100 km/h pospešiti v 12,4 sekunde?

Od A do B z "e"

Seveda želimo, da bi bili tudi z e-up! vedno neomejeno mobilni, zato so na voljo različne možnosti za polnjenje litij-ionske baterije - in vse so povsem preproste. Kot prva možnost je na voljo polnjenje s polnilnim kablom za omrežne vtičnice, ki ga doma priključite na običajno električno vtičnico. Preko ustreznega kabla lahko poleg tega vozilo z izmeničnim tokom polnite tudi na javnih polnilnih postajah. Baterija se pri tem v celoti napolni v šestih do desetih urah. Če želite, se lahko odločite za vgradnjo domače polnilne postaje. Te ponujajo nacionalni dobavitelji energije. Z domačo polnilno postajo si boste zagotovili maksimalno udobje in največjo polnilno moč, ki jo omogoča hišni priključek. Čas polnjenja se bo tako tudi doma skrajšal na do šest ur. Najhitreje pa je baterija napolnjena z enosmernim tokom. Polnjenje z njim je mogoče na javnih polnilnih postajah, do katerih se boste z e-up! lahko zapeljali kadarkoli. Na teh postajah lahko s sistemom za kombinirano polnjenje CCS v pičlih 30 minutah napolnite baterijo na 80 %.

Golf GTE Dvojni pogon, dvojni užitek v vožnji.

Golf GTE

Domala neslišni elektromotor je kombiniran z inovativnim 1,4-litrskim bencinskim motorjem TSI z močjo 110 kW (150 KM), ki je sinonim za zavidanja vredno dinamiko in majhno porabo goriva. Golf GTE z obema motorjema skupaj pospeši od 0 do 100 km/h v 7,6 sekunde in kratkotrajno lahko doseže najvišjo hitrost 222 km/h. Sistemska moč znaša 150 kW (204 KM), sistemski navor pa impresivnih 350 Nm. Osupljiv je tudi podatek o dosegu. Ta znaša kar 939 kilometrov.

Priključni hibrid z odličnimi voznimi lastnostmi

Motorja Golfa GTE (Poraba goriva Golf GTE, l/100 km: kombinirana 1,8 - 1,6; poraba električne energije, kWh/100 km: kombinirana 12,0 - 11,4; emisija CO2, g/km: kombinirana 40 - 36 ) lahko delujeta posamično ali skupaj - glede na to, kaj je v dani situaciji optimalno. Poleg treh intuitivno razumljivih režimov hibridnega delovanja je možen še izključno električni režim, ki je idealen za urbana središča: ta režim omogoča brezemisijsko vožnjo po mestih ali naseljih - doseg znaša do 50 kilometrov.

Notranjost

Nekaj nedvomno velja: med vsako vožnjo je poskrbljeno za nadvse prijetno vzdušje. Notranjosti Golfa GTE daje svojstven pečat edinstven športni dizajn z modrimi okrasnimi šivi na volanu, prestavni ročici in predpražnikih. Dinamični GTE-videz dodatno poudarjajo elegantni detajli, kot so glava prestavne ročice z aluminijastim dekorjem in modrimi linijami ter pedali iz legiranega jekla. Črna stropna obloga in dekorativni elementi v izvedbi Honeycomb Black na notranjih vratnih oblogah so posebnost, ki vznemirljivo poudarja privlačnost notranjosti.

Passat GTE & Passat Variant GTE Priključni hibrid brez kompromisov.

Passat GTE

Passat GTE razkriva, kaj nas čaka v prihodnosti: njegova visokoučinkovita priključna hibridna tehnologija navdušuje z izjemno potisno silo, obenem pa jemlje dih z osupljivo varčnostjo. Ponuja najboljše iz dveh svetov - neposredno in brezkompromisno.

Passat Variant GTE

Brezkompromisni priključni hibrid je na voljo tudi kot prostorni Passat Variant. Kombinacija brezemisijskega avtomobila in avtomobila za dolge relacije omogoča, da 50 kilometrov prevozite izključno na električni pogon in več kot 1.000 kilometrov v hibridnem režimu delovanja.

Subvencije v Sloveniji Z enim klikom do informacij o vseh aktualnih subvencijah

Do 7.500 EUR subvencije

Eko sklad fizičnim in pravnim osebam nudi nepovratne finančne spodbude za električna vozila.

e-Glosar Kaj pomenijo izrazi, kot so BEV, rekuperacija ali Well-to-Wheel? Tukaj najdete razlage najpomembnejših pojmov iz sveta električne mobilnosti.

BEV

Ang. Battery Electric Vehicle oz. vozilo na baterijski električni pogon. Vozilo, ki ga poganja izključno elektrika iz baterije.

Blagi hibridi

Vozila, pri katerih električna komponenta predstavlja le majhen delež pogonskega koncepta. Vseeno imajo v primerjavi z » mikro hibridi višjo stopnjo elektrifikacije, ker imajo svojo baterijo in elektromotor. A z blagimi hibridi - za razliko od polnih hibridov - izključno električna vožnja ni možna, poteka samo podpora motorja z notranjim zgorevanjem. Volkswagen se je zato odločil za tehnologijo polnih hibridov.

Blue Motion

Produktna znamka, ki označuje najvarčnejše modele v posameznih serijah znamke Volkswagen.

Brezemisijsko vozilo

Ang. Zero Emission Vehicle (ZEV). Vozilo, ki med delovanjem ne oddaja škodljivih izpušnih plinov in ustreza mejnim brezemisijskim vrednostim. Da pa se šteje za brezemisijsko vozilo tudi v skupni bilanci, mora električna energija, ki poganja vozilo, izvirati iz obnovljivih virov.

Ciklična odpornost

Število ciklov polnjenja in praznjenja, ki jih lahko opravi baterija, preden njena kapaciteta pade pod določeno odstotno vrednost izhodiščne kapacitete. Volkswagen uporablja » litij-ionske baterije, ki ne razvijejo » spominskega učinka, se ne poškodujejo zaradi vsakodnevnega polnjenja in se le minimalno samodejno praznijo. Kakovostne komponente zagotavljajo izvrstno delovanje in čim manjšo obrabo. Zato Volkswagen za baterije, ki jih vgrajuje v električna vozila, zagotavlja posebno jamstvo. Podrobnosti si lahko preberete v jamstvenih pogojih.

CO2

Ogljikov dioksid, plin brez barve in vonja, ki nastane med postopkom zgorevanja. CO₂ velja za glavnega povzročitelja učinka tople grede in globalnega segrevanja ozračja. Samo v letu 2007 je delež CO₂ znašal 88 % celotnih emisij toplogrednih plinov.

Downsizing

Zmanjšanje gibne prostornine motorja in hkratno zvišanje specifične moči oz. gostote navora, na primer s polnilnikom. Z zmanjšanjem gibne prostornine motorja se zmanjšajo poraba goriva in emisije izpušnih plinov.

Eko elektrika

Tudi zelena elektrika, elektrika iz obnovljivih virov energije ali iz okolju prijazne soproizvodnje toplote in energije; fizikalno se ne razlikuje od "sive" elektrike.

Električni avto/e-avto/e-vozilo

Avtomobil, ki ga ne poganja gorivo, ampak elektrika. Gledano natančneje je ta izraz širše poimenovanje tako za električna vozila z baterijo kot za » vozila na gorivne celice, odvisno od načina shranjevanja energije. V splošni rabi pa je z izrazom "električni avto" skoraj vedno mišljeno baterijsko električno vozilo (» BEV), ki ga poganja izključno elektrika.

Elektrifikacija pogonskega sklopa

Postopno uvajanje uporabe elektromotorjev kot enega od alternativnih pogonskih virov prihodnosti. Razvoj se je začel z optimizacijo klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem z uporabo » rekuperacije (» mikro hibrid) in se nadaljuje prek različnih hibridnih sistemov (» polni hibrid, » priključni hibrid) vse do vozil na baterijski električni pogon (» BEV).

Emisija

Izpust snovi ali energijskih oblik v okolje. Glavne emisije v cestnem prometu so ogljikov monoksid (CO), dušikovi oksidi (NOx), žveplov dioksid (SO₂), ogljikovodiki (HC) in ogljikov dioksid (» CO₂). Pri dizelskih motorjih sem poleg naštetih spadajo še trdni delci (saje, prah). S sodobnimi filtrirnimi sistemi jih je mogoče znižati na minimalne vrednosti.

Hibridno vozilo (HEV)

Ang. Hybrid Electric Vehicle oz. vozilo na hibridni električni pogon. Vozilo, pri katerem sta kombinirana vsaj dva pogonska koncepta - pogon na motor z notranjim zgorevanjem in pogon na elektromotor. Pojem hibrid ima več pomenov, saj lahko hibridna vozila razdelimo v različne kategorije glede na stopnjo elektrifikacije (» mikro hibrid, » blagi hibrid, » polni hibrid in » priključni hibrid). V splošni rabi je s poimenovanjem hibridno vozilo ponavadi mišljen » polni hibrid.

Hitro polnjenje s sistemom CCS

Za razliko od klasičnega polnjenja z izmeničnim tokom (z osnovnim kablom ali na domači polnilni postaji) je hitro polnjenje na posebnih polnilnih postajah s sistemom CCS z enosmernim tokom mogoče že v 20-30 minutah. Na ta način je trenutno mogoče vzpostaviti okoli 80 odstotkov polnilne kapacitete. Sistem za kombinirano polnjenje CCS je mednarodno priznan standard. Dolgoročno gledano bo v prihodnosti na voljo tudi brezžična možnost polnjenja električnih vozil z uporabo indukcijske tehnologije.

Intermodalni prometni koncepti

Transportni in prometni koncepti, ki zajemajo več vrst prevoznih sredstev in dovoljujejo neproblematično prehajanje med letalskim, avtobusnim in železniškim prometom, električnimi vozili, souporabo avtomobilov in kolesi.

Lahka gradnja

Konstrukcijska tehnologija, katere cilj je doseči največje možne prihranke mase. Lahka gradnja je poleg pogonskega sistema najučinkovitejša možnost za varčevanje z gorivom in zmanjšanje emisij.

Litij-ionska baterija

Baterija z zelo visoko energijsko gostoto, je termično stabilna in skoraj brez » spominskega učinka. Zaradi naštetih pozitivnih lastnosti Volkswagen stavi na to tehnologijo.

Komunikacija Car-to-Car

Neposredna izmenjava podatkov in informacij med vozili, ki bo v prihodnosti med drugim služila izboljšanju prometnega toka.

Komunikacija Car-to-X

Komunikacija vozil z njihovo okolico, ki bo v prihodnosti lahko skrbela denimo za preprečevanje prometnih zastojev.

Menjalnik z dvojno sklopko DSG

Avtomatizirani ročni menjalnik, ki prek dveh sklopov menjalnika omogoča popolnoma avtomatsko prestavljanje brez zaznavne prekinitve v prenosu pogonske moči motorja.

Mikro hibridi (TDI BlueMotion)

V ožjem pomenu mikro hibridi niso hibridna vozila, ampak so samo višja razvojna stopnja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Mikro hibridi varčujejo z gorivom tako, da uporabljajo » sistem start-stop ali regenerirajo pri zaviranju nastalo energijo (» rekuperacija) in to shranijo v akumulator, da razbremenijo alternator. Zaradi delne elektrifikacije jih v širšem pomenu definicije lahko štejemo k » hibridnim vozilom, vendar mikro hibridi nimajo elektromotorja.

MQB

Nem. Modularer Querbaukasten oz. prečna modularna platforma. Volkswagnov koncept produktnega razvoja in proizvodnje za prečno vgrajene motorje in menjalnike. Pri tej vrsti vgradnje leži ročična gred motorja prečno na smer vožnje in s tem vzporedno s premama. Večina vozil s sprednjim pogonom se danes izdeluje tako. V proizvodnji modele sestavijo iz vrste modulov, ki jih je glede na model mogoče različno kombinirati. Princip modularnega sistema dopušča več možnosti pri oblikovanju vozil, med drugim zaradi prilagodljive medosne razdalje in širine koloteka. Novo razvite družine motorjev so dosledno optimirane za zmanjšanje emisij CO₂. Inteligentna kombinacija materialov iz novih, izredno trdnih jekel in sodobni konstrukcijski principi pomenijo, da modularne komponente omogočajo večje udobje in boljšo varnost brez dodatne teže. Prečni modularni sistem je poleg tega na področju varnosti ter asistenčnih in multimedijskih sistemov za vse modele prinesel okoli 20 inovacij, ki so bile doslej domena višjih avtomobilskih segmentov. S takšnim sinergijskim učinkom je mogoče prihraniti veliko stroškov v razvoju in nabavi.

Pametno omrežje

Ang. Smart Grid. Omrežje, ki uporablja sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije, na primer za integracijo decentralizirano proizvedene energije, za optimizacijo upravljanja obremenitev ali za upravljanje z energijo, pridobljeno s strani uporabnikov. Cilj je zagotavljanje oskrbe z energijo na osnovi učinkovitega in zanesljivega delovanja sistema.

Polni hibrid

Zanj je značilno, da ga lahko poganjata oba pogonska sistema. Motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor lahko praviloma pri poganjanju vozila delujeta tudi hkrati.

Post-litij-ionske baterije

Tehnologije, ki bodo nasledile današnje » litij-ionske baterije. Na primer odprti sistemi, kot so baterije cink-zrak z bistveno višjo energijsko gostoto (> 500 kWh), ki bi lahko nekoč omogočale električno mobilnost tudi za daljše razdalje.

Priključni hibrid (TwinDrive BlueMotion)

Ang. Plug-In Hybrid Electric Vehicle oz. priključno hibridno električno vozilo. Vozilo, ki kombinira motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor. Baterijo je mogoče napolniti prek vtiča (v nasprotju s » polnimi hibridi, pri katerih se baterija polni samo z » rekuperacijo). Priključni hibridi lahko v izključno električnem načinu vozijo bistveno dlje. S priključnimi hibridi je mogoče na izključno električni pogon  prevoziti krajše razdalje, pri daljših razdaljah pa se vključi motor z notranjim zgorevanjem. Idealni so za ljudi, ki se vozijo tako po mestu kot tudi na daljše razdalje.

Rekuperacija

Regeneracija kinetične energije, ki se sprošča med zaviranjem ali med zaviranjem z motorjem. Pri električnih avtomobilih se to večinoma zgodi tako, da pogonski motor prevzame funkcijo alternatorja, ki nastalo elektriko dovaja v akumulator, kjer jo shrani za kasnejšo uporabo. Iz fizikalnih razlogov je pri tem mogoče regenerirati le del zavorne energije.

Sistem start-stop

Sistem za zmanjšanje porabe goriva v avtomobilih. Motor z notranjim zgorevanjem se ustavi zaradi zavorne sile alternatorja in izključenega dovajanja goriva, ko se vozilo počasi ustavlja ali miruje v zastoju. Motor se ponovno vključi popolnoma samodejno, ko voznik pritisne na pedal za plin oz. spusti zavorni pedal. Potenciali za prihranke pri gorivu so predvsem v mestnem prometu, za katerega so značilne številne faze mirovanja.

Spominski učinek

Izguba kapacitete pri nekaterih vrstah baterij, ki pred polnjenjem niso bile izpraznjene do konca. Temelji na domnevi, da si baterija "zapomni" potrebno energijo in s časom namesto prvotne celotne količine energije zagotavlja le še količino, ki je bila potrebna pri kasnejših polnjenjih.

Tank-to-Wheel

»Well-to-Wheel.

 

TDI

TDI pri Volkswagnu označuje vozila z dizelskim motorjem z direktnim vbrizgavanjem goriva in turbopolnilnikom. Prednosti motorjev TDI so varčnost, nizke emisije, odlična prožnost (navor) in zelo dober izkoristek moči. Oznaka TDI je v številnih državah zaščitena blagovna znamka v lasti družbe Volkswagen AG.

TSI

Oznaka tipa motorja v vozilih Volkswagen, ki obsega vse bencinske motorje z direktnim vbrizgavanjem goriva, tako z enojnim kot dvojnim tlačnim polnjenjem. Pojem zajema različne izvedbe tlačnega polnjenja in različne gibne prostornine kot tudi različno število valjev in njihovo razporeditev. S tehnologijo TSI je Volkswagnu uspelo ustvariti motorje, ki nudijo prednosti zaradi znižane porabe goriva in hkrati prepričajo s suvereno močjo.

Vodik

» Vozilo na gorivne celice

Vozilo v omrežje

Ang. Vehicle-to-Grid. Koncepti omrežij, pri katerih so baterije v električnih avtomobilih uporabljene kot omrežne rezerve. Po potrebi se energija iz voznega parka električnih vozil dovaja nazaj v omrežje. To je lahko smiselno za učinkovito upravljanje obremenitev in skladiščenja energije, na primer za izravnavo nihanj pri proizvodnji energije iz obnovljivih virov. Toda današnje baterije še niso popolnoma primerne za ta koncept. Električno vozilo bi potrebovalo dražji, dvosmerni polnilnik, da bi lahko elektriko dovajalo nazaj v omrežje. Zmanjšati bi bilo treba tudi izgube, ki nastanejo pri pretvorbi iz enosmernega toka (baterija) v izmenični tok (omrežje). Zaenkrat je tako možna "lahka izvedba", ki deluje brez vračanja energije v omrežje, vseeno pa prinaša veliko koristi za okolje.

Vozilo na gorivne celice

Vozilo z električnim pogonom, pri katerem se potrebna električna energija pridobiva iz vodika kot vira energije v gorivnih celicah. Edina emisija, ki pri tem nastane med vožnjo, je vodna para. Zato so gorivne celice za Volkswagen eden od možnih pogonskih konceptov prihodnosti.

Vrhunec proizvodnje nafte

Točka, ko bo dosežen vrhunec proizvodnje nafte, in od takrat naprej se bo proizvodnja vsako leto zmanjševala. Mednarodna agencija za energijo (IEA) ocenjuje, da bo ta točka dosežena leta 2020. Manj ko bo nafte, dražja bosta bencin in dizelsko gorivo. Tudi zato so alternativne pogonske tehnologije nujno potrebne.

Well-to-Tank

» Well-to-Wheel

Well-to-Wheel

Od vira do kolesa. Celotna poraba energije in celotne emisije toplogrednih plinov, ki nastanejo med proizvodnjo, dobavo in porabo posamezne vrste goriva. Pri nafti to pomeni od vrtine prek rafinerije, mreže bencinskih servisov in rezervoarja v vozilu vse do trenutka, ko je gorivo uporabljeno za pogon vozila. Proces je mogoče razdeliti v dve fazi: pot » od vira do rezervoarja (angl. Well-to-Tank) opisuje oskrbo z gorivom, pot » od rezervoarja do kolesa (angl. Tank-to-Wheel) pa uporabo goriva v vozilu in emisije pri vožnji.

MEB − modularna platforma za električna vozila Platforma za električno mobilnost

Prilagodljiva in učinkovita


 Z modularno platformo za električna vozila (MEB) je Volkswagen postavil temelje za mobilnost prihodnosti. Ampak kako pravzaprav uporabljamo platformo MEB in za kaj jo potrebujemo? Odgovorili smo na deset najpomembnejših vprašanj.

1.) Kaj je MEB?

Modularna platforma za električna vozila (MEB) je modularni sistem za izdelavo električnih avtomobilov, ki jih trenutno razvija Volkswagen. Že uvedba modularne prečne platforme (MQB) v proces izdelave vozil je leta 2012 prinesla korenite tehnološke spremembe: klasično avtomobilsko platformo je nadomestila prilagodljiva modularna platforma, s katero je proizvodnja avtomobilov postala še učinkovitejša. Modularna platforma za električna vozila (MEB) predstavlja naslednjo veliko prelomnico: njen razvoj poteka od leta 2015, Volkswagen pa bo z njo še dodatno izpopolnil prednosti platforme MQB. S tem bo zagotovil optimalne temelje za električno mobilnost.

 

2.) V čem se platforma MEB razlikuje od platforme MQB?

Ko je luč sveta ugledala modularna prečna platforma (MQB), vizija o velikoserijski proizvodnji električnih vozil še ni imela osrednje vloge, tako kot to velja danes. Platforma MEB bo optimalno prilagojena tej viziji. Kakšni morajo biti pogon, premi, medosna razdalja in masna razmerja, da je avtomobil kar najbolje opremljen za zahteve električne mobilnosti? In predvsem: kakšen je najboljši dizajn in kje je najboljše mesto za vgradnjo baterije? Zasnova Volkswagnovih električnih avtomobilov, ki so trenutno naprodaj, temelji na modularni prečni platformi (MQB). In rezultat je brezhiben - toda s platformo MEB bo Volkswagen še dodatno izpopolnil snovanje in izdelavo električnih avtomobilov.

3.) Zakaj sploh potrebujemo novo platformo?

Ker bo s posebej razvito platformo, kot je MEB, izdelava električnih avtomobilov dolgoročno postala učinkovitejša in s tem tudi cenovno ugodnejša. In ker bo Volkswagen s tem svojo proizvodnjo lahko še bolj sistematično usmeril na električno mobilnost in zadovoljil vedno večje povpraševanje po električnih avtomobilih. Seveda pa bo prihodnja prodajna cena električnih avtomobilov odvisna še od drugih dejavnikov - predvsem od bliskovitega napredka na področju baterijske tehnologije.

 

4.) So že danes na voljo avtomobili, katerih zasnova temelji na platformi MEB?

Doslej je Volkswagen predstavil tri električne konceptne avtomobile, katerih zasnova temelji na platformi MEB: leta 2016 je razkril električni mikrobus BUDD-e, prav tako leta 2016 na avtomobilskem salonu v Parizu študijo I.D. in januarja 2017 na avtomobilskem salonu v Detroitu študijo I.D. BUZZ - vizijo Bullija za prihodnost. Predvidoma se bo serijska proizvodnja kompaktnega modela na osnovi platforme MEB začela leta 2020.

5.) Bodo vozniki avtomobila opazili razliko?

Vozniki Volkswagnovih električnih avtomobilov lahko že danes uživajo v prednostih električne mobilnosti. Toda pri generaciji avtomobilov, ki bo temeljila na platformi MEB, bodo te še izrazitejše: maksimalni navor iz mirovanja, pogon zadaj in njegove prednosti pri prenosu vlečne sile in pospeševanju, boljša uravnoteženost med vožnjo (zaradi nizko nameščene baterije), boljše digitalne funkcije. Številne vizije, ki so se še pred nekaj leti zdele nepomembne, so zdaj upoštevane pri razvoju platforme MEB.

6.) Ali platforma MEB vpliva na zasnovo notranjosti vozila?

Osrednji element platforme MEB je visokonapetostna pogonska baterija. Njena zasnova in mesto vgradnje igrata pomembno vlogo: na prvi pogled je videti kot stilizirana tablica čokolade, ploska, sestavljena iz podmodulov. Ker je vgrajena v dno, je v notranjosti vozila na voljo nepričakovano veliko prostora. Študija I.D. je na primer po zunanji dolžini primerljiva z Golfom, s prostornostjo v notranjosti pa se postavlja ob bok Passatu. Pri tem je armaturna plošča manjša, sredinsko konzolo (ta je zasnovana kot fizična aplikacija) pa je mogoče poljubno premeščati. Prostor je pomemben vidik pri prihodnjih konceptih mobilnosti: avtomobili bodo v veliki meri vozili avtomatsko in potniki bodo v njih med drugim lahko opravljali pisarniška dela ali preživljali svoj prosti čas.

7.) Kaj so največji izzivi pri razvoju platforme MEB?

Prvi ključni vidik je vizija. Pri razvoju platforme MEB je treba upoštevati različne kompleksne procese, ki bodo podrobno tehnološko opredeljeni šele v prihodnjih letih - to so digitalizacija, povezljivost in popolnoma avtomatska vožnja. Kakšna mora biti arhitektura vozila, da bo na vseh teh področjih omogočala kar se da veliko vmesnikov in možnosti za uporabo? Naknadna integracija komponent v fiksne arhitekture vedno pomeni določene kompromise - digitalni sistemi zaklepanja za koncept souporabe vozila ali senzorji za funkcijo avtopilota morajo biti zato pri platformi MEB predvideni že od samega začetka. Drug pomemben vidik predstavljajo učinkovitost in stroški. Raziskali bomo vse možnosti, kako električno mobilnost narediti še privlačnejšo.

8.) Kaj se mora še zgoditi, da bodo avtomobili na osnovi platforme MEB prešli v serijsko proizvodnjo?

Razvoj platforme MEB se je začel leta 2015 in do danes je bil dosežen že velik napredek. Zaključek zgodnje faze razvoja je predviden za pomlad 2017 in je tako pravzaprav že pred vrati. Prvi električni avtomobil, ki bo zasnovan po vzoru študije I.D., bo predvidoma prešel v serijsko proizvodnjo leta 2020. Kako hitro bo nato električna mobilnost v prihodnosti dosegla širše množice pa je seveda odvisno še od drugih, predvsem infrastrukturnih dejavnikov - na primer od razvejanosti javne mreže polnilnih postaj. Razlike med državami so trenutno še zelo velike, toda povsod si prizadevajo za širitev obstoječih kapacitet.

 

9.) Bo platforma MEB povsem nadomestila platformo MQB?

Ne, to se ne bo zgodilo. Čeprav bo električni pogon v prihodnjih letih dobival vedno večji pomen, bo Volkswagen zaenkrat še vedno izdeloval tudi avtomobile z motorjem z notranjim zgorevanjem. In ti avtomobili bodo zasnovani na modularni prečni platformi (MQB). Kajti čeprav lahko izdelujemo električne avtomobile na osnovi platforme MQB, obratno ni mogoče: platforma MEB ni primerna osnova za noben avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem.

10.) Kaj pomeni uvedba platforme MEB za znamko Volkswagen?

Iz strategije "Transform2025+" izhaja, da naj bi Volkswagen leta 2025 prodal že milijon električnih avtomobilov letno, v kar bo zajetih okoli 30 različnih modelov vseh koncernskih znamk. Osnovo za dosego tega cilja predstavlja MEB: velikoserijska proizvodnja električnih avtomobilov je možna le z novo platformo. Gre torej za veliko več kot le za inženirske podrobnosti. Modularna platforma za električna vozila je naložba v prihodnost mobilnosti - mejnik za Volkswagnovo vizijo.

Sestavite si izbrani Volkswagnov model povsem po lastnih željah e-up, e-Golf, Golf GTE, Passat GTE

Nadaljnji koraki

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj