Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Zapri meni
Zapri

Družina ID., električna mobilnost, električni avtomobili in priključni hibridi

Električni avtomobili – vožnja izključno na električni pogon: učinkovito in ekonomično.

Izključno električni pogon lahko izpolni številne želje. Med vožnjo, ki je domala neslišna, ne nastajajo nikakršne emisije, obenem pa električni avtomobili prepričajo tudi s svojo učinkovitostjo. Električni motorji kot inovativna pogonska tehnologija so tihi, delujejo skoraj brez tresljajev, obenem pa jemljejo dih z velikim navorom. Rezultat je izjemen užitek v vožnji takoj od starta naprej. Številni ukrepi zagotavljajo visoko učinkovitost: pri porabi električne energije iz visokonapetostne baterije so motorji izjemno varčni. Ko mora avtomobil zavirati, delujejo kot zavora: opravljajo funkcijo generatorja in poskrbijo, se med rekuperacijo energija, pridobljena med zaviranjem, shrani v visokonapetostno baterijo. Učinkovitost električnega avtomobila se seveda pozna tudi v denarnici, kajti v primerjavi s klasičnimi pogoni so obratovalni stroški za električno vozilo bistveno nižji. Na 100 kilometrov e-Golf s serijsko opremo porabi 13,2 kWh (po WLTP), kar vas bo stalo 2,64 EUR (pri ceni električne energije 0,20 EUR/kWh). Poleg tega e-Golf z največjo močjo 100 kW in navorom 290 Nm že pri speljevanju zlahka ovrže predsodek, da se električna vozila ne morejo pohvaliti z odličnimi voznimi zmogljivostmi.

Novi e-Golf

Z dosegom do 231 km (WLTP³)

Navdušuje – z mislijo na okolje: e-up!

Do 160 km brez emisij.

Enostavno električno: e-up!

Volkswagen z e-up! že danes ponuja napredne tehnologije. Kupcem je tako na voljo tehnično dovršeno, varno in predvsem funkcionalno električno vozilo, ki izpolnjuje vse ustaljene standarde kakovosti in udobja. Novi e-up! je pač pravi Volkswagen. Na 100 kilometrov novi e-up! porabi 11,7 kWh, kar vas bo stalo 2,40 EUR (pri trenutni ceni električne energije 0,20 EUR/kWh; vir: primerjalnik cen avstrijske agencije za energijo E-Control). Tako se e-up! celo v krogu električnih vozil uvršča med najučinkovitejše avtomobile svoje vrste.

Naj vas naelektri dan za dnem: "Majhen avto, velik napredek" se glasi slogan modela e-up!, ki s številnimi inovacijami, zmogljivim elektromotorjem in dosegom do 160 kilometrov ne navdušuje le voznika, pač pa tudi okolje.

Od A do B z "e".

Seveda želimo, da bi bili tudi z e-up! vedno neomejeno mobilni, zato so na voljo različne možnosti za polnjenje litij-ionske baterije - in vse so povsem preproste. Kot prva možnost je na voljo polnjenje e-up! s polnilnim kablom za omrežne vtičnice, ki ga doma priključite na običajno električno vtičnico. Prek ustreznega kabla lahko poleg tega vozilo z izmeničnim tokom polnite tudi na javnih polnilnih postajah. Baterija se pri tem v celoti napolni v šestih do desetih urah. Po želji se lahko odločite za vgradnjo domače polnilne postaje. Te ponujajo avstrijski dobavitelji energije. Z domačo polnilno postajo si boste zagotovili maksimalno udobje in največjo polnilno moč, ki jo omogoča hišni priključek. Čas polnjenja se bo tako tudi doma skrajšal na do šest ur. Najhitreje pa je baterija napolnjena z enosmernim tokom. Polnjenje z njim je mogoče na javnih polnilnih postajah, do katerih se boste z e-up! lahko zapeljali kadarkoli. Na teh postajah lahko s sistemom za hitro polnjenje CCS v pičlih 30 minutah napolnite baterijo na 80 %.

Golf GTE

Dvojni pogon, dvojni užitek v vožnji

Subvencije v Sloveniji

Z enim klikom do informacij o vseh aktualnih subvencijah za električna in hibridna vozila v Sloveniji.

Kako napolnimo električni avtomobil?

Polnjenje električnega avtomobila je skoraj tako preprosto kot točenje goriva na bencinskem servisu. Na voljo so različne možnosti, vsaka s svojimi prednostmi.

Svoj električni avto lahko na poti napolnite na polnilni postaji - ali preprosto doma na strokovno vgrajeni običajni gospodinjski električni vtičnici ali domači polnilni postaji. Pri tem ni važno, če dežuje ali sneži, saj so baterija in vse elektronske komponente zaščitene. Povezava z vtičem je zatesnjena, tako da vdor vode ni mogoč. 

Tudi za doma: Omrežni kabel za domačo uporabo boste brezplačno prejeli ob nakupu kateregakoli Volkswagnovega električnega avtomobila. Z njim lahko svoje vozilo napolnite na vsaki tehnično brezhibni in strokovno vgrajeni vtičnici.

Povsem napolnjena baterija: Volkswagen uporablja preverjeno litij-ionsko tehnologijo. Kakovostne komponente zagotavljajo izvrstno delovanje in čim manjšo obrabo. Zato Volkswagen za baterije, ki jih vgrajuje v električna vozila, zagotavlja posebno jamstvo. Podrobnosti si lahko preberete v jamstvenih pogojih. Ali do 160.000 prevoženih kilometrov - odvisno od tega, kaj nastopi prej. V tem času jih je mogoče napolniti več tisočkrat.

Spoznajte trajnostno zasnovano polnilno infrastrukturo sistemskega ponudnika MOON, ki električno mobilnost spreminja v vsakdanjost.

 

Polnjenje na električni vtičnici

Polnilni servis pri vas doma: električne avtomobile lahko polnite na čisto običajnih, tehnično brezhibnih in strokovno vgrajenih električnih vtičnicah. Kot pri polnjenju pametnega telefona polnilni kabel vtaknete v električno vtičnico, polnilni vtič na drugem koncu kabla pa v polnilno vtičnico vozila. Z avtomobilskim ključem zaklenete avto in polnjenje se lahko začne. Tako lahko na primer zvečer vozilo priključite, da se baterija polni v času nižje nočne tarife in se zjutraj lahko odpeljete s polno baterijo. 

Polnjenje na električni vtičnici (2,3 kW):

  • e-up!: 10 h
  • e-Golf: 17 h
  • Golf GTE: 3 h 45 min
  • Passat GTE: 4 h 20 min

 

Spoznajte trajnostno zasnovano polnilno infrastrukturo sistemskega ponudnika MOON, ki električno mobilnost spreminja v vsakdanjost.

 

Polnjenje na domači polnilni postaji

Visokozmogljiva vtičnica na domači lokaciji: z domačo polnilno postajo imate na voljo največjo polnilno moč za vozilo. Poleg tega je takšno polnjenje še posebej enostavno: snamete pokrovček, vstavite vtič, zaklenete avto - urejeno. Zelena utripajoča luč zgoraj levo je znak za postopek polnjenja. 

Polnjenje na domači polnilni postaji(11 kW):

  • e-up!: 6 h 12 min*
  • e-Golf: 5 h 20 min*
  • Golf GTE: 2 h 25 min*
  • Passat GTE: 2 h 45 min*


* Trajanje polnjenja na domači polnilni postaji z izmeničnim tokom (11 kW) od 0 % do 100 % napolnjenosti baterije (SoC = State of Charge)


Spoznajte trajnostno zasnovano polnilno infrastrukturo sistemskega ponudnika MOON, ki električno mobilnost spreminja v vsakdanjost.

 

Polnjenje na javni polnilni postaji z izmeničnim tokom

Hitri postanek na poti: svoj električni avtomobil lahko napolnite na kateri od vse številčnejših javnih polnilnih postaj. Za javne polnilne postaje z izmeničnim tokom potrebujete poseben polnilni kabel, ki ga lahko naročite dodatno poleg električnega avtomobila. Tudi tu velja: ko zaklenete vozilo, se polnilni kabel ravno tako zaklene, tako da v vaši odsotnosti nihče ne more prekiniti polnjenja.  

  • e-up!: 6 h 12 min   
  • e-Golf: 5 h 20 min
  • Golf GTE: 2 h 25 min
  • Passat GTE: 2 h 45 min

 
Spoznajte trajnostno zasnovano polnilno infrastrukturo sistemskega ponudnika MOON, ki električno mobilnost spreminja v vsakdanjost.

 

Polnjenje na javni polnilni postaji z enosmernim tokom

Turbopolnilnica: na tako imenovanih CCS javnih polnilnih postajah (CCS je kratica za Combined Charging System oz. kombinirani sistem polnjenja) lahko polnite z enosmernim tokom. Ker je pri polnjenju z enosmernim tokom mogoče doseči višje jakosti toka, se baterija napolni občutno hitreje. Za uporabo teh polnilnih postaj sta modela e-up! in e-Golf opcijsko na voljo s posebno CCS polnilno vtičnico.

  • e-up!: 40 min (80 %)
  • e-Golf: 45 min (80 %)


Spoznajte trajnostno zasnovano polnilno infrastrukturo sistemskega ponudnika MOON, ki električno mobilnost spreminja v vsakdanjost.

 

Leksikon električne mobilnosti

Tukaj najdete razlage najpomembnejših izrazov iz sveta električne mobilnosti

BEV

Ang. Battery Electric Vehicle oz. vozilo na baterijski električni pogon. Vozilo, ki ga poganja izključno elektrika iz baterije.

Blue Motion

Produktna znamka, ki označuje najvarčnejše modele v posameznih serijah znamke Volkswagen. 

Vozilo na gorivne celice

Vozilo z električnim pogonom, pri katerem se potrebna električna energija pridobiva iz vodika kot vira energije v gorivnih celicah. Edina emisija, ki pri tem nastane med vožnjo, je vodna para. Zato so gorivne celice za Volkswagen eden od možnih pogonskih konceptov prihodnosti.

Komunikacija Car-to-Car

Neposredna izmenjava podatkov in informacij med vozili, ki bo v prihodnosti služila varnosti v cestnem prometu in izboljšanju prometnega toka.

Komunikacija Car-to-X

Komunikacija vozil z njihovo okolico, ki bo v prihodnosti lahko skrbela za preprečevanje nesreč in prometnih zastojev. 

CO2

Ogljikov dioksid, plin brez barve in vonja, ki nastane med postopkom zgorevanja. CO₂ velja za glavnega povzročitelja učinka tople grede in globalnega segrevanja ozračja. Samo v letu 2007 je delež CO₂ znašal 88 % celotnih emisij toplogrednih plinov.

Menjalnik z dvojno sklopko (DSG)

Avtomatizirani ročni menjalnik, ki prek dveh sklopov menjalnika omogoča popolnoma avtomatsko prestavljanje brez zaznavne prekinitve v prenosu pogonske moči motorja. 

Downsizing

Zmanjšanje gibne prostornine motorja in hkratno zvišanje specifične moči oz. gostote navora, na primer s polnilnikom. Z zmanjšanjem gibne prostornine motorja se zmanjšajo poraba goriva in emisije izpušnih plinov. 

Elektrifikacija pogonskega sklopa

Postopno uvajanje uporabe elektromotorjev kot alternativnega pogonskega vira prihodnosti. Razvoj se je začel z optimizacijo klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem z uporabo » rekuperacije (» mikro hibrid) in se nadaljuje prek različnih hibridnih sistemov (» polni hibrid, » priključni hibrid) vse do vozil na baterijski električni pogon (» BEV). 

Električni avtomobil/e-avtomobil/električno vozilo/e-vozilo

Avtomobil, ki ga ne poganja gorivo, ampak elektrika. Gledano natančneje je ta izraz širše poimenovanje tako za električna vozila z baterijo kot za » vozila na gorivne celice, odvisno od načina shranjevanja energije. V splošni rabi pa je z izrazom "električni avto" skoraj vedno mišljeno baterijsko električno vozilo (» BEV), ki ga poganja izključno elektrika.

Emisija

Odvajanje snovi ali energijskih oblik v okolje. Glavne emisije v cestnem prometu so ogljikov monoksid (CO), dušikovi oksidi (NOx), žveplov dioksid (SO₂), ogljikovodiki (HC) in ogljikov dioksid (» CO₂). Pri dizelskih motorjih sem poleg naštetih spadajo še trdni delci (saje, prah). S sodobnimi filtrirnimi sistemi jih je mogoče znižati na minimalne vrednosti.

Hibridno vozilo (HEV)

Ang. Hybrid Electric Vehicle oz. vozilo na hibridni električni pogon. Vozilo, pri katerem sta kombinirana vsaj dva pogonska koncepta - pogon na motor z notranjim zgorevanjem in pogon na elektromotor. Pojem hibrid ima več pomenov, saj lahko hibridna vozila razdelimo v različne kategorije glede na stopnjo elektrifikacije (» mikro hibrid, » blagi hibrid, » polni hibrid in » priključni hibrid). V splošni rabi je s poimenovanjem hibridno vozilo ponavadi mišljen » polni hibrid.

Intermodalni prometni koncepti

Transportni in prometni koncepti, ki zajemajo več vrst prevoznih sredstev in dovoljujejo neproblematično prehajanje med letalskim, avtobusnim in železniškim prometom, električnimi vozili, skupno uporabo avtomobilov in kolesi.

Lahka gradnja

Konstrukcijska tehnologija, katere cilj je doseči največje možne prihranke mase. Lahka gradnja je poleg pogonskega sistema najučinkovitejša možnost za varčevanje z gorivom in zmanjšanje emisij.

Litij-ionska baterija

Baterija z zelo visoko energijsko gostoto, je termično stabilna in skoraj brez » spominskega učinka. Zaradi naštetih pozitivnih lastnosti Volkswagen stavi na to tehnologijo.

Spominski učinek

Izguba kapacitete pri nekaterih vrstah baterij, ki pred polnjenjem niso bile izpraznjene do konca. Temelji na domnevi, da si baterija "zapomni" potrebno energijo in s časom namesto prvotne celotne količine energije zagotavlja le še količino, ki je bila potrebna pri kasnejših polnjenjih.

Mikro hibridi (TDI BlueMotion)

V ožjem pomenu mikro hibridi niso hibridna vozila, ampak so samo višja razvojna stopnja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Mikro hibridi varčujejo z gorivom tako, da uporabljajo » sistem start-stop ali regenerirajo pri zaviranju nastalo energijo (» rekuperacija) in to shranijo v akumulator, da razbremenijo alternator. Zaradi delne elektrifikacije jih v širšem pomenu definicije lahko štejemo k » hibridnim vozilom, vendar mikro hibridi nimajo elektromotorja.

Pasivni hibridi

Vozila, pri katerih električna komponenta predstavlja le majhen delež pogonskega koncepta. Vseeno imajo v primerjavi z » mikro hibridi višjo stopnjo elektrifikacije, ker imajo svojo baterijo in elektromotor. A z blagimi hibridi - za razliko od » polnih hibridov - izključno električna vožnja ni možna, poteka samo podpora motorja z notranjim zgorevanjem. Volkswagen se je zato odločil za tehnologijo polnih hibridov.

MQB

Nem. Modularer Querbaukasten oz. prečni modularni sistem. Volkswagnov koncept produktnega razvoja in proizvodnje za prečno vgrajene motorje in menjalnike. Pri tej vrsti vgradnje leži ročična gred motorja prečno na smer vožnje in s tem vzporedno s premama. Večina vozil s sprednjim pogonom se danes izdeluje tako. V proizvodnji modele sestavijo iz vrste modulov, ki jih je glede na model mogoče različno kombinirati. Princip modularnega sistema dopušča več možnosti pri oblikovanju vozil, med drugim zaradi prilagodljive medosne razdalje in širine koloteka. Novo razvite družine motorjev so dosledno optimirane za zmanjšanje emisij CO₂. Inteligentna kombinacija materialov iz novih, izredno trdnih jekel in sodobni konstrukcijski principi pomenijo, da modularne komponente omogočajo večje udobje in boljšo varnost brez dodatne teže. Prečni modularni sistem je poleg tega na področju varnosti ter asistenčnih in infotainment sistemov za vse modele prinesel okoli 20 inovacij, ki so bile doslej domena višjih avtomobilskih segmentov. S takšnim sinergijskim učinkom je mogoče prihraniti veliko stroškov v razvoju in nabavi.

Brezemisijsko vozilo

Ang. Zero Emission Vehicle (ZEV). Vozilo, ki med delovanjem ne oddaja škodljivih izpušnih plinov in ustreza mejnim brezemisijskim vrednostim. Da pa se šteje za brezemisijsko vozilo tudi v skupni bilanci, mora električna energija, ki poganja vozilo, izvirati iz obnovljivih virov.

Ekološka elektrika

Tudi zelena elektrika, elektrika iz obnovljivih virov energije ali iz okolju prijazne soproizvodnje toplote in energije; fizikalno se ne razlikuje od "sive" elektrike.

Vrhunec proizvodnje nafte

Točka, ko bo dosežen vrhunec proizvodnje nafte, in od takrat naprej se bo proizvodnja vsako leto zmanjševala. Mednarodna agencija za energijo (IEA) ocenjuje, da bo ta točka dosežena leta 2020. Manj ko bo nafte, dražja bosta bencin in dizelsko gorivo. Tudi zato so alternativne pogonske tehnologije nujno potrebne.

Priključni hibrid (TwinDrive BlueMotion)

Ang. Plug-In Hybrid Electric Vehicle oz. priključno hibridno električno vozilo. Vozilo, ki kombinira motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor. Baterijo je mogoče napolniti prek vtiča (v nasprotju s » polnimi hibridi, pri katerih se baterija polni samo z » rekuperacijo). Priključni hibridi se v izključno električnem načinu lahko vozijo bistveno dlje. S priključnimi hibridi je izključno na električni pogon mogoče prevoziti približno 50 kilometrov, pri daljših razdaljah pa se vključi motor z notranjim zgorevanjem. Idealni so za ljudi, ki se vozijo tako po mestu kot tudi na daljše razdalje.

Post-litij-ionske baterije

Tehnologije, ki bodo nasledile današnje » litij-ionske baterije. Na primer odprti sistemi, kot so baterije cink-zrak z bistveno višjo energijsko gostoto (> 500 kWh), ki bi lahko nekoč omogočale električno mobilnost tudi za daljše razdalje.

Rekuperacija

Regeneracija kinetične energije, ki se sprošča med zaviranjem ali med zaviranjem z motorjem. Pri električnih avtomobilih se to večinoma zgodi tako, da pogonski motor prevzame funkcijo alternatorja, ki nastalo elektriko dovaja v akumulator, kjer jo shrani za kasnejšo uporabo. Iz fizikalnih razlogov je pri tem mogoče regenerirati le del zavorne energije.

Hitro polnjenje s sistemom CCS

V nasprotju s klasičnim polnjenjem z izmeničnim tokom (z osnovnim kablom ali na domači polnilni postaji) je hitro polnjenje na posebnih polnilnih postajah z enosmernim tokom mogoče že v 20-30 minutah. Na ta način je trenutno mogoče vzpostaviti okoli 80 odstotkov polnilne kapacitete. Sistem za kombinirano polnjenje CCS je mednarodno priznan standard. Dolgoročno gledano bo v prihodnosti na voljo tudi brezžična možnost polnjenja električnih vozil z uporabo indukcijske tehnologije.

Pametno omrežje

Angleško smart grid. Omrežje, ki uporablja sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije, na primer za integracijo decentralizirano proizvedene energije, za optimizacijo upravljanja obremenitev ali za upravljanje z energijo s strani strank. Cilj je zagotavljanje oskrbe z energijo na osnovi učinkovitega in zanesljivega delovanja sistema.

Sistem start-stop

Sistem za zmanjšanje porabe goriva v avtomobilih. Motor z notranjim zgorevanjem se ustavi zaradi zavorne sile alternatorja in izključenega dovajanja goriva, ko se vozilo počasi ustavlja ali miruje v zastoju. Motor se ponovno vključi popolnoma samodejno, ko voznik pritisne na pedal za plin oz. spusti zavorni pedal. Potenciali za prihranke pri gorivu so predvsem v mestnem prometu, za katerega so značilne številne faze mirovanja.

TDI

TDI pri Volkswagnu označuje vozila z dizelskim motorjem z direktnim vbrizgavanjem goriva in turbopolnilnikom. Prednosti motorjev TDI so varčnost, nizke emisije, odlična prožnost (navor) in zelo dober izkoristek moči. Oznaka TDI je v številnih državah zaščitena blagovna znamka v lasti družbe Volkswagen AG.

Think Blue.

Volkswagnova iniciativa za okolju prijazno mobilnost in trajnostni razvoj. Ime je nastalo kot prilagoditev slogana Think Small, ki je spremljal zgodbo o uspehu Volkswagna Hrošča v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Medtem ko je bil takrat cilj čim več ljudem omogočiti individualno mobilnost, želimo s Think Blue pospešiti prehod na okolju prijazno mobilnost in način življenja. Več o načelu Think Blue

TSI

Oznaka tipa motorja v vozilih Volkswagen, ki obsega vse bencinske motorje z direktnim vbrizgavanjem goriva, tako z enojnim kot dvojnim tlačnim polnjenjem. Pojem zajema različne izvedbe tlačnega polnjenja in različne gibne prostornine kot tudi različno število valjev in njihovo razporeditev. S tehnologijo TSI je Volkswagnu uspelo ustvariti motorje, ki nudijo prednosti zaradi znižane porabe goriva in hkrati prepričajo s suvereno močjo.

Vozilo v omrežje (angl. Vehicle-to-Grid)

Konzepte, die Akkus von e-Fahrzeugen als Netzpuffer einsetzen. Bei Bedarf wird Energie aus den Elektrofahrzeugflotten zurück ins Netz gespeist. Dies kann im Sinne eines effektiven Last- und Speichermanagements sinnvoll sein, beispielsweise um Schwankungen bei den erneuerbaren Energien auszugleichen. Allerdings sind heutige Akkus noch nicht vollständig auf dieses Konzept ausgelegt. Das e-Fahrzeug bräuchte zudem ein teureres, bidirektionales Ladegerät, um Strom zurückspeisen zu können. Auch die Wandlungsverluste bei der Transformation von Gleichstrom (Akku) in Wechselstrom (Netz) müssten minimiert werden. Denkbar ist daher zunächst eine "Light-Variante", die ohne Rückspeisung funktioniert, aber bereits großen Nutzen für die Umwelt bringt. 

Motor z notranjim zgorevanjem

Pogonski motor, ki svojo moč proizvaja s pretvarjanjem kemijske energije iz goriva v toploto, s katero proizvaja mehansko delo. Pretvorbo v toploto doseže s sežiganjem goriv, ki jih večinoma sestavljajo ogljikovodiki.

Aktivni hibrid

Zanj je značilno, da ga lahko poganjata oba pogonska sistema. Motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor lahko praviloma pri poganjanju vozila delujeta tudi hkrati.

Vodik

gl. Vozilo na gorivne celice

Od vira do kolesa (angl. Well-to-Wheel)

Celotna poraba energije in skupne emisije toplogrednih plinov, ki nastanejo pri proizvodnji, pripravi in uporabi določenega goriva. Pri nafti to pomeni od vrtine prek rafinerije, mreže bencinskih servisov in rezervoarja za gorivo v vozilu do trenutka, ko je uporabljena za pogon vozila. Proces je mogoče razdeliti v dve fazi: pot » od vira do rezervoarja (angl. Well-to-Tank) opisuje oskrbo z gorivom, pot » od rezervoarja do kolesa (angl. Tank-to-Wheel) pa uporabo goriva v vozilu in emisije pri vožnji.

Ciklična odpornost

Število ciklov polnjenja in praznjenja, ki jih lahko opravi baterija, preden njena kapaciteta pade pod določeno odstotno vrednost izhodiščne kapacitete. Volkswagen uporablja » litij-ionske baterije, ki ne razvijejo » spominskega učinka, se ne poškodujejo zaradi vsakodnevnega polnjenja in se le minimalno samodejno praznijo. Kakovostne komponente zagotavljajo, da baterije delujejo brezhibno skozi celoten življenjski cikel avtomobila. Zato Volkswagen za svoje visokonapetostne baterije zagotavlja 8-letno jamstvo. V tem času jih je mogoče napolniti več tisočkrat.

MEB − modularna platforma za električna vozila

Platforma za električno mobilnost

Prilagodljiva in učinkovita

Z modularno platformo za električna vozila (MEB) je Volkswagen postavil temelje za mobilnost prihodnosti. Ampak kako pravzaprav uporabljamo platformo MEB in za kaj jo potrebujemo? Odgovorili smo na deset najpomembnejših vprašanj.

1.) Kaj je MEB?

Modularna platforma za električna vozila (MEB) je modularni sistem za izdelavo električnih avtomobilov, ki jih trenutno razvija Volkswagen. Že uvedba modularne prečne platforme (MQB) v proces izdelave vozil je leta 2012 prinesla korenite tehnološke spremembe: klasično avtomobilsko platformo je nadomestila prilagodljiva modularna platforma, s katero je proizvodnja avtomobilov postala še učinkovitejša. Modularna platforma za električna vozila (MEB) predstavlja naslednjo veliko prelomnico: njen razvoj poteka od leta 2015, Volkswagen pa bo z njo še dodatno izpopolnil prednosti platforme MQB. S tem bo zagotovil optimalne temelje za električno mobilnost.

2.) V čem se platforma MEB razlikuje od platforme MQB?

Ko je luč sveta ugledala modularna prečna platforma (MQB), vizija o velikoserijski proizvodnji električnih vozil še ni imela osrednje vloge, tako kot to velja danes. Platforma MEB bo optimalno prilagojena tej viziji. Kakšni morajo biti pogon, premi, medosna razdalja in masna razmerja, da je avtomobil kar najbolje opremljen za zahteve električne mobilnosti? In predvsem: kakšen je najboljši dizajn in kje je najboljše mesto za vgradnjo baterije? Zasnova Volkswagnovih električnih avtomobilov, ki so trenutno naprodaj, temelji na modularni prečni platformi (MQB). In rezultat je brezhiben - toda s platformo MEB bo Volkswagen še dodatno izpopolnil snovanje in izdelavo električnih avtomobilov.

3.) Zakaj sploh potrebujemo novo platformo?

Ker bo s posebej razvito platformo, kot je MEB, izdelava električnih avtomobilov dolgoročno postala učinkovitejša in s tem tudi cenovno ugodnejša. In ker bo Volkswagen s tem svojo proizvodnjo lahko še bolj sistematično usmeril na električno mobilnost in zadovoljil vedno večje povpraševanje po električnih avtomobilih. Seveda pa bo prihodnja prodajna cena električnih avtomobilov odvisna še od drugih dejavnikov - predvsem od bliskovitega napredka na področju baterijske tehnologije.

4.) So že danes na voljo avtomobili, katerih zasnova temelji na platformi MEB?

Doslej je Volkswagen predstavil tri električne konceptne avtomobile, katerih zasnova temelji na platformi MEB: leta 2016 je razkril električni mikrobus BUDD-e, prav tako leta 2016 na avtomobilskem salonu v Parizu študijo I.D. in januarja 2017 na avtomobilskem salonu v Detroitu študijo I.D. BUZZ - vizijo Bullija za prihodnost. Predvidoma se bo serijska proizvodnja kompaktnega modela na osnovi platforme MEB začela leta 2020.

5.) Bodo vozniki avtomobila opazili razliko?

Vozniki Volkswagnovih električnih avtomobilov lahko že danes uživajo v prednostih električne mobilnosti. Toda pri generaciji avtomobilov, ki bo temeljila na platformi MEB, bodo te še izrazitejše: maksimalni navor iz mirovanja, pogon zadaj in njegove prednosti pri prenosu vlečne sile in pospeševanju, boljša uravnoteženost med vožnjo (zaradi nizko nameščene baterije), boljše digitalne funkcije. Številne vizije, ki so se še pred nekaj leti zdele nepomembne, so zdaj upoštevane pri razvoju platforme MEB.

6.) Ali platforma MEB vpliva na zasnovo notranjosti vozila?

Osrednji element platforme MEB je visokonapetostna pogonska baterija. Njena zasnova in mesto vgradnje igrata pomembno vlogo: na prvi pogled je videti kot stilizirana tablica čokolade - ploska, sestavljena iz podmodulov. Ker je vgrajena v dno, je v notranjosti vozila na voljo nepričakovano veliko prostora. Študija I.D. je na primer po zunanji dolžini primerljiva z Golfom, s prostornostjo v notranjosti pa se postavlja ob bok Passatu. Pri tem je armaturna plošča manjša, sredinsko konzolo (ta je zasnovana kot fizična aplikacija) pa je mogoče poljubno premeščati. Prostor je pomemben vidik pri prihodnjih konceptih mobilnosti: avtomobili bodo v veliki meri vozili avtomatsko in potniki bodo v njih med drugim lahko opravljali pisarniška dela ali preživljali svoj prosti čas.

7.) Kaj so največji izzivi pri razvoju platforme MEB?

Prvi ključni vidik je vizija. Pri razvoju platforme MEB je treba upoštevati različne kompleksne procese, ki bodo podrobno tehnološko opredeljeni šele v prihodnjih letih - to so digitalizacija, povezljivost in popolnoma avtomatska vožnja. Kakšna mora biti arhitektura vozila, da bo na vseh teh področjih omogočala kar se da veliko vmesnikov in možnosti za uporabo? Naknadna integracija komponent v fiksne arhitekture vedno pomeni določene kompromise - digitalni sistemi zaklepanja za koncept souporabe vozila ali senzorji za funkcijo avtopilota morajo biti zato pri platformi MEB predvideni že od samega začetka. Drugi pomemben vidik so učinkovitost in stroški. Raziskali bomo vse možnosti, kako električno mobilnost narediti še privlačnejšo.

8.) Kaj se mora še zgoditi, da bodo avtomobili na osnovi platforme MEB prešli v serijsko proizvodnjo?

Razvoj platforme MEB se je začel leta 2015 in do danes je bil dosežen že velik napredek. Zaključek zgodnje faze razvoja je predviden za pomlad 2017 in je tako pravzaprav že pred vrati. Prvi električni avtomobil, ki bo zasnovan po vzoru študije I.D., bo predvidoma prešel v serijsko proizvodnjo leta 2020. Kako hitro bo nato električna mobilnost v prihodnosti dosegla širše množice, pa je seveda odvisno še od drugih, predvsem infrastrukturnih dejavnikov - na primer od razvejanosti javne mreže polnilnih postaj. Razlike med državami so trenutno še zelo velike, toda povsod si prizadevajo za širitev obstoječih kapacitet.

9.) Bo platforma MEB povsem nadomestila platformo MQB?

Ne, to se ne bo zgodilo. Čeprav bo električni pogon v prihodnjih letih dobival vedno večji pomen, bo Volkswagen zaenkrat še vedno izdeloval tudi avtomobile z motorjem z notranjim zgorevanjem. In ti avtomobili bodo zasnovani na modularni prečni platformi (MQB). Kajti čeprav lahko izdelujemo električne avtomobile na osnovi platforme MQB, obratno ni mogoče: platforma MEB ni primerna osnova za noben avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem.

10.) Kaj pomeni uvedba platforme MEB za znamko Volkswagen?

Iz strategije "Transform2025+" izhaja, da naj bi Volkswagen leta 2025 prodal že milijon električnih avtomobilov letno, v kar bo zajetih okoli 30 različnih modelov vseh koncernskih znamk. Osnovo za dosego tega cilja predstavlja MEB: velikoserijska proizvodnja električnih avtomobilov je možna le z novo platformo. Gre torej za veliko več kot le za inženirske podrobnosti. Modularna platforma za električna vozila je naložba v prihodnost mobilnosti - mejnik za Volkswagnovo vizijo.

Električna mobilnost na praktičnem preizkusu

Volkswagnovi vozniki poročajo o svojih izkušnjah z električnimi/hibridnimi modeli in o njihovih prednostih